کد خبر 482445
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

نامزد پیشتاز دموکرات‌های آمریکا در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور گفت که از تصمیم باراک اوباما برای نگه‌داشتن 5500 نیروی آمریکایی در افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با سی‌.ان‌.ان گفت: اقدامات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نمونه‌ای از کارهای رهبری است که نه تنها اعتقادات قوی درباره تلاش‌هایش دارد بلکه به تحولات جهان واقعی نیز اهمیت می‌دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا از ابتدا قصد داشت تا تنها تعداد کمی از نظامیان آمریکایی را تا پایان سال 2017 در افغانستان نگه دارد اما رهبران نظامی گفتند که افغان‌ها به کمک بیشتر آمریکا برای مبارزه با طالبان و حفظ دستاوردهای 14 سال گذشته دارند.

کلینتون که وزیر امور خارجه دور اول ریاست جمهوری اوباما بود، گفت: آمریکا می‌خواهد سربازانش را به کشور باز گرداند و "قطعا" نمی‌خواهد آنها را وارد درگیر مبارزه جاری کند. ما از آنها می‌خواهیم که به حمایت و آموزش ارتش افغانستان کمک کنند بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تا ژانویه 2017 شرایط چگونه خواهد بود. اما من از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کنم.

کلینتون در دوران کارزار انتخاباتی خود به وضوح درباره برنامه خودش در صورت روی کار آمدن برای گذار صلح‌آمیز از جنگ افغانستان سخن نگفته است. وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کمپین خود گفت که اوباما به سادگی به این تصمیم نرسیده است و به مشارکتی که آمریکا با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان ایجاد کرده، اشاره کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس