سفیر سابق انگلیس در مسکو، حضور نظامی روسیه در سوریه را کمکی برای پایان دادن به جنگ در سوریه دانست.

به گزارش مشرق، «انتونی برنتون» سفیر سابق انگلیس در روسیه، در مصاحبه‌ای با روزنامه برزیلی «فولا» گفت که اتحاد میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه می‌تواند به پایان دادن جنگ در سوریه کمک کند.

برنتون گفت هدف اصلی پوتین در خاورمیانه، مبارزه با داعش و القاعده است و ادامه داد «دلیل خوبی برای باور به این مساله وجود دارد که روسیه بهتر از آمریکا و اروپا توانایی حل این مشکلات را دارد؛ روس‌ها به شدت و قاطعانه‌تر عمل می‌کنند و متحدی در منطقه دارند.»

وی افزود که در موضوع مبارزه با تروریسم، کشورهای غربی به جای تمرکز بر تلاش‌هایی برای کنار زدن اسد، باید همکاری موثری با روسیه داشته باشند.

سفیر سابق انگلیس در مسکو طی این گفت‌وگو ادامه داد «من فکر می‌کنم به جای اینکه بر [کنار زدن] اسد تمرکز کنند، باید با هم راهی برای مبارزه با داعش در سوریه پیدا کنیم.»

وی ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر حضور نظامی روسیه در سوریه برای نابودی نیروهای معارض سوری به جای مقابله با داعش را رد کرده و تاکید کرد هدف اصلی عملیات ارتش روسیه، مقابله علیه تروریسم است.

برنتون خاطر نشان کرد «روسیه به سرعت به اقدامات سرنوشت سازی در سوریه اقدام کرد. دلیل این مساله این است که پوتین به طور جدی از افراطیون داعش می‌ترسد. من دیده‌ام که وی درباره این مساله صحبت می‌کند. این تهدید مستقیمی علیه روسیه است.»

در انتهای گفت‌وگو برنتون به روزنامه برزیلی گفت که در حال حاضر مهم‌ترین اقدام دستیابی به سازمان‌دهی میان روسیه و غرب در راستای عدم برخورد میان جنگنده‌ها بر فراز سوریه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس