مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، توقف تنش ها در مناطق اشغالی را خواستار شد.

به گزارش مشرق، به نقل از سایت اتحادیه اروپا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وی خواست برای حفظ آرامش در فلسطین تلاش کند.

فدریکا موگرینی در این تماش تلفنی بدون اشاره به جنایات صهیونیست ها بر ضرورت حفظ آرامش از سوی طرفهای فلسطینی تاکید کرد و گفت اتحادیه اروپا از این درگیری ها نگران و خواستار کاهش هرچه سریع تر تنش در منطقه است.

محمود عباس نیز در پاسخ به مسئول سیاست خارجی اروپا گفت: یکی از شرط های اصلی پایان تنش ها و تظاهرات مردم فلسطین توقف حملات هوایی صهیونیستها در شهرهای فلسطین است.

وی گفت: آنها خودشان می خواهند که مردم فلسطین را تحریک کنند. وی هشدار داد که اقدامات تحریک‌‌ آمیز شهرک‌ نشینان در مسجد الاقصی یکی از عوامل بروز این درگیری ها است.

از ابتدای اکتبر تا کنون ۲۳ نفر در کرانه باختری، قدس و نوار غزه به شهادت رسیده ‌اند که در این میان کودکان و نوجوانان بیشترین تعداد شهدا را تشکیل می ‌دهند.

موگرینی در تماس تلفنی دیگری با بنیامین نتانیاهو شلیک نظامیان اسرائیلی به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی را محکوم کرد. وی تنها راه حل بحران فلسطین را گفتگوهای سیاسی و دیپلماتیک دانست و از دو طرف خواست هرچه زودتر راهکاری برای این کار بیاندیشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس