کد خبر 486249
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷

نخست‌وزیر لهستان به شکست در برابر حزبی که مخالف پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا در آینده نزدیک است، اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند نخست‌وزیر لهستان به شکست در انتخابات پارلمانی این کشور در برابر «حزب قانون و عدالت» (PIS) که مخالف پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا است، اعتراف کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر افزود نظرسنجی‌های شعب اخذ رأی نشان می‌دهند حزب حاکم لهستان موسوم به «حزب چارچوب مدنی» (PO)، نتیجه را به جناح محافظه‌کار PIS واگذار کرده است.  

مطابق آخرین آمارهای اعلام‌شده، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب قانون و عدالت 39.1 درصد از آراء انتخابات پارلمانی روز یکشنبه را از آن خود کرده است. این نتایج، در صورت تأیید از سوی مراجع رسمی، 242 کرسی از کل 460 پارلمان مجلس عوام لهستان را از آن قانون و عدالت کرده و به این حزب اجازه تشکیل دولت بدون ائتلاف با احزاب دیگر را می‌دهد.

 حزب PIS یک حزب مخالف اتحادیه اروپا و حامی برخورد سخت ناتو با مسکو است. این حزب مخالف پیوستن لهستان به منطقه یورو در آینده‌ای نزدیک بوده و وعده داده هزینه رفاهی بیشتری را برای فقرا اختصاص دهد و مالیات‌های جدید برای بانک‌ها وضع می‌کند.

«قانون و عدالت» همچنین با انتقال پناهجویان از خاورمیانه به لهستان مخالفت کرده و گفته پناه‌جویان سبک زندگی کاتولیگ در لهستان را تهدید می‌کنند.

کرسی‌های پارلمان لهستان بر اساس میزان نسبی آرای کسب شده توسط احزاب تقسیم می شود. این تقسیم کرسی‌ها بین احزابی صورت می گیرد که دست کم پنج درصد آرا را کسب کرده باشند. ائتلافها باید دست کم هشت درصد آرا را کسب کرده باشند.

در لهستان 41 حوزه انتخاباتی وجود دارد و هر حوزه با توجه به مساحتش بین هفت و نوزده کرسی را نمایندگی می کند.

انتخاب سناتورها در لهستان به شیوه مستقیم‌تری صورت می گیرد. صد عضو مجلس سنا از سال 2011 میلادی توسط آرای مستقیم مردم و بر اساس سیستم اکثریت آرای کسب شده انتخاب می شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس