وزارت خارجه روسیه، با تمسخر نسبت به نگرانی آمریکایی‌ها از حضور زیردریایی های روسیه در نزدیکی کابل‌های زیردریایی که حامل اکثر ارتباطات اینترنتی جهان است، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق،  "ماریا زاخاروف" سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با ارائه پاسخی تمسخر آمیز به گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره نگرانی آمریکایی ها از نزدیک شدن زیردریایی های روسیه به کابل‌های زیردریایی "که حامل اکثر ارتباطات اینترنتی جهان است"، تلویحا اعلام کرد که آمریکایی ها درباره طبیعی ترین مسایل هم ابراز نگرانی می کنند.

به نوشته روسیه الیوم، وی در یادداشتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک خطاب به آمریکا با بیان این که اشاره به "پاییز" بهترین پاسخ به این نگرانی است، نوشت: در این موقع از سال، چه چیزی بیشتر از پاییز نگرانت می کند؟!

روزنامه پر تیراژ نیویورک تایمز پیشتر در گزارشی نوشت: سرویس اطلاعات آمریکا عقیده دارد که زیردریایی های روسیه در نزدیکی کابل های زیردریایی اقیانوس آرام که حامل اکثر ارتباطات نیروی دریایی آمریکا و اینترنت سراسر جهان هستند، دست به فعالیت های خصمانه می زنند.

نیویورک تایمز مدعی شده بود که زیردریایی های روسی و همچنین کشتی های جاسوسی این کشور به صورت تهاجمی در زیر دریا در حال اجرای عملیات در نزدیکی کابل های حیاتی تأمین کننده اینترنت سراسر جهان  و تماس های نیروی دریایی آمیرکا هستند و این اقدام سبب بروز نگرانی برخی از مقامات ارتش و سرویس اطلاعات آمریکا شده است؛ آنها عقیده دارند که روس ها ممکن است در حال برنامه ریزی برای حمله به این خطوط در زمان تشدید تنش ها یا وقوع درگیری باشند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    هدف بسیار خوبی که ایران باید از این موقعیت استفاده ببرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس