سخنگوی وزارت خارجه امریکا از نشان دادن واکنش صریح به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای مشروط برجام ناتوان ماند.

به گزارش مشرق، جان کربی بامداد روز پنج شنبه 30 مهر با در نشست خبری با خبرنگاران در واشینگتن شرکت کرد.

در بخش پایانی این نشست خبری، خبرنگاری پرسید: رهبر معظم ایران توافقنامه هسته ای را مورد تائید قرار داد اما با احتیاط و هشدار این کار را کرد. وی گفت که هرگونه تحریم های جدید در مورد تروریسم یا حقوق بشر ناقض برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) تلقی خواهد شد. آیا آمریکا با این گفته موافق است؟ آیا آمریکا، سازمان ملل متحد و یا اتحادیه اروپا می توانند در زمان اجرای این توافقنامه، تحریم های جدید را در ارتباط با تروریسم و نقض حقوق بشر تحمیل کنند؟

جان کربی در پاسخ به این پرسش گفت: ما از این صحبت ها آگاهی داریم و قصد نداریم که واکنش نشان دهیم. ما به همه صحبت های علنی مقامات مختلف ایرانی واکنش نشان نمی دهیم. در برنامه جامع اقدام مشترک بیان شده است که ایران چه تعهداتی دارد؟ آنها شاهد تخفیف تحریم ها نخواهند بود مگر اینکه ما به روز اجرا برسیم. ما به روز اجرا نخواهیم رسید مگر اینکه آنها به همه تعهداتشان عمل کنند، تعهدات زیادی برای آنها وجود دارد. همانطور که گفته ایم ما قصد داریم براساس اقدامات و تعهدات ایران درباره این کشور قضاوت کنیم. در مورد تحریم ها هم باید بگویم تا زمانی که ایران همچنان تعهدات در برجام را رعایت می کند ما تحریم های مرتبط با هسته ای را دوباره اعمال نخواهیم کرد. همانطور که به روشنی و به صورت علنی و خصوصی برای ایران گفته ایم، ما همچنان دست به اقداماتی خواهیم زد که به نظر ما برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران کافی است تا با اقدامات بی ثبات کننده ایران مقابله کنیم، مانع از حمایت شان از تروریسم شویم و بتوانیم توجهات را به سوابق حقوق بشری شان جلب کنیم.

در ادامه خبرنگاری گفت: رهبر معظم ایران گفته است که توافقنامه را خواهد پذیرفت اما هرگونه تحریم ها علیه ایران حتی در مورد تروریسم و حقوق بشر ، نقض(برجام) خواهد بود که وی طبق توافق هسته ای از آن پیروی نخواهد کرد. آیا به نظر شما این یک لفاظی است و یا اینکه شما واقعا انتظار دارید که اگر احساس کنید که به خاطر رفتارشان در زمینه غیر هسته ای ایران را تحریم کنید، در این صورت آنها از برجام خارج شوند؟

جان کربی در پاسخ گفت: من نمی خواهم درباره بیانیه های علنی شان واکنش داشته باشم. در برجام به روشنی بیان شده است که آنها مسئول انجام دادن چه کاری هستند تا به روز اجرا برسند و شاهد تخفیف تحریم ها باشند. آنها باید این تعهدات را اجرا کنند. آنها می دانند که باید چه بکنند. اگر آنها کاری را که باید انجام دهند ، ندهند، در این صورت به روز اجرا نخواهند رسید و شاهد تخفیف تحریم ها نخواهند بود.

خبرنگار گفت: اگر آنها به روز اجرا برسند و شما علیه آنها تحریم اعمال کنید که به تروریسم و حقوق بشر مربوط باشد آنها از برجام خارج خواهند شد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همیشه گفته ایم که تحریم های یکجانبه وجود دارند که با فعالیت های ایران در زمینه حمایت از تروریسم ، مقابله کنند. ما این ابزارها را در اختیار خود داریم. من قصد گمانه زنی ندارم.

خبرنگار گفت: به نظر می رسد که سوء برداشت وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: نمی توانم بگویم که آیا سوء برداشت از طرف آنها صورت گرفته است یا خیر. چیزی که من می توانم بگویم این است که به روشنی بیان شده است که انتظارات و تعهدات چیست.

خبرنگار گفت: آیا ایران به صورت مشروط برجام را پذیرفت؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایران مثل هر کس دیگر تعهدات را پذیرفت و اکنون انتظار ما این است که آنها به تعهدات شان عمل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • امیر پاشا ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    بنازم امام عشق رو خامنه ای عزیز همچین کیش و مات کرده
  • علیرضا ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    یعنی حالی از اینا گرفته که نمیتونن اظهار نظر کنن دمت گرم سید
  • مهدي ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    خوب معلومه نظر نمي ده ميذاره ايران تمام تكاليف ش را انجام بده و سانتيفيوژها و اب سنگين اراك را از بين ببره بعد نظر ميدن
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا حامی درجه یک خشونت و داعش ننگی بالاتر از این برای مردم آمریکا هست که مالیات آنها صرف حمایت از خونخواران می شود؟ باید از حالا برای تحریم متقابل فکر کرد. ممکن است.
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    همانطور که به روشنی و به صورت علنی و خصوصی برای ایران گفته ایم، ما همچنان دست به اقداماتی خواهیم زد که به نظر ما برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران کافی است تا با اقدامات بی ثبات کننده ایران مقابله کنیم، مانع از حمایت شان از تروریسم شویم و بتوانیم توجهات را به سوابق حقوق بشری شان جلب کنیم. سنگ پای قزوین به انگلیسی چه میشه ؟ من اینجوری ترجمه کردم Ghazvin heel foot stone از الن ایر بپرسید بخوش هم بگویید به این دلقک ابلاغ کند .
  • علی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    جانم فدای رهبر
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    شما و نوکرانتان توان پاسخ را ندارید. امام ما خامنه ای جلوه ای از هیبت حیدری دارد شما را چه به قد علم کردن در مقابل اولاد خیبرشکن. بأبی انت و امی یا خامنه ای
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    خدا رهبر را برامون حفظ بفرماید.
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    بيل.....
  • عاااااااااشق ایران اسلامی ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    شما(شیطان بزرگ) هیچ غلطی نمیتوانید بکنید. بحمدالله آخرهای قلدربازیهای شماست.
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    امروز روز عاشورا بود، تاریخ گوشزد کرد که مذاکره با دشمنان خدا و اهل بیت علیهم السلام جز خفت و خواری چیزی ندارد وفقط باید در برابر زورگو ایستاد تا آخرین نفس، تحریم و تهدید در مکتب ما جایی ندارد
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    حالا اونها منتظرند تا ما به تعهداتمان عمل کنیم تا خیالشون بابت برچیده شدن تاسیسات هسته ای راحت بشه و ما هم با ساده لوحی تمام پذیرفتیم که خیال اونها از بابت ما آسوده باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس