موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست/ بهای اندک بلیت موزه‌ها در کشور

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بهای اندک بلیت موزه‌ها در کشور گفت: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست.

به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی درباره افزایش ناگهانی نرخ بلیت موزه‌های کشور از روز اول سال گفت: نرخ ۳۰ هزار تومان برای ورود به موزه هیچ رقمی نیست در هیچ کجای دنیا ۳۰ هزار تومان ورودی موزه نیست. این هزینه برای بهسازی و مرمت و احیای موزه‌ها صرف می‌شود. این نرخ باید در سال‌های گذشته زیاد می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. رقم هم زیاد نبود. با این حال برای آژانس‌هایی که از قبل تور رزرو کرده بودند تخفیف‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: خیلی از گروه‌ها هم هستند که برای ورود به موزه‌ها تخفیف می‌گیرند. تعداد آنها هم کم نیست و این افزایش در حالی بوده که اکنون بلیت سینما ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

ضرغامی گفت: کاخ سعدآباد در سال گذشته ۷ میلیارد تومان فقط پول آب داده است. حتی ساماندهی رود دربند که از کاخ سعدآباد می‌گذرد جزو وظیفه ما شده است و باید آنجا را هم پاکسازی کنیم. آنجا ۳۰۰ پرسنل دارد و باید ۲۶ کاخ مدیریت شود. اینها رقم‌های بالایی است افزایش نرخ بلیت بخش کوچکی از این هزینه‌ها را جبران می‌کند. این نرخ هنوز نسبت به موزه‌های کشورهای دیگر خیلی کم است. البته ما نمی‌خواهیم با ورودی موزه لوور که ۲۲ یورو است مقایسه کنیم ولی این کجا و بلیت موزه‌های ما کجا، درحالی که وقتی کسی به موزه ملی ایران می‌رود می‌بیند که ما در این موزه چیزی از موزه لوور کمتر نداریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    4 0
    یکی ایشونو ببره لوور تا هم یه سفر خارجی باشه براش هم دفعه بعد نظر سنجیده تری بگه.
  • SE ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    موزه های ما مملو از میراث فرهنگی خودمان است و نه مانند نمایشگاهای اشیای به سرقت رفته لور و لندن و غیره که اسمش را گذاشته اند موزه
  • ناظر DE ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 0
    برای بیسوادهایی که تو موزه لوور فقط دنبال بخش ایرانی موزه هستند حق با این وزیر تازه کارهست ولی می شه بگید در موزه ملی ایران که در نوع خودش واقعا هم دوست داشتنی و قابل ستایش هست، چندتا مومیایی مصری یا اثر نقاشی از بزرگترین نقاشان جهان وجود دارد؟ چندتا اثر از قوم مایا یا اینکاها هست؟ وزیری که اوج افتخارش افزایش مدیریت زنان هست بایدم هپروت سیر کنه!
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    چقدر در تلویزیون به مذهبی‌ها توهین میشد زمان این
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    نه
  • مو مدونوم IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 0
    چرند نگو دیگه ضرغامی جون!! باید بری و ببینی تفاوت از زمین تا آسمان هست.. تازه اینها همه به کنار چرا نمیگی 90% اشیاء عتیقه و باستانی ایرانی بعلت نبود جا و مکان در انبار دارن خاک میخورن؟!!!
  • مو مدونوم IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چرند نگو دیگه ضرغامی جون!! باید بری و ببینی تفاوت از زمین تا آسمان هست.. تازه اینها همه به کنار چرا نمیگی 90% اشیاء عتیقه و باستانی ایرانی بعلت نبود جا و مکان در انبار دارن خاک میخورن؟!!!
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    مقایسه رو تروخدا موزه لوور بالای ۸۵ درصد به اعتراف خود اروپاییان متمدن! اشیاء دزدی دیگر کشورها است اونوقت ایشون میاد با موزه ایی که تقریباً ۱۰۰ درصد آثارش بومی است مقایسه می کنه، خب شما که دنبال افزایش قیمت بلیت و بالابردن کیفیت کار موزه ها هستی این کار رو با گذاشتن تورها و کارگاه های عمومی و تخصصی انجام بده
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    از حجاب عربی یا تاریخ ایران برداشته شده از کتب درسی
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    خودشو بزارین تو موزه
  • US ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    معلم و پرستار ما نیز کم از معلم و پرستار فرانسوی نیستند . به آن ها چقدر حقوق می دهید ؟؟؟ دستمزد ماهیانه پرستار و معلم ما بزور ماهی ۲۰۰ دلار می شود . پرستار و معلم فرانسوی دست کم ماهیانه ۵۰۰۰ یورو حقوق می گیرند . تازه آن ها روی اقیانوسی از نفت و گاز زندگی نمی کنند . یادتان باشد : آیندگان‌قضاوت خواهند کرد که شما این کشور را چگونه اداره کردید ، سیاستمداران شایسته فرانسه و کره جنوبی و سوئد و ...‌چگونه کشورشان را مدیریت کردند .
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      1 0
      هزینه شون رو هم بگید
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    باید در ایران موزه ملل هم داشته باشیم از آثار چینی و مصری تا تمدن های سرخ پوست و آفریقایی و برای گردشگری جذاب هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس