کد خبر 481948
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

وزیر کشور با بیان اینکه حل موضوع هسته‌ای تصمیم نظام بود و نظام مصمم بود این مسأله تمام شود، گفت: دست ما برای چانه‌زنی در مذاکرات پر بود و ما هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما طرف مقابل وقتی می‌دید ما اختلاف داریم میز مذاکره را ترک می‌کرد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری استان اصفهان با اشاره به اینکه روند طی شده در طول انقلاب با همه فراز و فرودهای خود کاملا مطلوب و رضایت‌بخش است، گفت:‌ رهبر انقلاب هم اظهار کردند که شرایط کشور در مقایسه با انقلاب سایر کشورها پیشرفت خوبی داشته است.

وی درادامه با اشاره به وضعیت منطقه‌ای و نا امنی‌های موجود گفت:‌ وضعیت منطقه واقعا نگران کننده است و آمریکا و اذنابش سعی دارند به صورت ریشه‌ای با اسلام درگیر شوند و با فرقه سازی چهره اسلام را تخریب کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه آسیب‌هایی که به کشورهای اسلامی رسیده، بسیار جدی هستند، گفت: دیگر در سوریه ، عراق و یمن آبادانی نمانده و سیل عظیم مهاجران به راه افتاده که این مسأله موجب نگرانی اروپایی‌ها هم شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه جهان اسلام دچار انشقاق و اختلاف شده است، تصریح کرد: زخمی که بر پیکر اسلام وارد شده بسیار زیاد است. ما نباید خوش خیال بوده و مسائل را سطحی تحلیل کنیم. همه توجه دشمن به ایران است زیرا ایران الگوساز مقاومت و حامی آن است. اشتباه است که فکر کنیم دشمن دنبال ناامن سازی ایران نیست.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ما تهدید دائمی داریم، خاطر نشان کرد: داعش با ریزشهای طالبان همراه شده و در افغانستان در حال قدرت گیری است و اطلاع داریم آن‌ها می‌خواهند در نیم‌روز افغانستان عملیات انجام دهند. پاکستان هم ناامن بوده و این دو کشور توانایی کنترل مرزهای خود را ندارند اما با این وجود نیروهای مسلح ما پیگیر،‌ آماده و هوشیار هستند.

وی همچنین با اشاره به حوادث عراق و ناامنی در مرزهای غربی کشور نیز گفت: ما در مرزهای شرقی و غربی مواجه با تهدید هستیم اما دلیل موفقیت ما در مذاکرات هسته‌ای وجود امنیت داخلی است. اگر ما در این دوره ده تظاهرات علیه دولت یا انفجار یا ناآرامی در مناطق اقلیت نشین داشتیم آمریکا با ما مذاکره نمی‌کرد بلکه می‌رفت شرایط را پیچیده‌تر می کرد تا ما را مجبور کند که حرف او را بپذیریم.

وی گفت که امنیت ملی ما ناشی از وحدت و هدایت صحیح رهبری است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما عنصر توازن بخش در تعاملات بین‌المللی هستیم، گفت: اگر روسیه در سوریه عملیات می‌کند حتما باید با ایران همکاری و مشارکت داشته باشد. آمریکا و غرب هم دنبال همکاری با ایران در حل مسائل منطقه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه حل موضوع هسته‌ای تصمیم نظام بود و نظام مصمم بود این مسأله تمام شود، خاطر نشان کرد: دست ما برای چانه زنی در مذاکرات پر بود و ما هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما طرف مقابل وقتی می دید ما اختلاف داریم میز مذاکره را ترک می‌کرد. آن‌ها بعد از انتخابات 92 انسجام درونی ما را دیدند. البته امید داشتند با همراه شدن اختلافات سیاسی و مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم‌ها غائله بزرگی را به راه بیاندازند اما رهبر انقلاب چند ماه قبل از انتخابات،‌ صحنه انتخابات، آرایش سیاسی، جهت دهی نیروهای سیاسی و حضور مردم را هدایت کردند و در روز انتخابات با تاکید بر حق الناس بودن آرا، مردم را به پای صندوق‌های رای کشاندند.

وزیر کشور تکید کرد: جهت‌گیری از سوی نظام پس از مذاکرات عوض نشده و ما همچنان آمریکا را فتنه‌گر دانسته و از این کشور دل آسوده نیستیم اما باید در معادلات منطقه‌ای حضور داشته باشیم زیرا ما توازن بخش معادلات منطقه‌ای هستیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کشور ریشه دار بوده و در دوران جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه شاهد رشد با ثبات و دائمی نبوده‌ایم گفت: فشار دشمن، مشکل برنامه‌ریزی و مشکل ساختاری از جمله مشکلات مهم حوزه اقتصادی است که از نظر من مهمترین مشکل به ساختارهای حاکم بر برنامه‌ریزی اقتصادی باز می‌گردد. نظام بودجه ریزی، برنامه‌ریزی، مالیاتی، اداری و پولی بانکی ما مربوط به دهه پنجاه است و این نظامات عوض نشده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه رهبری در هفته دولت اشاره کردند که خواسته ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی هنوز محقق نشده است، افزود:‌ راه اصلی نجات کشور اقتصاد مقاومتی است و راه های دیگر جواب‌گو نیست. البته ما باید دنبال راه‌ حل‌های کوتاه مدت هم باشیم اما اقتصاد مقاومتی جز اولویت‌های ماست و من به نگاه جامع و ساختاری در تحقق اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارم. برای تحقق این سیاست ها مردم باید محور باشند و ما باید به سمت برنامه‌ریزی منطقه‌ای برویم. من معتقدم همه استان‌های ما قادرند در یک زمانبندی 5 الی 10 ساله خودکفا شده و از بودجه دولت بی نیاز باشند.

به گفته وزیر کشور، اصفهان علاوه بر اینکه می‌تواند از بودجه دولتی بی نیاز باشد، می‌تواند دو استان دیگر را نیز اداره کند زیرا این استان دارای منابع طبیعی و انسانی فراوانی است.

رحمانی فضلی همچنین خاطر نشان کرد: ما باید به سمت واگذاری اختیارات برویم و استان اصفهان می‌تواند الگو باشد. استاندار باید با ابتکار و نوآوری اصفهان را اداره کرده و به بودجه عمومی بی نیاز باشد. این کار شدنی است. نمایندگان مجلس نیز باید اقدامی جدی در جهت تمرکز زدایی انجام دهند و به مجلس طرح بیاورند. ما حاضر به همکاری با نمایندگان در این حوزه هستیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مدیران استان اصفهان توصیه کرد که با فساد برخورد جدی کنند و همچنین ارباب رجوع را تکریم کنند.

 ،‌وزیر کشور با اشاره به مسأله برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: انتخابات باید تجلی گاه انسجام، وحدت و نشاط بوده نه محل اختلاف. مردم آگاهی لازم برای انتخاب دارند و دستگاه‌های اجرایی نباید به گونه‌ای عمل کنند که به طرفداری از یک جناح متهم می شوند. رهبر انقلاب هم در انتخابات بی‌طرف است و به من پیغام داده‌اند که انتخابات امسال باید باشکوه، سالم و قانونی برگزار شود. اشکالی ندارد مدیران عضو یک گروه سیاسی باشند اما نباید منافع گروهی خود را به منافع ملی ترجیح دهند.

رحمانی فضلی افزود: من همه اطلاعات در زمینه انتخابارت را از استانداران، وزارت اطلاعات و سپاه جمع آوری کرده و آن را به مقامات کشور می‌دهم. در انتخابات باید قانون، محور باشد و احساس تکلیف هم در چارچوب قانون باشد. من حتما با عدم رعایت قانون برخورد می‌کنم. مسئولان باید در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ما به نشاط و پویایی در انتخابات نیاز داریم و تنوع و تعدد نامزدها بر شکوه انتخابات می‌افزاید. توهین و تخریب نباید در جریان انتخابات وجود داشته باشد و مدیران باید بر صحت و دقت انتخابات نظارت کنند.

رحمانی فضلی در پایان با بیان اینکه استاندار باید پیگیر مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان باشد، گفت که دغدغه‌های مدیران استانی و مشکلات استان اصفهان را به دولت منتقل خواهد کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس