کد خبر 492897
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲

رئیس شورای مرکزی حذب ندای ایرانیان با بیان اینکه به دنبال واگرایی و تک‌گرایی نیستیم گفت: برنامه‌های خود را برای همکاری در شورای هماهنگی اطلاح‌طلبان بررسی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، سیدمحمد صادق خرازی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تکنولوژی‌هایی که در جامعه برای حقوق شهروندی پیاده شده باید مسیر جهانی و قانونی خود را دنبال کند و به طور حتم در عدالت مفهوم عدم زندان مطرح نیست.

رئیس شورای مرکزی حذب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه مبانی اصلی حقوق شهروندی، حقوق جامعه است، گفت: حقوق‌دانان حق افراد را بر اساس حقوق جامعه تعریف می‌کنند و مهمترین عنصر در حقوق شهروندی، امنیت جامعه است.

وی ابراز کرد: نمی‌توان کسانی که را که امنیت جامعه را برهم زده و هرج و مرج ایجاد می‌کنند را در قالب حقوق شهروندی آزاد گذاشت زیرا مبانی حقوق بشر یک بحث جدی است و رعایت و اجرای آن موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خرازی با اشاره به اینکه نهاد حقوق بشر متشکل از مجموعه‌ای از علما و فقهای دین مدت‌ها است که شکل گرفته، بیان کرد: در این نهاد تبیین و تطبیق گفتمان حقوق بشر و حقوق شهروندی با گفتمان دینی و اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: هر آنچه که در سازمان‌های حقوق بشر جهانی مطرح شده مورد قبول ما نیست و گفتمان‌های حقوق بشر و حقوق شهروندی باید با توجه به موازین ملی و دینی کشور ما تطبیق داده شود.

رئیس شورای مرکزی حذب ندای ایرانیان عنوان کرد: نمی‌توان برای آرمان‌های بشر در رعایت حقوق شهروندی مصداق عینی آورد با این حال کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشتند ولی با این وجود گاهی زات قدرت مسائل حقوق بشر را نقض می‌کند.

وی ابراز کرد: ما شیعیان اعتقاد داریم امام عصر (عج) با ظهور خود جهان را پر از عدل و داد می‌کند و با ایجاد مبانی حقوق بشر جامعه از معضلات تهی می‌شود.

خرازی بیان کرد: آمریکایی‌ها در درون خود یک مبانی دارند و در بیرون از مرزها ذره‌ای به حقوق انسان‎‌ها پایبند نیستند و با تانک‌ها و هواپیماهای جنگی خود مردم را بی‌خانمان می‌کنند.

وی در مورد رویکردهای حزب ندا در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمام تلاش حزب ندا بر همگرایی است و به دنبال واگرایی و تک گرایی نیستیم.

رئیس شورای مرکزی حذب ندای ایرانیان ابراز کرد: ما یک رسالت داریم و برنامه‌های خود را برای همکاری در شورای هماهنگی اطلاح‌طلبان بررسی می‌کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس