فشار اصلاح‌طلبان بر اعضای موتلفه اسلامی افزایش یافته است؛ آن‌ها معتقدند که موتلفه برخلاف خواسته‌های پدرمعنوی خود به سوی آنچه اصولگرایان تندرو می‌خواند؛ تمایل پیدا کرده است.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات، امروز را با تمرکز بر اعلام خبر اجرای شدن برجام در روزدوشنبه و هشدار انتخاباتی هاشمی رفسنجانی آغاز کردند.

از سوی دیگر فشار اصلاح طلبان بر اعضای حزب موتلفه اسلامی افزایش یافته است؛ اصلاح طلبان معتقدند که حزب موتلفه برخلاف خواسته‌های پدرمعنوی خود به سوی آنچه اصولگرایان تندرو می‌خواند؛ تمایل پیدا کرده است اما یاران قدیمی مرحوم عسگر اولادی، آمیزه سیاست‌ورزی ایشان را «وحدت» در میان اردوگاه سیاسی اصولگرایان می‌دانند و در دورانی که ایشان در قید حیات نیستند، اعضا حزب در همین مسیر گام بر می‌دارند.

روزنامه قانون

رانده شدن احمدی‌نژادی‌ها توسط آستان امام خمینی (ره)/ روایت صادق خرازی از میگو خوردن با هاشمی و روحانیروزنامه اصلاح‌طلب قانون شنبه را با تیترهای «ناله و افشاگری» و «احمدی‌نژاد از جنت‌آباد رانده شد!» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· نقل مکان احمدی‌نژادی‌ها از جنت‌آباد به ولنجک

این بار نگرانی احمدی‌نژادی‌ها تخلیه دانشگاه ایرانیان است؛ دفتری که براساس شنیده‌ها به دستور آستان مقدس امام خمینی (ره) باید تخلیه شود ولی احمدی‌نژادی‌ها سکوت کرده‌اند تا از منظر اصلاح‌طلبان مظلوم‌نمایی کنند. گروه سیاسی روزنامه قانون پیرامون تخلیه ساختمان جنت آباد نوشت: «حال بعد از مدتی رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد، ادعایی را مطرح کرده و می‌گویند، آستان مقدس امام خمینی (س) دستور تخلیه ساختمان دانشگاه ایرانیان را صادر کرد. بر اساس ادعای یک منبع مطلع و نزدیک به جریان احمدی نژاد، ستاد مدیریتی دانشگاه ایرانیان از سال ۹۳ در ساختمانی در منطقه جنت آباد تهران که متعلق به آستان مقدس امام خمینی) است و در قالب قراردادی سه ساله تا سال ۹۶ به دانشگاه ایرانیان واگذار شد، استقرار یافته بود.

وی ادامه می‌دهد: شنیده‌ایم که مسئولان این آستان، از برگزاری همایش «تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط امام خمینی)» که ۸ مرداد در محل ساختمان فعلی دانشگاه ایرانیان برگزار شد ناراحت شده و بلافاصله بعد از برگزاری این همایش، دستور داده‌اند که ساختمان دانشگاه ایرانیان، قبل از موعد مقرر تخلیه شود. این منبع مطلع مدعی است: از ابتدای هفته جاری تخلیه ساختمان دانشگاه ایرانیان آغاز شد و وسایل و تجهیزات این دانشگاه تخلیه و به یک انبار در حومه تهران انتقال یافت. از سویی شنیده‌ها حاکی از این است که در ساختمان جنت آباد (دانشگاه‌ایرانیان) اسفندیاررحیم‌مشایی، سید شمس‌الدین حسینی و برخی از یاران احمدی‌نژاد دفاتری را برای انجام امور جاری خود داشتند که با تخلیه این ساختمان به احتمال زیاد به ولنجک عزیمت می‌کنند.»

روزنامه ابتکار

رانده شدن احمدی‌نژادی‌ها توسط آستان امام خمینی (ره)/ روایت صادق خرازی از میگو خوردن با هاشمی و روحانیروزنامه ابتکار شنبه را به تیترهای «دوشنبه؛ اعلام لغو تحریم‌ها» و «اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان لیست واحد خواهند داد» اختصاص داد.

· عارف بر ناطق نوری ارجحیت دارد

رسول منتجب نیا که در غیاب دبیرکل حزب اعتماد ملی، راهبرد سیاسی این حزب را ترسیم می‌کند؛ بار دیگر تضاد میان اعتماد ملی و حزب کارگزاران سازندگی را نمایان ساخت؛ آنان برخلاف طیف چپ کارگزاران سازندگی محمدرضا عارف را بر حجت‌الاسلام ناطق نوری ترجیح می‌دهند.

وی پیرامون چگونگی جذب آرای خاکستری به یاران سیاسی خود هشدار داد و اظهار داشت: «نباید اجازه داد تا رای‌های خاموش و خاکستری به ضرر اصلاح‌طلبان تمام شود. تجربه سیاسی نشان داده که اکثریت مردم طرفدار عقاید و منش‌های جریان اصلاحات بودند و هستند و باید اصلاح‌طلبان برای انتخابات حضور پر رنگی داشته باشند.‌ زیرا اگر با انتخابات قهر کنند و کاندید نشوند جریان‌های سازماندهی شده‌ای می‌تواند اکثریت کرسی‌های مجلس را از آن خود کنند. برای همین باید همه تلاش‌های خودمان را انجام دهیم تا چنین اتفاقی رخ ندهد تا افراد تندرو و افراطی وارد مجلس نشوند. خوشبختانه همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که ملت ایران همواره برای انتخابات حضوری فعال و گسترده داشته‌اند و برای دهمین دوره انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی حضوری پر رنگ و گسترده‌ای خواهند داشت. چراکه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باعث حفظ آبرو نظام مقدس جمهوری‌اسلامی‌ایران می‌شود.»

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که اگر حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری قصد ورود به انتخابات مجلس راداشته باشند، آیا اتفاق نظری بین اصلاح‌طلبان در رابطه با او و شخص محمدرضا عارف برای ریاست مجلس‌شورای‌اسلامی وجود دارد و به نظر شما کدامیک از این اشخاص ارجحیت بیشتری دارند؛ اظهار داشت: «
همان طور که گفتم اصلاح‌طلبان هنوز روی مصادیق تصمیمی نگرفته‌اند. زیرا جریان اصلاحات در حال مطالعه و مشورت در این زمینه‌است تا شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنند و نباید فراموش کرد که محمدرضا عارف در دایره اصلاح‌طلبان قرار دارد و او در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در فهرست اصلاح‌طلبان قرار داشت و با ایثار و سخاوتمندی از انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد و به همین خاطر او مورد علاقه و حمایت همه اصلاح‌طلبان است. نظر من بر این است که حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در دایره اصولگرایان قرار دارد اما اخیراً او به دلایلی نظرات و دیدگاه‌های روشنی را بیان کرده که قابل تحسین است و این نظرات با گفتمان اصلاح‌طلبان هم‌خوانی بیشتری دارد. مانند هواداری و حمایت از دولت تدبیر و امید.

اما همان طور که گفتم نمی‌توان مقایسه‌ای بین عارف و ناطق نوری از نظر تصمیم گیری داشت. من تاکید می‌کنم که محمدرضا عارف از دید اصلاحات ارجحیت بیشتری دارد و گرایش به او بیشتراست و اینکه ناطق نوری هم شخصیت محترم و مهمی دارند.»

روزنامه اعتماد

رانده شدن احمدی‌نژادی‌ها توسط آستان امام خمینی (ره)/ روایت صادق خرازی از میگو خوردن با هاشمی و روحانیروزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «پایان یک دهه اتهام» و «نگرانی‌های جنتی» اختصاص داده است.

· روزگار جدید یاران مرحوم عسگر اولادی

حزب موتلفه اسلامی پس از فوت مرحوم عسگراولادی روزگار سختی را می‌گذراند؛ اصلاح طلبان معتقدند که حزب موتلفه برخلاف خواسته‌های پدرمعنوی خود به سوی آنچه آن را اصولگرایان تندرو می‌خواند؛ تمایل پیدا کرده است اما یاران قدیمی مرحوم عسگر اولادی، آمیزه سیاست‌ورزی ایشان را «وحدت» در میان اردوگاه سیاسی اصولگرایان می‌دانند و در دورانی که ایشان در قید حیات نیستند، اعضا حزب در همین مسیر گام بر می‌دارند.

در همین راستا گروه احزاب روزنامه اعتماد به بررسی کاهش سن شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پرداخت و نوشت: «جلسه عصر مجمع عمومی موتلفه با معرفی کاندیداهای سراسری این حزب اختصاص یافت. جایی که برخلاف ادوار قبلی گویا مسوولان دفاتر استانی کاندیداتوری خود برای عضویت در شورای مرکزی این حزب را اعلام کردند. به گفته یکی از اعضای فعلی شورای مرکزی این حزب نکته قابل توجه دیگر در انتخابات شورای مرکزی حزب موتلفه جدای از تمایل مسوولان دفاتر استانی، علاقه‌مندی جوانان حزب برای عضویت در شورای مرکزی حزب موتلفه بوده است. گفته می‌شود حدود یک‌سوم نامزدهای شورای مرکزی این حزب زیر ۳۵ سال بوده‌اند. از سوی دیگر برخلاف گذشته تعداد زن بیشتری نسبت به ادوار قبلی، کاندیدای شورای مرکزی شدند. حزب موتلفه ۳۰ عضو شورای مرکزی و ۵ عضو علی‌البدل دارد و تعداد نامزدهای عضویت در شورای مرکزی حداقل باید دوبرابر این تعداد یعنی ۷۰ نفر باشد که گویا بیش از ۸۰ نفر برای عضویت در شورای مرکزی حزب موتلفه نامزدی خود را اعلام کرده بودند.

هرچند حزب موتلفه هنوز اسامی ۳۵ نفری که بیشترین رأی را آورده‌اند، اعلام نکرده اما یکی از اعضای شورای مرکزی این حزب به «اعتماد» گفت که شورای مرکزی جدید موتلفه نسبت به شورای مرکزی قبلی حدود هفت تغییر داشته که میانگین سنی شورای مرکزی این حزب را پایین خواهد آورد. گفتنی است، میانگین سنی شورای مرکزی حزب موتلفه تا پیش از یازدهمین مجمع عمومی این حزب ۶۰ سال بود. به گفته این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، اسدالله بادامچیان، محمدنبی حبیبی و مصطفی میرسلیم بیشترین آرا را به خود اختصاص داده‌اند. حالا باید به انتظار نشست تا حزب موتلفه اسامی اعضای جدید شورای مرکزی را اعلام کند و نخستین جلسه این شورا برگزار شود. جلسه‌ای که نخستین دستور جلسه‌اش انتخاب دبیرکل حزب موتلفه خواهد بود. آیا محمد نبی حبیبی بازهم دبیرکل موتلفه خواهد شد یا آنکه نوبت به اسدالله بادامچیان رسیده است؟»

روزنامه شرق

رانده شدن احمدی‌نژادی‌ها توسط آستان امام خمینی (ره)/ روایت صادق خرازی از میگو خوردن با هاشمی و روحانیروزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «آغاز پایان تحریم‌ها» و «دیوارنویس زندان» اختصاص داد.

· پذیرش سهمیه ۳۰ درصدی زنان توسط اصلاح‌طلبان

ترغیب «زنان» برای حضور در انتخابات یکی از مهم‌ترین محورهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؛ آنان مدعی هستند که در لیست پیشنهادی خود سهم زنان را افزایش می‌دهند تا کرسی‌های بیشتری از سوی این قشر از جامعه شود؛ حالا زنان اصلاح‌طلب پیشرو حضور در لیست‌ها شده‌اند.

گروه سیاسی روزنامه شرق در همین راستا نوشت: «اوضاع و احوال فعالیت حزبی در جامعه زنان آن‌قدر بد است که برگزاری یک گردهمایی تشکیلاتی، آن هم هشت صبح روز جمعه شاید در حالت معمول توقعی گزاف باشد اما فصل انتخابات که نزدیک می‌شود همه‌چیز متفاوت می‌شود. ازهمین‌رو فعالان سیاسی زن نیز مانند مردان به تکاپو می‌افتند که از فرصت‌های انتخاباتی به بهترین شکل استفاده کنند. جلسه پشت جلسه و سخنرانی پشت سخنرانی. همین هم غنیمت است و استقبال از آن گامی در جهت توسعه فعالیت‌های حزبی و مشارکت سیاسی زنان تلقی شود. یکی از این جلسات صبح دیروز در دفتر جمعیت زنان مسلمان نواندیش برگزار شد. اعضای این حزب زنانه از استان‌های مختلف در کنار هم جمع شده بودند تا از پتانسیل‌ها و نقطه‌ضعف‌های خود بگویند، درکنار هم‌فکران و همکاران خود راه‌حل مناسبی برای پیشبرد امور بیابند و با توسعه فعالیت‌های خود در همین چندماه باقی‌مانده تا انتخابات برای به‌دست‌آوردن سهم ۳۰ درصدی زنان از کرسی‌های پارلمان گام مؤثری بردارند.

آن‌ها در جلسه دیروز با علم به اینکه هدف سهم ۳۰ درصدی از مجلس به‌سادگی محقق نخواهد شد و نیاز به حمایت‌های قانونی از سوی دولت و تلاش‌های جامعه مدنی خصوصاً در چارچوب احزاب دارد، تأکید کردند که باید این ۳۰ درصد یا حتی سهم ۵۰ درصدی را هدف قرار داد و برای آن کوشید تا نهایتاً بتوان ۱۰ درصد از مجلس دهم را در اختیار گرفت.»

روزنامه آرمان‌امروز

رانده شدن احمدی‌نژادی‌ها توسط آستان امام خمینی (ره)/ روایت صادق خرازی از میگو خوردن با هاشمی و روحانیروزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «هشدارهای انتخاباتی هاشمی» و «امضای تفاهم‌نامه نظامی ایران و چین» اختصاص داد.

· روایت صادق خرازی از میگو خوردن با هاشمی و روحانی

«یادم می‌آید نخستین باری که میگو خوردم -با اینکه من از خانواده متمولی بودم- میگوهایی بود که روی دریای عمان در هنگام مانور با آقای هاشمی و روحانی خوردیم.» روایت صادق خرازی در گفت‌وگو ویژه‌نامه نوروزی یکی از نشریات اصلاح‌طلب است که پس از هفت‌ماه از سوی سردار ملک‌زادگان فرمانده سابق نیروی دریایی تلویحاً رد شده است.

گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز پس از هفت ماه با عصبانیت فراوان در پاسخ به سخنان خرازی نوشت: «راستی هدف از اظهارات شائبه برانگیز درباره بزرگان مانند آیت‌ا... هاشمی چیست؟ آیا پرونده‌های اتاق فکر هجمه به بزرگان به پایان رسیده که آن‌ها مجبور شده‌اند به سال‌های دور بازگردند و اینچنین میان دلسوزان کشور و زحمتکشان عرصه دفاع مقدس اختلاف ایجاد کنند؟ آیا مطرح‌کنندگان چنین مباحثی حاضرند بیایند و بگویند خودشان در زمان دفاع مقدس در کجا بوده و به چه کاری مشغول بودند؟ آیا باور دارند امروز وامدار مجاهدت بزرگانی از خانواده خود هستند و در نبود آن‌ها، جایگاهی در عرصه سیاست‌ورزی کشور نداشتند؟ مطرح‌کنندگان چنین مباحثی امروز بیایند و میزان ثروت خود را اعلام کنند البته بدون بیان اینکه آن‌ها را وقف کرده‌اند! آیا اتهام‌زنندگان به آیت‌ا... هاشمی خبر ندارند که حتی پیش از انقلاب او چه میزان از دارایی خود را به نیازمندان اهدا کرده و در مسیر انقلاب و ارتقای آن تا به امروز چه کرده است؟ برخی برای متهم نشدن اقدام به نشانه گرفتن انگشت اتهام به سمت سایرین دارند که البته منظور خرازی نیست و به صورت کلی از ویژگی‌های برخی سیاسیون -که تعدادشان انگشت‌شمار است- این است که سر خود را مانند کبک در زیر برف فرو می‌برند و تصور می‌کنند با متهم کردن دیگران اقداماتشان در گذشته دیده نخواهد شد. برخی هم هستند که برای دیده شدن در فضای سیاسی کشور به هر نحوی می‌خواهند از نام بزرگان و دلسوزان استفاده کنند و مطالبی را در وصف آن‌ها بگویند تا شاید با ایجاد حاشیه و در گرفتن بحث، نامی از آن‌ها به عنوان گوینده خبر مطرح شود اما به هر حال هاشمی پاسخی به این شایعات نمی‌دهد چون می‌داند روزی فردی مطلع به بیان واقعیت‌ها خواهد پرداخت و روسیاهی به شایعه‌سازان می‌ماند.»

روزنامه ایران

رانده شدن احمدی‌نژادی‌ها توسط آستان امام خمینی (ره)/ روایت صادق خرازی از میگو خوردن با هاشمی و روحانیروزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «روز اجرای برجام» و «پیام سفرم جدیت در رفع تحریم‌هاست» اختصاص داد.

· اشتاین مایر مهمان روزنامه دولتی

روزنامه دولتی ایران طبق رویه قبلی خود قبل از سفر مسئولین اروپایی از این افراد یادداشت اختصاصی یا گفت‌وگو تفضیلی می‌گیرند؛ اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان از جدیت کشورش برای رفع تحریم‌ها سخن می‌گوید و از سوی دیگر در پاسخ به این سؤال که آیا حل مسأله هسته‌ای ایران از طریق مذاکره می‌تواند به مثابه الگویی در خدمت حل بحران‌های منطقه‌ای با شرکت طرف‌های درگیر و قدرت‌های بزرگ قرار گیرد؛ اظهار داشت: «توافق وین حداقل یک چیز را نشان داد: که دیپلماسی در زمان ما نیز و در مناطق بحرانی جهان می‌تواند منازعات را از طریق صلح‌آمیز حل کند و راه‌های سازش را بیابد، حتی در جایی که در ابتدا طرفین با دشمنی و بی‌اعتمادی در برابر یکدیگر قرار داشته‌اند.

مذاکرات هسته‌ای نشان داد که چارچوبی مانند 3+3E کمک می‌کند تا، چنانچه علاقه‌مندی در همه طرف‌ها وجود داشته باشد، قید و بندهای سیاسی عمیق بین تک تک نقش‌آفرینان پشت‌سر گذاشته شده و منافع مشترک در مرکز توجه قرار گیرد. ما به‌طور مشترک در نیویورک تصمیم گرفتیم در چارچوب 3+3E در مورد مسائل منطقه‌ای نیز با ایران گفت‌وگو کنیم. اینکه آیا این مدل برای سایر منازعات هم قابلیت اقتباس داشته باشد و چگونگی آن‌را امروز نمی‌توان تعیین کرد. اما مسلم است که منطقه به‌طور عاجل به مکانیسم‌هایی نیاز دارد تا گفت‌وگو بین طرف‌های درگیر را تسهیل کرده و راه‌حل صلح‌آمیز برای منازعات را امکانپذیر سازد. ما، زمانی که گروه کلیدی کنفرانس امنیتی مونیخ امروز برای اولین بار در تهران تشکیل جلسه دهد، دقیقاً در مورد همین موضوع صحبت خواهیم کرد. گروه کلیدی کنفرانس امنیتی مونیخ جمعی در نوع خود بی‌نظیر است و نمایندگان دولت‌ها و کارشناسان مسائل امنیتی از سراسر جهان در آن حاضر خواهند شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    حسادت به احمدی نژاد چقدر زیاد است که به نام و مؤسسه جضرت امام سد راه علم و دانش می شوند!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    ادب مرد به ز دولت اوست
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    حسادت؟؟؟!!!!!!! واقعا!!!
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    اگر احمدی نژاد نبود اینها بیکار می شدن
  • مهدی مرادیفر ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    دکتر هنوز هم میدرخشد .چراغی که ایزد افروزد هرکه پف کند ریشش !!!بسوزد .
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    کی بوده میگو خوران.. زمان جنگ؟
  • اصلاحات ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    میگو نوش جان آقای هاشمی و روحانی ، غذای خوب برای انسان آفریده شده . راه ما و هدف ما همینه که آقای هاشمی نشون می ده : زندگی سعادتمند رفاه و ثروت برای همه . هر چه جز این باشه تحجر و سلفی گری و طالبانیسمه . اینکه بعضی ها انقدر براشون ثقیله که موضوع رو تیتر بزنند و هایلایت کنند نشون دهنده ی اینه که بزعم خودشون ایراد دیگه ای نتونستند پیدا کنند .
  • زراره ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    ای برادر اینها می دانند که احمدی نژاد درقلب حداقل سی میلیون آدم جای دارد واگر کسی میخواد بالاتر از احمدی نز اد بره میبایست هزاران جیب خالی بیچاره رسیدگی کند تامردم ببینند او وجاهت مقایسه خود رابااحمدی نژاد رادارد یاندارد ؟ همینطور نمی شود که
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مشرق جان التماس میکنم کاری نکن که من ازت فرار کنم. عزیز دل آیا لزومه اصولگرایی اینه که از فلانی دفاع کنی؟ اصلا اون اصولگرا نبود
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خدایا کی ملت از این سیاست باز های قدرت طلب که دائما بر صورت یکدیگر چنگ می زنند رهایی خواهد یافت ؟
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    اقای مهدی مرادیفر چراغی راکه ایزدبرفروزدهرانکس پف کندریشش بسوزد
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    تو قلب ها جا داشت ولی الان نداره مگر ادم های ساده لوح
  • ریاستی ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    احمدی نژاد در دل محرومان وپا برهنه هاست وانجا نیز خانه خداست ـخدا کنه ادم از دلها بیرون نره ـ
  • سلام ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    بعد از کلی انتقاد از دولت قبلی بزرگترین هنرشون لغو تحریمها فعلا بصورت صوری و اسمی بود تا خدا پایانش را به خیر تمام کند.
  • رضا ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    احمدی نژاد مرد واقعی میدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس