مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد تمام بازیگران مهم از جمله ایران باید در روند حل و فصل بحران سوریه حاضر باشند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکید کرد تمام بازیگران مهم از جمله ایران باید در روند حل و فصل مناقشه سوریه مشارکت داشته باشند.

موگرینی در پایان گفتگوهای چهارجانبه بین المللی درباره خاورمیانه (شامل سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا،) که در وین برگزار شد، تاکید کرد اتحادیه اروپا مصرانه خواستار آن است که تمام بازیگران اصلی بین‌المللی به روند حل سیاسی مناقشه سوریه وارد شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد ایران نیز در این روند مشارکت داده شود.

موگرینی در رابطه با مناقشه ارژیم صهیونیستی و فلسطینیان تاکید کرد وحدت جامعه بین المللی درباره این مسئله امیدوار کننده است هر چند هنوز چندان نمی توان به حل این مسئله خوشبین بود.

حاضران در نشست وین موج جدید خشونتها در سرزمینهای فلسطینی را به شدت محکوم کردند و دو طرف درگیر رابه خویشتن داری فراخواندند. قرار است از طرف این گروه چهاجانبه نمایندگانی برای گفتگو با مقامات اسرائیل و فلسطین به منطقه اعزام شوند.

فدریکا موگرینی در وین با سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا، دیدارهایی دوجانبه داشت.

موگرینی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم مواضع خود را هماهنگ کنیم و در یک مسیر گام برداریم. در حال حاضر امکان این که بتوانیم روند سیاسی را برای حل مناقشه آغاز کنیم، وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس