دو نماینده از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برای ابراز اعتراض ایران نسبت به حضور سلمان رشدی و تدابیر ویژه برای غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت شب گذشته راهی آلمان شدند.

 به گزارش مشرق، پس از اینکه با پاسخ رسمی یورگن باس رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما طی بیانیه‌ای به دلیل حضور سلمان رشدی این نویسنده مرتد حضور در این نمایشگاه را تحریم کرد. این بار دو نماینده از موسسه نمایشگاه ها راهی آلمان شدند تا مراتب اعتراض ایران را به مسئولان این نمایشگاه و توضیحات به بازدید کنندگان اعلام کنند.

محسن عمو شاهی مدیر پشتیبانی و مشاور مدیر عامل به همراه علی عاشوری مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی شب گذشته راهی آلمان شدند و قرار است مراتب اعتراض ایران را اعلام دارند.

اما نکته حائز اهمیت اینکه مجمع ناشران انقلاب اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران کتاب‌ها و محموله مورد نظر خود را پس از این اعلام نمایشگاه به دلیل حضور نویسنده مرتد به فرانکفورت ارسال نکردند. اما دو روز پیش محموله‌‌ای از کتاب‌ها به نمایشگاه از سوی ایران ارسال شده است، که باید دید با توجه به این تحریم ارسال کتاب‌های ایران برای چه منظوری بوده است.

در همین راستا سردار ناظری در مورد ارسال محموله کتاب های مجمع ناشران دفاع مقدس گفت: پیش از مطرح شدن حضور سلمان رشدی در نمایشگاه فرانکفورت مجمع ناشران دفاع مقدس کتاب هایی که قرار بود در غرفه ایران به نمایش در آید را به موسسه ارسال کرده بود  این موارد حدود یک ماه پیش اجرایی شد.

وی پیرامون اینکه محموله تازه‌ای از کتاب های مجمع ناشران دفاع مقدس آیا طی دو روز گذشته به آلمان ارسال شده یا نه بیان کرد:: ما کتاب‌ها را حدود 20 روز پیش تحویل دادیم و پس از تحریم قرار نیست کتابی ارسال شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    بالاخره از سفر به کشور متمدن و زیبای آلمان نمیشه گذشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس