کد خبر 484474
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲

دولت امریکا با فروش ناو جنگی کوچک به عربستان سعودی موافقت کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مسئولان ارشد امریکا روز سه شنبه اعلام کردند دولت این کشور فروش چهار فروند ناو جنگی جدید را به عربستان، به ارزش 11 میلیارد دلار تصویب کرد.
در حالی که تنش های منطقه ای رو به فزونی گذاشته و ناوهای عربستان با کشتی های ایرانی در خلیج فارس روبرو می شوند، ریاض تلاش می کند تا ناوگان دریایی خود را روزآمد کند.
هر چند ابعاد چهار ناوی که عربستان از امریکا خریداری می کند، تقریبا کوچک است، اما در آب های کم عمق، از تحرک بالایی برخوردار است. هر یک از این ناوها توانایی حمل چندین هزار موشک ضد هوایی و چندین موشک ضد کشتی را داراست.
قرار است کنگره امریکا طرح فروش این ناوها را بررسی و موافقت نهایی خود را با این معامله نظامی اعلام کند.
به گفته آژانس دفاع، امنیت و همکاری امریکا، فروش ناوهای جدید به عربستان به بهبود امنیت یکی از شرکای راهبردی امریکا در منطقه می انجامد، کشوری که در عرصه سیاسی و اقتصادی خاور میانه، نیرویی باثبات بوده و خواهد بود.
اخیرا، تنش های منطقه افزایش یافته است: روسیه به حمایت نظامی بیشتر از سوریه پرداخته که یکی از رقبای سرسخت عربستان سعودی در منطقه به شمار می آید. مصر نیز، که متحد عربستان تلقی می شود، به تازگی دو ناو جنگی میسترال از فرانسه خریداری کرده که از قابلیت حمل بالگرد برخوردار است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرامرز ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    به به بهترين تمرين و هدف براي موشك هاي دوست داشتني ايراني.
  • ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    ايكاش شرف و عقل و شعور خريدني بود ، ناو جنگي خريدن را چه سود!!!!
  • بی نام ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    بفروشه ما هم اژدرهامونو فرو میکنیم تو ناوهای جنگی عربستان .
  • ناشناس ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    هفتادکشوردرزمان جنگ تحمیلی به صدام انواع سلاحهارادادن هیچ غلتی نتونست درمقابل ارادیه ملت ایران بکنه ال سقوت سگه کی باشه که بخادغلتهای زیادی بکنه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس