نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد اگر سال آینده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، پوتین را یک دشمن چالاک ارزیابی خواهم کرد، کسی که از خلأ رهبری آمریکا در سوریه و سایر مناطق جهان، بهره برداری می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جب بوش نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: اگر سال آینده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، پوتین را یک دشمن چالاک ارزیابی خواهم کرد، کسی که از خلأ رهبری آمریکا در سوریه و سایر مناطق جهان، بهره برداری می‌کند.

وی در ادامه افزود: اگر در سال 2016 میلادی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، ائتلافی را از کشورهای اروپایی و عربی تشکیل خواهم داد تا برای سرنگونی بشار اسد همکاری و تلاش کنند. سرنگونی بشار اسد نقش کلیدی برای حل و فصل درگیری های سوریه و بحران آوارگان خواهد داشت.

وی ضمن خطاب کردن پوتین به فردی "قلدر و گردن کلفت"، گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا باید تحریم‌های خود علیه مسکو را به خاطر تجاوز نظامی به اوکراین تمدید کنند.

اعتبار تحریم های غرب علیه روسیه تا پایان امسال پایان خواهد یافت.

جب بوش اظهار داشت: برای برخورد با پوتین باید با روش خودش اقدام کرد. او باید با تبعات منفی دخالت نظامی در سوریه روبرو شود.

وی همچنین خواستار موضع سخت تر آمریکا در قبال چین و مقابله با افزایش نفوذ ایران و روسیه در عراق شد.

دخالت نظامی روسیه در سوریه طی ماه گذشته، سئوالات و ابهامات زیادی را در خصوص نفوذ آمریکا در منطقه به وجود آورده است. این مساله راهبرد اوباما در قبال سوریه را نیز به شدت به چالش کشیده است.

بوش در ادامه گفت: اگر رئیس جمهور شوم، یک منطقه پرواز ممنوع برای حفاظت از آوارگان سوری ایجاد خواهم کرد و برنامه آموزش شبه نظامیان مخالف سوری را ادامه خواهم داد. شما اکنون شاهد یک رویکرد بالقوه متحد علیه اسد و داعش هستید. اگر کاری انجام ندهیم، باید با خاورمیانه خداحافظی کنیم. من اطمینان می دهم که آمریکا به مقابله با داعش در عراق ادامه خواهد داد تا دولت این کشور را تقویت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر پاشا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    رهبری آمریکا مال عهد بوقه
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    خفه شو آشغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس