رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بررسی دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات به آخرین مرحله رسید.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نمونه‌ای از دستگاه‌های انتخابات الکترونیکی را برای بررسی و در دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم، گفت: پس از برگزاری جلسات مشترک بین کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان در نهایت بخش سخت‌افزاری دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون در مرحله بررسی بخش نرم‌افزار دستگاه الکترونیکی هستیم که کارشناسان دو طرف در حال انجام این کار هستند تا بتوانیم در نهایت به تصمیم مشترکی در این خصوص برسیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: مراکز استان‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات الکترونیکی به شورای نگهبان پیشنهاد نشده به دلیل اینکه بررسی بخش نرم افزارهای دستگاه‌های الکترونیکی همچنان باقی‌مانده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: بنابراین پس از تایید نهایی دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات، وزارت کشور پیشنهادات خود را مبنی مراکز استان‌هایی که قرار است در آنجا انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شود به شورای نگهبان ارائه خواهد کرد.

وی گفت: بر همین اساس تعداد شعب اخذ رای الکترونیکی هم پس اتمام مراحل بررسی دستگاه‌های الکترونیکی تعیین و به شورای نگهبان اعلام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره زمان ثبت‌نام کاندیداها در انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: ثبت نام از داوطلبان از تاریخ 28 آذرماه  تا 4 دی ماه به مدت هفت روز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های مرکز حوزه های انتخابیه مجلس انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس