بر اساس یک نظرسنجی اکثر شهروندان اروپایی بر این باورند که سیاستمداران این اتحادیه در مسیر نادرستی قرار داشته و سیاست‌های غلطی را در پیش گرفته‌اند.

 به گزارش مشرق، روزنامه "دی ولت" نوشت: بر اساس یک نظرسنجی اکثر شهروندان اتحادیه اروپا عموما از این اتحادیه و یورو البته حمایت می کنند، اما 72 درصد آن ها اعتقاد دارند که سیاست اروپایی در مسیر غلطی حرکت می کند.

این نظرسنجی را موسسه "برتلزمن" در ماه جولای از بین شهروندان سراسر اروپا انجام داده است که نتیجه آن امروز ( چهار شنبه) در گوترزلوه منتشر شده است.

بر اساس این نظرسنجی، ساکنان کشورهای عضو منطقه یورو با 77 درصد نظر منفی تری درباره سیاست های اروپایی دارند. این ارزیابی همراه با رد سیاست های دولت های ملی در 28 عضو اتحادیه اروپا بوده است، به گونه ای که 68 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی سیاست های ملی دولت هایشان را هم در مسیر غلطی می دانستند.

با وجود همه انتقادها البته موافقت اساسی با اتحادیه اروپا در بین شهروندان وجود داشت. 71 درصد از شهروندان اروپایی اعلام کردند که در صورت برگزاری یک همه پرسی به باقی ماندن کشورشان در این اتحادیه رای می دهند. 63 درصد شهروندان اروپایی نیز خواستار باقی ماند کشورشان در منطقه یورو بودند.

همچنین 59 درصد شهروندان اروپایی بر این عقیده بودند که هماهنگی های سیاسی و اقتصادی باید تقویت شود. در بین شهروندان منطقه یورو 64 درصد چنین اظهار نظری داشتند.

در زمان انجام این نظرسنجی که از بین بیش از 12 هزار شهروند در سراسر اروپا در جولای 2015 انجام  گرفته است بحث ها درباره یونان و سیاست نجات منطقه یورو به اوج خود رسیده بود.

بر اساس این نظرسنجی 68 درصد شهروندان دانش بالایی درباره سیاست اروپایی داشتند که در منطقه یورو 74 درصد این گونه بودند.

شهروندان اروپایی در این نظرسنجی فوری ترین اقدامات را دفاع از صلح و امنیت ( 61 درصد)، رشد اقتصادی ( 53 درصد)، کاهش نابرابری های اجتماعی ( 47 درصد) و مسئله مهاجران ( 42 درصد) ارزیابی کردند.

درباره نقش آلمان در سیاست اروپایی در بین شهروندان اختلاف نظر وجود داشت به گونه ای که 55 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نقش رهبری آلمان را خوب یا بسیار خوب ارزیابی کردند و 45 درصد نیز چنین نقشی را بد ارزیابی کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس