کد خبر 477187
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

رئیس کمیته امور مسلح سنای آمریکا با بیان آنکه دونالد ترامپ درک درستی از وضعیت سوریه ندارد،‌ تاکید کرد: باید در پی ایجاد منطقه پرواز ممنوع، تجهیز کُردها و بازسازی دوباره ارتش آزاد سوریه باشیم.

مک‌کین:«ترامپ درک درستی از وضعیت سوریه ندارد»

به گزارش مشرق، رئیس جمهوریخواه کمیته امور مسلح سنا در مصاحبه با سی‌ان‌ان به انتقاد شدید از مواضع دولت باراک اوباما در مورد بحران سوریه پرداخت.

سناتور جان مک کین در پاسخ به این سوال که آیا درگیری در سوریه یک جنگ نیابتی با روسیه است، جواب داد: «البته که اینطور است و وقتی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ما به دنبال این استراتژی(استراتژی جنگ نیابتی با روسیه) نیستیم، در واقع ما اصلا استراتژی نداریم».

وی افزود: «جان کری سه بار با لاوروف تماس گرفت که بفهمد جریان از چه قرار است. رئیس‌جمهور 90 دقیقه با ولادیمیر پوتین ملاقات کرد و پس از 48 ساعت یک ژنرال روسی در سفارت بغداد به ما هشدار یک ساعته برای آغاز حملات داد. این تعامل و رفتار با آمریکا از روی اهانت و تحقیر است. البته که آنها در حال هدف قرار دادن ارتش آزاد سوریه که نیروهای تحت رهبری سیا هستند، می‌باشند و می‌خواهند آنها را نابود کنند».

مک کین ادامه داد: «آنچه ولادیمیر پوتین و بشار اسد می‌خواهند انجام دهند، قرار دادن گزینه و انتخاب از بین بشار اسد و داعش برای ما هستند و به همین منظور ارتش آزاد سوریه را که گروهی تحت آموزش وزارت دفاع آمریکا است هدف قرار می‌دهند».

در این مصاحبه مجری تلویزیونی از میهمان خود پرسید: «هیلاری کلینتون این هفته خود را از رئیس‌جمهور اوباما جدا کرد و خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد. وقتی از رئیس‌جمهور در این باره سوال شد،‌او گفت که بین مبارزات برای رئیس‌جمهور شدن و رئیس‌جمهور بودن تفاوت وجود دارد. شما نظرتان درباره منطقه پرواز ممنوع به هیلاری کلینتون نزدیک است یا رئیس‌جمهور اوباما؟»

مک کین جواب داد:‌«البته که وزیر خارجه(سابق) کلینتون. اما موضوع مهمتر جلسه استماع ژنرال دیوید پترائوس در کمیته امور مسلح سنا بود که وی در آنجا بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع،‌ مسلح کردن کردها و بازسازی دوباره ارتش آزاد سوریه تاکید داشت. هنوز هم زیاد دیر نشده است. سال گذشته رئیس‌جمهور هدف ما را تضعیف و در نهایت نابودی داعش قرار داد اما ما هیچ پیشرفتی نکردیم و اکنون در حال وارد و تزریق کردن خود به خاورمیانه است».

در بخش دیگری از این مصاحبه سناتور جمهوریخواه در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات 2016 درباره اینکه بگذارید روسیه با داعش مقابله کند و اینکه آمریکا نباید همه جا حضور داشته باشد، واکنش نشان داد.

جان مک کین که چند ماه قبل مورد انتقاد شدید دونالد ترامپ قرار گرفته بود، درباره موضع او در قبال ایفای نقش روسیه در سوریه گفت که «من فکر نمی‌کنم که او وضعیت را به خوبی متوجه باشد و درک کند».

مجری برنامه درباره یکی از سخنرانیهای دونالد ترامپ که در آن یکی از حاضران، باراک اوباما را مسلمان توصیف کرد و گفت که مشکل بزرگ آمریکا مسلمانان هستند، سوال کرد.

سناتور مک‌کین که خود در سال 2008 رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری بود، خطاب به ترامپ گفت:‌«من فکر می‌کنم ما در حال آسیب زدن به خودمان برای پیروز شدن در انتخابات سراسری هستیم. اگر ما یکدیگر را بی اعتبار کنیم و شخصیت یکدیگر را تکذیب کنیم، پس از آنکه انتخابات مقدماتی تمام شد شاهد کاهش و کمبود اعتماد و حمایت مردم آمریکا خواهیم بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس