همان‌طور که رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب درصدد عادی جلوه دادن مصافحه ظریف و اوباما هستند، به همین میزان نیز سعی دارند رابطه ایران و آمریکا را عادی‌سازی کنند،پروژه‌ای که با دیدار و ظریف و رئیس کاخ‌سفید کلید خورد.

چگونه باید اظهارات ظریف درباره اتفاقی بودن مصافحه با دشمن را باور کنیم؟گروه سیاسی مشرق - ماجرای دست دادن محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با آقای پرزیدنت هنوز ابعاد مکشوف نشده‌ای دارد که هر از چند گاهی در رسانه‌ها بدان پرداخته می‌شود. بسیاری از کارشناسان سیاسی مصافحه ظریف و اوباما را قسمتی از پروژه نفوذ آمریکایی بعد از برجام آن‌هم در حوزه دیپلماسی قلمداد کردند و این مسئله را نیز یکی از نقاط ضعف «دیپلماسی خنده» برمی‌شمارند.

ظریف اخیراً بعد از سفر دوهفته‌ای به نیویورک به کشورمان بازگشت و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پاسخگوی عملکرد خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و برخی از موارد دیپلماتیک بود. وزیر امور خارجه کشورمان درزمینهٔ ملاقاتی که از یک هفته قبل از سوی رسانه‌های زنجیره‌ای و خارجی پیش‌بینی‌شده بود، آن را از سوی آمریکا برنامه‌ریزی‌شده اعلام و اذعان داشت که دیپلماسی خنده، از دیپلماسی برنامه‌ریزی‌شده اوباما و آمریکا بازی‌خورده است.

در همین رابطه، نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سؤال یکی از نمایندگان از ظریف در مورد دست دادن به اوباما، گفت: «مقیمی نماینده بهشهر درباره علت دست دادن ظریف با رئیس‌جمهور آمریکا پرسید و گفت که چرا شما که نماینده ملت ایران هستید، با رئیس‌جمهور آمریکا دست داده‌اید؟ که آقای ظریف در پاسخ به مقیمی توضیح داد که معمولاً رؤسای جمهور پس از سخنرانی خود، صحنه را ترک می‌کنند، اوباما هم پس از سخنرانی خود، جلسه مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کرد. اما به نظر می‌رسد اوباما نه برای دست دادن با من بلکه برای دست دادن با روحانی برنامه‌ریزی کرده بود. پس دست دادن من با رئیس‌جمهور آمریکا اتفاق بود، اما آن‌ها برای روبرو شدن با رئیس‌جمهور ایران برنامه داشتند که البته میسر نشد چون اوباما به‌طرف من آمد و دست داد؛ آنچه من انجام دادم رسم ادب اسلامی بود؛ مجموعاً یک دقیقه طول کشید و اوباما گفت که «در خصوص برجام زحمت زیادی کشیده شده و باید در اجرای آن کوشا باشیم.»[1]

روایت ظریف از چگونگی غلبه دیپلماسی آمریکا بر «دیپلماسی خنده»‌/ دیدار اوباما و روحانی برنامه‌ریزی شده بود؛ دیدار ظریف با رئیس‌کاخ سفید نهموضوع جالب توجه در چنین مسئله‌ای این است که چطور آمریکایی‌ها در کشور خودشان با توجه به در اختیار داشتن وسایل جاسوسی مختلف نتوانستند با وجود برنامه‌ریزی که ظریف از آن سخن می‌گوید، رفتار حجت‌الاسلام حسن روحانی را زیر نظر بگیرند و در راهروهای سازمان ملل سرگردان شده و به طرف تیم دیپلماتیک بدون حضور روحانی آمده‌اند و به طور اتفاقی با ظریف ملاقات کرده اند؟ با توجه به اینکه روحانی نیز در همان روزها مهیای سفر به ایران می‌شد و خبر دست دادن ظریف با اوباما و بازگشت روحانی به تهران همزمان در یک روز یعنی 7 مهرماه در خروجی خبرگزاری‌های مختلف ایرانی و خارجی قرار گرفت، آیا خطای عملیاتی آمریکایی‌ها با این درجه بالا در کشور خودشان غیرعقلانی جلوه نمی‌کند و به نظر نمی‌رسد که در قدم دوم آمریکایی‌ها برای دیدار اوباما و ظریف برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ [2]

این در شرایطی است که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب نیز با اسم رمز «دیپلماسی اتفاقی»‌ به‌طرف مقابل پیام می‌دادند و اکثر این روزنامه‌ها چند روز مانده به سفر روحانی به نیویورک در مورد احتمال دیدار وی با اوباما سخن‌پراکنی کردند و احتمال چنین برخوردی که یکی از خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی است، کاملاً محرز بود. [3]

از سوی دیگر اگر محمدجواد ظریف موضوع دیدار اوباما با رئیس‌جمهور کشورمان را برنامه‌ریزی‌شده قلمداد می‌کند، چطور از دیدار خود با اوباما به‌عنوان یک اتفاق دیپلماتیک سخن می‌گوید و زیر بار اشتباه خود نمی‌رود و از ملت ایران عذرخواهی نمی‌کند؟ [4]

روایت ظریف از چگونگی غلبه دیپلماسی آمریکا بر «دیپلماسی خنده»‌/ دیدار اوباما و روحانی برنامه‌ریزی شده بود؛ دیدار ظریف با رئیس‌کاخ سفید نهاز همه این موارد مهم‌تر هماهنگی و بازی رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در عملیات دیپلماتیک آمریکایی است. این رسانه‌ها چه قبل از سفر روحانی و ظریف به نیویورک و چه بعد از پایان این سفر در مورد روابط مستقیم مقامات بالادستی دولت با باراک اوباما خبرسازی کردند و امروز نیز در ذیل پروژه نفوذ آمریکایی به عادی‌سازی دیدار اوباما و ظریف می‌پردازند و پاسخی شبیه به پاسخ ظریف که دور از اخلاق اسلامی بود که با طرف مقابل سلام و برخورد درستی انجام نگیرد، به افکار عمومی می‌دهند. آیا قبل از سفر به آمریکا و مصافحه ظریف با اوباما، وزیرخارجه کشورمان از این موارد و احتمالاتی که در سطح وسیعی مطرح شد مطلع نبود؟ چه اینکه رئیس‌ جمهور و تیم همراه وی همواره در سفر به نیویورک این دیدار را تکذیب می‌‌‌کردند.[5]

به هر جهت اگر پازل‌های مربوط به این ماجرا را کنار هم بگذاریم سناریوسازی داخلی و خارجی درزمینهٔ ارتباط مستقیم با آمریکا را به‌خوبی در این موضوع می‌بینیم. همان‌طور که رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب درصدد عادی جلوه دادن مصافحه ظریف و اوباما هستند، به همین میزان نیز سعی دارند رابطه ایران و آمریکا را عادی‌سازی کنند، پروژه‌ای که به نظر می‌رسد با دست دادن اوباما و ظریف کلید خورد و ابعاد دیگر آن در آینده توسط همین عناصر و عوامل عملیاتی شود.



[1] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940721001426

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/474342

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/474982

[4] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/474762

[5] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/470043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • ناشناس ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    اگر آقای ظریف به این باور برسند که امریکا و رئیس جمهورش بدنبال تضعیف مسلمانان هستند و دستشون بطور غیر مستقیم به خون مردم یمن و بحرین و غزه و سوریه آلوده است دیگر همچنین اتفافی نخواهد افتاد !
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    تئودور روزولت، سی و دومین رئیس جمهور آمریکا عبارت قابل تاملی درباره نسبت تصادف و سیاست دارد؛ در سیاست هیچ چیز تصادفی نیست. اگر چیزی تصادفی روی داد، می‌توانید شرط ببندید که برای آن تصادف برنامه‌ریزی شده است!
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اینقدر کشش ندید..!!!!!!!!!!!!!!!
  • سیدمهدی ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    که چی مثلا این همه صغرا کبری کردن؟
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    من نمیدونم بیکارید شما !!!؟؟؟؟؟ یک ماهه که پیله کردید که چرا این و اون دست دادن !!! برادر عزیز هیچ میردونی تو مملکت چه خبره ؟؟؟؟
  • محمد ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خب باور نکنید... دسته جمعی خودکشی کنید عالمی رو از دست خودتون راحت کنین
  • یکی از اعضای ملت ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ﺍﮔﺮ ﻣﺤﻤﺪﺟﻮﺍﺩ ﻇﺮﯾﻒ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ ﺑﺎ ﺭﺋﯿﺲﺟﻤﻬﻮﺭ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﯾﺰﯼﺷﺪﻩ ﻗﻠﻤﺪﺍﺩ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﭼﻄﻮﺭ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺩﯾﭙﻠﻤﺎﺗﯿﮏ ﺳﺨﻦ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﻭ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻋﺬﺭﺧﻮﺍﻫﯽ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ؟ کی به شما گفته نماینده ملتید؟ خوب کاری کردند از نظر من یکی
  • جوان اهوازی ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بصیرت تکه گمشده از مغز این روزهای عده ای
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    واقعامشرق خاک برسرت کنم.آخه این مسخره بازیاچیه گیردادیدکه چراظریف دست داده.باباجان سیاست روازکشورهای دیگه یادبگیرید،روسیه وآمریکااینهمه دشمنی دارندهمدیگروتحریمم کردنداماازاین حرفای چرت وپرت مثل حرفای شمانمیزنند
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اینا میدونند چه خبره . میخواند همینطور بمونه سودشون در اینه که مردم همیشه در تنگنا و فشار باشد
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بخاطر اینکه در کشور ما هیچ اتفاق مهمی وجود نداره و همه چی حله فقط همین موضوع مونده ... ؟؟؟؟؟ نیتش از این اقدام چی بود ؟؟؟؟ چرا سرفه کرد؟ چرا خندید؟ چرا گریه کرد؟ چرا پاش درد می کنه؟ چرا سرما خورده ؟ با کی دست داده؟ به کی نگاه کرده ؟ چرا ؟؟؟ چی ؟؟؟ کی؟؟
  • ریزبین ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    کاستن از دشمنی دو کشور وظیفه ی هر انسان عاقل و با شرفی است مهم نیست چه کسی با شد و چه نامی بر ان بگذاریم .اوباما باشد و یا ظریف . و یا انرا نرمش قهرمانانه بنامیم و یا انرا جلوگیری از ساخت بمب اتم بنامند .درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد ...درخت دشمنی بر کن که رنج بی شمار آرد .
  • محسن ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    به قولي با بزرگ كردن اين اتفاق سعي در پوشش موارد بزرگتر وجود دارد... من نميدونم اين آقايان دلواپس زمان دولت ..احمدي نژاد خواب بودند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    آره از دید شماها فقط بایست با رئیس جمهور کومور , رابرت موگابه و امثال اینا دست داد.
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    کدام ادب اسلامی در حدیث داریم برای دستت عزت قائل باش و با هرکسی دست نده. دست دادن با یک قاتل که نه با قاتل به توان n را چه کسی مجاز می داند. اگر شما می خواستید ادب را رعایت کنید لااقل از بانوان ورزشکار یاد می گرفتید و سری تکان می دادید. شما می توانستید با دست ندادنتان نشان بدهید که تحریمهای امریکا همپیمانانش ظالمانه بوده و از ان ظالمانه تر این بوده که در وضعیت قاراشمیش و بحرانی منطقه علی الخصوص همسایه های جنگ زده ایران تعطیلی صنایع هسته ای ما چه خطرات بالقوه ای را بر دوش ایران گذاشت.
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    برو گمشو توهم مشرق خودت لوس کردی !!!! ما باید مثل چین و آمریکا از لحاظ سیاسی دشمن ولی از نظر اقتصادی باهم دوست باشیم اینو دیگه همه دارن میگن !!!!
  • حمید ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اگه دست نمیداد جای تاسف داشت. دست دادن نشان از شخصیت و ادب آقای دکتر ظریف هستش
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    شما هم به جای سراب نشان دادن به مردم، با صداقت بگویید رایطه با آمریکا به نفع وارد کنندگان و به ضرر کارگران و تولید ملی است.
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    طبق فرمان خدا كه دستور مى‏دهد: «وان جنحوا للسلم فاجنح لها»(438) - اگر مخالفان تمایل به صلح نشان دادند تو نیز دست آنها را عقب نزن و تمایل نشان بده - رفتار پیامبر با مخالفان، طبق همین آئین‏نامه بود
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ریزبین؟!!!!!!!!!!! خان اگه گوشاتون سنگین نیست جمله دیروز هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه به دشمنی با ایران افتخار می کنه رو هم به حافظه ات بسپار تا اینقدر هم جزءبین نباشی.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    تمام نشد این داستان
  • ناشناس ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    امام خمینی (ره): رابطه ما با امریکا رابطه گرگ و میش است .
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خداوند دستور می دهد : اشداء علی الکفار رحماء و بینهم .
  • ناشناس ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دکتر احمدی نژاد دلاور رو بخاطر استکبار ستیزیش و ایستادگی در مقابل شیطان بزرگ دوست داریم .
  • ناشناس ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دست دادن با دشمن اسلام و مسلمین عقلا"و شرعا" مشکل دارد .
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دستان آغشته به خون مسلمانان
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    زکی
  • یه بنده خدا ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    آمریکا غیر قابل اعتماده.خواهیم دید به همین زودیا و اونوقت روسیاهی برای دیگ خواهد ماند.
  • قلی ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اصلا خوب کاری کرده دست داده تا چشت در بیاد
  • علی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ول کن مشرق مشکلات اساسی تری پیش روی کشور هست که باید حل شود . ما ده ها هزار نفر در بی کیفیت بودن پراید کشته دادیم و هزاران مشکل نظیر این من معتقدم باید دنبال مشکلات اساسی رفت لطفا وقت مردم را با این مسائل نگیرید .
  • علی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اگر در سیاست هیچ چیز تصادفی نیست پس علم آمار و طرح آزمایشات و راندوم و تصادف چیست ؟
  • ناشناس ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    شما (موافقان رابطه با امریکا)که به دست دادن ظریف با اوباما افتخار می کنید خوب ما هم می خواهیم آنقدر این موضوع را کش بدهیم تا همه بدانند این افتخار ملی را!!!!
  • سید دکتر محمود ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    من دلواپس شدم
  • سیری ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    به نظرم باور نکنید.ببا ساندیس مسموم خود کشی کنید.با سپاس!!
  • saeed ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    من موندم آمریکا چه بخواهیم چه نخواهیم یه ابرقدرته...شاید بزرگترین ابر قدرت!!! و اینکه رییس جمهور همچین کشوری با یه وزیر امور خارجه دست میده (چه عمدی چه تصادفی ) نشانه قدرت کشورمونه...یادمون نره اردوغان به عنوان رییس جمهور یکی از کشورهایی که به عنوان قدرت نوظهور اقتصادی شناخته میشه به خاطر اینکه دو ساله از اوباما وقت ملاقات می خواد و بهش وقت نمیدن ، قهر کرد و به سازمان ملل نرفت...لطفا جامع فکر کنیم...
  • سادات ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    این جواب ظریف برای خدا وامام وشهدا هم قابل قبوله/ مردم فزیز این که امریکا برای غارت وتسلط دوباره بر کشور ما به هر دری میزنه کاملا واضحه.اگر دنیا طلبی ها یگذاره گرچه در صورت نفوذ امریکا نه دنیا داریم نه اخرت.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بی ادب ...
  • ناشناس ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ظریف چهره ای مردمی است.شما چرا حسودی می کنید؟
  • غفور ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اوهو ! اوهو ! اوهو ! زیاد تند نرو شما اصلاحاتچی ها یادتون میاد در مراسم عزاداری مرحوم چاوز چه الم شنگه ای برای دکتر احمدی نژاد راه انداختید ؟!؟ شرم هم خوب چیزیه
  • مجتبی ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    یه مدتیه مشرق دوباره خودش رو با افراطیون هم کلام کرده! یه ماهه این موضوع رو هر بار از یه طرف وارد میشه!
  • اصغری ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    میگم شما مشرقی ها برید دسته جمعی خود کشی کنید تا هم ملت از دست شما راحت بشن هم خودتون از دست خودتون راحت بشین.حالا ظریف دست داد یا نداد چه اتفاقی افتاده؟ خدا عزت دکتر ظریف رو بیشتر کنه ان شالله
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    " حمید " جان آفرین! بعد از انیشتین تو باهوش ترین آدم دنیایی! آدم باید با اوباما جون مودبانه رفتار کنه مگه نه؟
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    وای نابغه پشت نابغه اس که از چپ و راست وارد مشرق میشن و نظرات غرورآفرین میدن! اصلا این دست دادن با اوباما یه حماسه اس! چقد کاسه لیسی آخه؟! اگه تشت هم بود تا حالا تهش در اومده بود!
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    احمق جان ملت خود ما مشرقی ها هستیم. تو و چند نفر دوستای سبزت جو گرفتتون فکر می کنید کل کشور هستید! کل جمعیت شماها 1 میلیون هم نیست!
  • محمد ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اصلا قبول اتفاقی دستی داده شده این وسط اما اگر دولت دولت تدبیر در همین هم باید تدبیری داشته باشه!!! فکر کردی در عالم سیاست روسیه و آمریکا چه طوری از هم امتیاز میگیرند؟الان دولت تدبیر باید یه امتیازی بگیره از روسیه این وسط و همینطور نسبت به آمریکا.بلاخره باید از این کار اتفاقی هم بتونه یه کار مثبتی در بیاره.
  • سهیل ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    و چقدر جالبه که بدونیم استاد رائفی پور دو سال پیش گفته بود اینا باهم دست می دن و می گن اتفاقی شد !!!!!
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    آقا یکی برای اینا کلاس بزاره دشمن چیست مثل اینکه نمیدونن! تو کل دنیا اگه یه خودی بره با دشمن دست بده یعنی خائنه اگه به ادب اسلامی باشه کیست با ادب تر از حسین این علی (ع) کجا امام حسین رفته با یزید به رسم ادب اسلامی دست داده؟ دیپلماسی خنده= دیپلماسی ذلت که وزیر بهداشت چند ساعت رو آسمان عربستان سرگردان بود و نمیزاشتن بشینه هيهات منا الذلة
  • مهرداد ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اقای مشرق ظریف در دل ما جا دارد از مردم خیلی فاصله داری بیشترش نکن
  • مرتضیsk ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    الان مثلاً که چی ! خسته کردی خودتو یه نقد به دولت نوشتی ! هروقت ترس گذاشتی کنار تونستی کامنتهای انتقادی به دولت تدبیران نشر بدی اونوقت شاید بشی مثِ مشرق سابق
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    ربطی نداره تازه در ادامش هم گفت دشمنی با جمهوری خواهان. اینجا این دست دادنه حل دشمنی نمیکنه
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    دست دادن ظریف هم تقصیر احمدی نژاد بود
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    یعنی مشرق خاک تو سرت که گتره ایی نظرات را چاپ می کنی معلوم نیست مرام نامه ات بر چه اساسی است هر روز یکی به نعل میزنی یکی به میخ ما که نفهمیدیم خودت با خودت چند چندی. یک روز طرف حقی یک روز اون طرف را می گیری کامنت می گذاریم طرف حق را می گیریم حرف حق می زنیم امروز چاپ می کنی فراد مشابه همون را می دیم چاپ نمی کنی به این رفتار می گویند نفاق و شما منافقید اصلا معلوم نیست حالتون چطوره کدام وری هستید شما ها اهل حزب باد هستید هر طرف وزید همون طرف را می گیرید فردای قیامت خواهید دید چگونه باید حساب پس دهید
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    کلا دیپلماسی شون اتفاقیه داخل یه چیز میگن میرن خارج یه چیز دیگه میگن. ما خودمونو برا انواع اتفاقات آماده کرده ایم. بگین شعار ای رهبر آزاده رو به انگلیسی ترجمه کنن تا ظریف بفهمه یعنی چی
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    قلی از ادبیاتت معلومه تو هم از اصلاح طلبهایی پس برو به جهنم
  • تقی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    درود بر دکتر ظریف دلاور. رییس جمهور اینده ایران
  • ناشناس ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    چییییییییییییییییی ؟؟ خدایا به حق همین روزای عزیز خواهشا ملت مریض ما رو شفا بده آخه دیوانگی تا به کجا ؟ چرا انقدر ملت متوهمی داریم ما ؟
  • ناشناس ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    اون داغونی که مثبت داده ببین دیگه چه عجیب الخلقه ای بوده !!
  • محسن ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    خب باور نکن. چکار میخوای بکنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس