شورای برگزاری جشنواره با دائمی کردن دبیرخانه، آن را نهادینه و به یک برند تبدیل کنند.

 به گزارش مشرق، جمال شورجه، کارگردان سینمای ایران و رئیس جامعه اسلامی هنرمندان در گفت‌و‌گو با ستاد خبری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح، ضمن قدردانی از معاونت عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر برگزاری جشنواره‌ای مزین با نام رسول اکرم(ص) گفت: سالها پیش باید این اتفاق مبارک صورت می‌گرفت و چراغ جشنواره با نام حضرت محمد(ص) از طرف معاونت قرآنی وزارت ارشاد و یا حتی معاونت سینمایی روشن شده، توفیق برگزاری را عهده‌دار می‌شدند.

وی ادامه داد: حال که شاهد برگزاری این جشنواره هستیم، مسئولین و اصحاب سینما آن را ارج نهند و به فال نیک بگیرند و تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه و در خور شأن آن حضرت به‌کارگیرند.

این عضو شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی، با تاکید بر این موضوع که برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح در معرفی سیره، سجایا و مقام والای آن حضرت بسیار مفید است، عنوان کرد: در این دوره حساس زمانی که فتنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اسلام شده است، بکوشیم تا در اولین دوره برگزاری، قدمی محکم و رو به جلو برداشته و با اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب، این جشنواره را در داخل و خارج از کشور نهادینه کنیم.

شورجه پیشنهاد داد: ستاد برگزاری جشنواره به برگزاری آن در داخل کشور بسنده نکنند و برنامه‌ریزی شود تا دوره‌های بعدی جشنواره در یکی از کشورهای اسلامی منطقه برگزار شود.

این کارگردان سینما اظهارداشت: پیامبر اکرم (ص) را مختص خود ندانیم، بلکه با برگزاری هفته‌های فیلم در مراکز فرهنگی اروپا و نمایش فیلم‌های جشنواره در این هفته‌های فیلم، چهره واقعی پیامبر و دین مبین اسلام را به جهانیان نشان دهیم.

وی در ادامه گفت: شنیده‌ام که از سلمان رشدی دعوت شده تا در مراسم نمایشگاه کتاب در آلمان حضور پیدا کند، این خود نشان دهنده خصومت جهان غرب با دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) است. آنها تلاش دارند چهره بدی از اسلام و پیامبرش به جهان غرب نشان دهند و برگزاری جشنواره و هفته‌های فیلم این فتنه را بی‌اثر خواهد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «سی و سه روز» با بیان این مطلب که ساخت فیلم‌های تاریخی، مذهبی مقدمات خاصی می‌خواهد گفت: ساخت فیلم با موضوع حضرت محمد(ص) علاوه بر انگیزه‌های داخلی و بیرونی، نیازمند هزینه بالایی است و مانند سرودن یک شعر، نوشتن فیلم‌نامه یا کتاب (که خود آنها نیز جایگاه و اهمیت خود را دارند) نیست بلکه نیازمند حمایت جدی از سوی دولت و اختصاص بودجه خاص و شرایط ویژه است.

شورجه ادامه داد: مانند فیلم حضرت محمد(ص) که با حمایت و بودجه دولتی ساخته شد و البته فیلم خوب و در خور شان پیامبر است، دولت از فیلم‌سازانی که دغدغه ساخت چنین فیلمهایی را دارند حمایت کند تا فیلم‌ساز برای ورود به این عرصه تشویق شود.

وی تصریح کرد: مسئولین برگزاری با سرمایه‌گذاری از منابع دولتی و غیر دولتی فضایی به وجود آوردند تا هنرمندان، فیلمساران، فیلمنامه‌نویسان برای خلق آثار در راستای اهداف و سیاست‌های جشنواره ترغیب شوند. اگر مسئولین برنامه‌ریزی درست داشته و موفق عمل کنند، جشنواره در سال‌های آینده جایگاه خود را پیدا خواهد کرد و هنرمندان در طول سال خود را برای حضور در یک فستیوال مهم آماده می‌کنند.

جمال شورجه در پایان گفت: همانقدر که برگزارکنندگان جشنواره را جدی بگیرند به طبع هنرمندان آن را جدی می‌گیرند؛ اگر برگزارکنندگان موقعیت و شرایط لازم را برای تولید فیلم با موضوع پیامبر اکرم را فراهم کنند و اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم در این زمینه صورت بگیرد، شاهد ساخت آثار بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

شایان ذکر است، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دبیری مهدی حقیقی دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس