یک اندیشکده آمریکایی نوشت: تحکیم حمایت کرملین از حکومت اسد، ایران و حزب‌الله نشان می‌دهد نیروهای روسیه کار اطلاع رسانی به متحدان خود جهت اتخاذ اقدامات تدافعی یا جابه‌جایی نیروها را بر خلاف میل اسرائیل انجام می‌دهند.

به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» در گزارشی پیرامون «تحولات سوریه و نقش محوری روسیه در ‌آن» نوشت: در حالی‌که بیشترین نگاه‌ها بر حمایت «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه از حکومت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه و تنش دیپلماتیک با واشنگتن می‌باشد، اما گامبی (قربانی کردن نیروی خودی  برای کسب موفقیت در عرصه نبرد در بازی شطرنج) روسیه چالشی دیگر را برای اسرائیل که  سعی دارد خطوط قرمزش  را در منطقه اعمال نماید، ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، سوریه دهه‌ها است که به مسیر انتقال مهمات به لبنان و گروه حزب‌الله لبنان مبدل شده است. حزب‌الله و ایران، حامی این گروه نیز برای حمایت از ارتش  در هم‌ریخته بشار اسد نیروهایی به این کشور اعزام کرده‌اند.

به نوشته این اندیشکده، مسکو هفته گذشته هئیتی را به اسرائیل فرستاد تا ساز و کاری برای اجتناب از مواجهه با اسرائیل بیابد. اما هیچ پیشرفتی در این زمینه گزارش نشد. استقرار سامانه‌های نظامی روسیه در سوریه نیز حکایت از این دارد که نیات پوتین در این کشور تنها محدود به حمله به داعش یا نبرد با شورشیانی که مایل به سرنگونی حکومت اسد هستند، نیست. در واقع  تحکیم حمایت روسیه از حکومت اسد، ایران و حزب الله نشان می‌دهد نیروهای روسیه بر خلاف میل اسرائیل کار اطلاع رسانی را به متحدان خود در اقدامات تدافعی یا جا به جایی نیروها انجام می‌دهند.

در ادامه این مطلب آمده است: در این زمینه اگر اسرائیل گزینه عدم اعتماد به روسیه را در پیش گرفته و بدون هشدار قبلی به سوریه حمله کند آن‌گاه به یقین باید خطرات اجتناب ناپذیر آن‌را پذیرا باشد. ممکن است نیروهای روسیه با توجه به نزدیکی به نیروهای حامی اسد تصادفی هدف گرفته شوند. از همه مهمتر بسیاری از سلاح‌هایی که اسرائیل می‌خواهد مانع رسیدن آن‌ها به دست حزب‌الله لبنان شوند ساخت روسیه است که در عملیات سوریه از سوی نیروهای این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اندیشکده فوق در خاتمه نوشت: در حالی‌ سران اسرائیل به خود می‌بالند که هیچ امکان تهدیدی علیه مرزهایشان وجود ندارد و خلبانان اسرائیل نیز مهارت قابل توجهی را  در  اجرای عملیات چالشی دارند اما آن‌ها در برابر نیروهای ماهر و تازه نفس روسی مستقر در سوریه متوقف خواهند شد. حرکت آزادانه تجهیزات نظامی حزب‌الله لبنان نیز همینطور تداوم خواهند یافت و این‌ موارد بر پیچیدگی عرصه نبرد بغرنج فعلی خواهد افزود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    خخخ اسرائیل جنگ سوریه را راه انداخت الان به غلط کردن افتاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس