کد خبر 487742
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت ارشاد در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب شهرکرد گفت: نقش نمایشگاه های کتاب در توسعه فرهنگ و تعامل بین نسل ها و ارتباط بین تمدن ها بی بدیل است.

به گزارش مشرق، معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت ارشاد در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب شهرکرد گفت: نقش نمایشگاه های کتاب در توسعه فرهنگ و تعامل بین نسل ها و ارتباط بین تمدن ها بی بدیل است.

حسین نوش آبادی اظهار داشت: ارزش کتاب در در دیدگاه اسلامی و الهی رفیع و به گونه ای است که خداوند نام قرآن را کتاب گذاشته است.

وی با اشاره به این که کتاب یک اثر ارزشمند و ماندگار خواهد بود تصریح کرد: در قرآن کریم از اهمیت کتاب و کتاب خوانی بسیار عنوان شده وبه گونه ای است که همه مسلمانان را به این امر فراخوانده که نباید هیچ کس با کتاب بیگانه باشد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بیان داشت: ما باید همواره ارزش کتاب و کتاب خواندن ، نوشتن ، مطالعه ، تحقیق و پژوهش را بدانیم و از آن ها به عنوان بهترین مسیرهای زندگی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصولا کتاب در هر جامعه ای یک سند است افزود: باید سند معتبر و ماندگار هرکشور و ملت را شناخته و با محتوای آن آشنا شویم. باید کتاب را به عنوان یک ابزار مهم برای آموزش و رشد فکری و فرهنگی و همچنین منبع تجربیات بشری بدانیم و از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی درادامه گفت: سابقه مردم استان چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های علمی، هنری، فقهی و سیاسی زبان‌زد و مورد تکریم و احترام همه است.

نوش آبادی بیان داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است و قبل از سیاسی بودن فرهنگی نیز بوده است و در نتیجه از جایگاه ویژه فرهنگی برخوردار است. بر این اساس باید همواره تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه در بین همه آحاد جامعه نهادینه شود و در آن زمان است که می توان عنوان نمود به نقطه مطلوب رسیده ایم. ترویج و نشر کتاب باید به گونه ای باشد که همه اقشار و گروه های جامعه بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند. خواندن و مطالعه کردن کتاب یک نیاز روحی به شمار می رود که باید به آن بها داده شود.

نوش آبادی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در استان چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب استان چهارمحال و بختیاری یک نمایشگاه کتاب در حد ملی است که 35 هزارعنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران مختلف کشور و گردآوری 35 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه کار بسیار بزرگی است که جای تقدیر از مسئولان استان دارد.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود گفت: ما هیچ ممنوع القلمی در کشور نداریم و خبرنگاران و نویسندگان باید تکریم شوند و جایگاه آنها در سطح جامعه حفظ شود. اگر اثری در کشور ما نوشته شود که معارض با اندیشه های اسلامی باشد به آن اثر مجوز چاپ و نشر داده نخواهد شد.

دهمین نمایشگاه کتاب شهرکرد به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازتاریخ 6 تا 12 آبان ماه برگزار می شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    واقعا راست میفرمایند مسئولان ارشاد؟؟؟ یعنی اگر مثلا من شروع کنم و به طور کاملا جدی و دقیق و مستمر درباره کارهای نادرست و رویکرد های مضر و خطرناکی که در دولت و وزارتخانه های مختلف و زیرمجموعه های دولت داره صورت میگیره مطالب انتقادی بنویسم ممنوع القلم نیستم؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس