کد خبر 481738
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۲

جریان‌های فریبکار سیاسی و رسانه‌ای که مدعی بودند هر روز تأخیر در اجرای برجام ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ضربه به کشور وارد می‌کند، پس از تصویب آن می‌گویند قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و کشور گلستان شود.

به گزارش مشرق، روزنامه فرهیختگان در صفحه اول خود به قلم صادق زیباکلام نوشت: در حال حاضر در میان ملت سوالی مبنی بر اینکه، با تصویب و اجرایی شدن برجام و بالا رفتن انتظارات مردم دولت برای مدیریت بهتر چه راهکارهایی دارد، بالا گرفته است؛ در جواب باید گفت ما در کشور با یک سری مسائل اقتصادی بنیادی دست به گریبان هستیم که چه برجام به اجرایی شدن برسد و چه نرسد، تغییر مثبتی در آن اتفاق نمی‌افتد چرا که اقتصاد ما یک اقتصاد دولتی است و تا زمانی که این اقتصاد حاکم است، تحول مهمی به وجود نخواهد آمد. خطای وحشتناکی است اگر فکر کنیم با اجرایی شدن برجام و برداشتن تحریم‌ها، ایران گلستان می‌شود. ما زمانی جهش و رونق اقتصادی خواهیم داشت که بررسی کنیم، ببینیم کشورهای دیگر برای پیشرفت خود چه کرده‌اند و به دنبال الگوی مناسب برای توسعه اقتصاد آزاد باشیم. تا آن روز هیچ ورد و معجزه‌ای نمی‌تواند مشکلات ساختاری ما را حل کند.

این ترمز و دنده عقب بلافاصله در حالی است که زیباکلام چند روز قبل از بررسی نهایی برجام در مجلس مدعی شده بود زیان هر روز تاخیر در اجرای برجام، ۳ میلیارد دلار است! که با یک حساب سرانگشتی می‌شود سالی ۱۰۹۵ میلیارد دلار.

کسانی مانند زنگنه، ترکان، سیروس ناصری و طیفی از نشریات زنجیره‌ای برای فضاسازی علیه مجلس استدلال‌های مشابهی را مطرح کرده بودند اما زیباکلام در این میان به سیم آخر زده و به جای روزی ۱۰۰-۱۵۰ میلیون دلار، رقم عایدی ۳ میلیارد دلار در روز را مطرح کرده بود.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بسیار خود ما که از اول می دانستیم طبق متن برجام خبری از معجزه نیست و حتی برعکس خطراتی جدی در راه است حالا ببینیم عزیزان خوش خیال که به ادعاهای دولت اعتماد کرده بودند کی رگ غیرتشان بالا می زند و به خود می آیند ...
  • ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اینا از اولش گفتن تقصیر دولت قبل بعد گفتن توافق باید بشه بعگفتن زود تصویب کنید داریم بد بخت میشیم حالا دیدن دستی دستی خودشونو توچه دامی انداختن
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اتفاقا باید جواب دهند که این همه اصرار برای مذاکره با امریکا برای چه بود!؟
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    نمیدانم کی این خوش خیالی ها را کنار خواهیم گذاشت و سخنان رهبر را خواهیم دانست . بعضی افراد دشمنی آمریکا را نمی خواهند ببینند خب نبینند باید بدانیم آمریکا دشمن است و دشمن به دشمن خود رحم نمی کند و ما باید احمق باشیم تا فکر کنیم آمریکایی که از ایران و اسلام ناب زخم بنیادس خورده است با ایران سازگاری میکند. بدانیم آمریکا به دوستان خود رحم نمی کند چه این که به ایران اسلامی شیعه رحم کند . نمی دانم مردم سرنوشت خود را تعیین میکنند ببینند به ضرر خودشون هست یا به نفع خودشون آقا هی میگه آینده برای خود شماست همین نکته است که آدم باید به سرنوشت خود حساس باشد حتی در مسئله کلان کشور نگذارید دشمنان داخلی با شعار های انقلاب ، انقلاب را از ریشه بزنند... دستانی هست که این کار را می کنند اما مردم باید به هوش باشند...
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    عقبی می ری نری تو دیوار
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    حالا اگر مجلس برجام رو تایید نمی کرد چه هجمه ای به مجلس می کردن اینا فقط دنبال منافع خوشونن
  • احمد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    با سلام دنده عقب نیست بلکه چون اقایان بعد از اجرای برجام و عدم گشایش اقتصادی باید جواب گو باشند از الان در حال زمینه چینی و اماده نمودن دروغ های خود می باشند.
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    افراط و تفریط !! اینقدر این 2 ماهه افراط و تفریط شد که صدای معتدلین به گوش نرسید !! به نظر من برجام نه اونقدر بد بود که زاکانی و بقیه می گفتن نه این قدر خوب که ظریف و بقیه می گن این قدر افراط و تفریط کردند که صدای عقلا محو شد و کلا از ترس تصویب نشدن زودی تصویبش (ماستمالیش !!! ) کردند رفت !!
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اقای روحانی گفته یکی دو ماه دیگه تحریم برداشته اقتصاد خوب می شه
  • گمنام ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    کی میخوای از تو آفساید در بیای جناب زیبا کلام؟؟؟؟؟؟؟
  • sina ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اینها همان «راستگویانی» هستند که در اواخر دوره احمدی نژاد می گفتند تحریمها فقط 10 درصد بر وضعیت نابسامان اقتصاد تاثیر دارد و بقیه سوءمدیریت دولت است و بعدها حتی آب خوردن را هم به تحریم بند کردند!!!
  • ایرانی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    انتظار دارید چه اتفاقی بیفتد یعنی اگرتحریمها برداشته شود منطقی است بگیم یک شبه مشکلات حل شود. خراب کردن یک خانه یک روز شاید هم کمتر کار دارد ولی برپا کردن آن ماهها.طی چند سال گذشته تحریمها اقتصاد ایران را فلج کرده و بخشی از آن نیز مربوط می شود به بی مدیریتی. خیلی از صنایع تعطیل گردیده اند.جمعیت زیادی از شاغلین بیکار شده اند و زی این مدت جمعیتی هم به بازار کار وارد گردیده اند. بازارهای نفتی ایران توسط رقبای دیگر تصاحب شده. درآمدهای نفتی خیلی کم گردیده .چند روز پسش آقای عسکر اولادی که از دست اندرکاران اتاق بازرگانی می باشد اعلام کرد که 40% صنایع فعال هستند. حالاخداوکیلی کاری به جناح بندی نداریم آیا رفع این مشکلات حتی اگر پول زیادی هم داشته باشید چقدر زمان می بردچه برسد به الان که درآمد نفت برای امسال پیش بینی 25 میلیارد دلار گردیده است.
  • انصار ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بازهم رسیدیم به سخنان گهربار رهبر معظم که فرمودند مشکل اصلی از تحریمها نیست از مدیریت غلط مسولان هست چقدر رهبری فرمودندو هیچکس گوش نکرد اینهمه رفتند جلوی آمریکا خودشونو کوچیک کردند برای چی ؟واقعا برای چی خواهشا یکم فکر کنید
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    سایت مشرق هنوز معنی ضرر و آباد کردن را نمی فهمد یا خود را به نفهمیدن زده است ؟ ضرر زدن و بدتر شدن چه آسان - درست کردن و بهتر شدن چه مشکل
  • جواد ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اتفاق مجلس بهترین کار را کرد و این برجام را تصویب کرد " این جماعت بعد از بزرگنمایی دستاورد های توافق " و بالا بردن انتظارات مردم " تنها امیدشان برای فرار از وعده ها " رد برجام توسط مجلس بود تا همزمان با کمک رسانه های بیگانه فارسی " این طور وانمود کنند که کشور در استانه تحول عظیمی بود و تند روها ! ( مجلس ) مانع سعادت مردم شدند . ناراحت ترین افراد از تصویب برجام همین افراد هستند . با ادعا ان قدر بزرگنمایی کردند که دولت الان باید جوابگو باشد .
  • فواد ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اگه قرار نیست با امریکا واروپا روابط اقتصادی داشته باشیم پس اتفاق خاصی ازنظر اقتصادی روی نخواهد داد.اینکه معلومه .پیداکنیدپرتقال فروش را؟؟؟؟!!!!!
  • رضا ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام. راستی چرا توی کشور ما هر کی هر جور امار غلط و اضطراب آفرین برای جامعه میده و هیچ کس باهاش کاری نداره؟ خداوند سایه رهبر معظم انقلاب رو مستدام بداره ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس