کد خبر 494029
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵

وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی خواستار حمایت قدرتمندانه‌تر از مرزهای خارجی اروپا برای مقابله با بحران پناهندگان شده و گفت: درگیری‌های خاورمیانه به اتاق نشیمن آلمان رسیده است.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان خواستار حمایت قدرتمندانه تر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا شد.

وی تاکید کرد که ما می خواهیم در مرزهای خارجی اروپا نظم از دست رفته را دوباره ایجاد کنیم.

اشتاین مایر که در پنجمین اجلاس سیاست خارجی برلین سخن می گفت با اشاره به هزاران پناهنده ای که روزانه به اروپا می آیند خواستار تجهیز بهتر آژانس نظارت بر همکاری های عملیاتی در مرزهای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا موسوم به  فرانتکس و همچنین گفتگو درباره تکالیف جدید شده و گفت: علاوه بر این باید در این باره بحث شود که یک سازمان حفاظت مرزی مشترک اروپایی ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان از حق پناهندگی به عنوان یکی از حقوق اساسی اروپایی دفاع کرده و مجددا به رفتار کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بحران پناهندگان انتقاد وارد کرده و گفت: اینکه پنج کشور در اتحادیه اروپا  بیشتر پناهندگان را می پذیرند همبستگی اروپایی را نمی رساند. در کنار تقسیم پناهندگان باید درباره نسبت مرزهای داخلی و خارجی نیز صحبت شود. آزادی تردد در اروپا تنها در صورتی امکان پذیر است که مرزهای خارجی حفاظت شوند.

اشتاین مایر همچنین با توجه به مذاکرات برنامه ریزی شده بین آمریکا و روسیه و همچنین ایران و عربستان سعودی در موضعی محتاطانه درباره حل و فصل مناقشات و درگیری های داخلی در سوریه ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین تصریح کرد که درگیری های خاورمیانه به اتاق نشیمن و سالن ورزشی آلمان رسیده است.

در چنین شرایطی "تورستن شفر گومبل"، معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان شرکای خود در دولت ائتلافی (اتحادیه احزاب متحد مسیحی) را به دلیل تغییرات و تحولات اخیر شدیدا مورد انتقاد قرار داده و تصریح کرد که این پرسش مطرح است که آیا در اتحادیه احزاب متحد مسیحی بالاخره یک مبارزه قدرتی که هفته ها و ماه ها است شروع شده به پایان می رسد.

وی از روزهای هرج و مرج دائمی در اتحادیه احزاب متحد مسیحی سخن گفته و اظهار نظر اخیر وزیر کشور آلمان برای اعمال محدودیت علیه پناهندگان سوری را رد کرد.

وزیر کشور آلمان اخیرا پیشنهاد داده است که از الحاق خانواده پناهندگان سوری به آن ها جلوگیری به عمل آمده و تنها برای آن ها حمایت های موقتی و پناهندگی یک ساله در آلمان فراهم شود.

البته دفتر صدر اعظم آلمان بعد از اعتراضات حزب سوسیال دموکرات به چنین طرحی با آن مخالفت کرده و اعلام کرد که وضعیت پناهندگی سوری ها به همان روال سابق باقی می ماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس