همه چیز برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی مهیا است، عملکرد نامناسب آخوندی بویژه در حوزه مسکن مهر که نارضایتی گسترده مردمی را به دنبال داشته، عزم نمایندگان مجلس را بر کشاندن وزیر به پای میز استیضاح جزم تر کرد.

به گزارش مشرق ،  هفته نامه نه دی نوشت: بعد از چند ماه کش و قوس و مقاومت هیأت رئیسه در برابر آیین نامه داخلی مجلس، بالاخره استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از پشت تریبون صحن علنی اعلام وصول شد. بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این هفته سه شنبه استیضاح این وزیر در دستور کار نمایندگان ملت قرار دارد.

در متن استیضاح وی به دلایل این استیضاح، این چنین اشاره شده است:  نبود برنامه در حمل و نقل ریلی، عدم انجام تعهدات در حوزه راه روستایی، عدم پیگیری و حل مشکلات مسکن مهر، عدم ساماندهی بازار مسکن، عدم حمایت از مسکن محرومان، عدم اجرای احکام برنامه پنجم، عزل و نصب‌های بدون دلیل و حذف نیروهای مومن، عدم اجرای قوانین ایثارگران، عدم اجرای برخی برنامه‌های پیشنهادی در زمان رای اعتماد از قبیل: حوزه عمومی وزارتخانه، حوزه حمل و نقل، زمین، مسکن و شهرسازی، مشکلات مالی در معاونت زیرساخت، عدم ارائه یک برنامه و سیاست‌های مشخص درموضوع مسکن کشور، عملکرد بانک مسکن در رابطه با تسهیلات مسکن مهر، مسکن روستایی، بافت فرسوده، عدم پرداخت بازگشت اقساط مسکن مهر جهت تکمیل پروژه‌ها و عدم پرداخت وام در بافت فرسوده و...

استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حالی این هفته مطرح می شود که در طول چندماه گذشته با مقاومت هیأت رئیسه مجلس و قرار دادن موانعی از جمله لزوم امضای های مکرر و مجدد توسط نمایندگان متقاضی و برگزاری چندین بار جلسه استیضاح کنندگان با کمیسیون عمران مجلس، آخوندی فرصت خوبی برای اصلاح اشکالات مدیریتی و اجرایی خود داشت، اما با این همه نتوانست از این اشکالات بکاهد و رضایت نمایندگان مردم را جلب و مشکلات مردم را برطرف کند.

در این مدت حتی تلاش روزنامه هایی که با بودجه بیت المال تیترهای سفارشی  می زنند و تحلیل به چاپ می رسانند هم برای کمک به آخوندی و سیاسی جلوه دادن این استیضاح کارگر نشد و عملکرد نامناسب وزیر بویژه در حوزه مسکن مهر که نارضایتی گسترده مردمی را به دنبال داشته، عزم نمایندگان مجلس بر کشاندن وزیر به پای میز استیضاح را جزم تر کرد.

احساس خطر تیغ استیضاح اما ظاهر مسئولان وزارت راه و شهرسازی را به سمت اقداماتی سوق داده که اگر تا امروز نمایندگانی درباره استیضاح آخوندی تردید داشتند، با اطلاع از این رفتار وی، حتی برای یک لحظه هم نباید در باره رأی مثبت به استیضاح وی تردید کنند. در روزهای اخیر برخی از مکاتبات وزارت راه و شهرسازی برای اعطای امتیازات خاص به چند نماینده مجلس، در اختیار 9 دی قرار گرفت که حکایت از باج دهی مسئولان این وزارتخانه برای جلب نظر نمایندگان درآستانه استیضاح دارد.

بر اساس یکی از این اسناد رسمی به شماره 693/2/م و/94 مدیر کل حوزه وزارتی دفتر وزیر در نامه ای خطاب به مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، پی نوشت وزیر راه و شهرسازی در خصوص درخواست یک نماینده مجلس مبنی بر واگذاری و تقسیط بلند مدت یک باب واحد مسکونی را این چنین ابلاغ می کند: «جناب آقای مهندس پژمان، 25درصد نقد و الباقی را پنجساله تقسیط فرمایید» همچنین در ذیل نامه نماینده دیگری مبنی بر واگذاری یک واحد مسکونی به نماینده دیگری، پی نوشت وزیر این چنین ابلاغ شده است: «جناب آقای پژمان، موافقت کنید» این درحالی است که بسیاری از مردم ضعیف و آسیب پذیر علی رغم پرداخت بخش مهمی از هزینه های مسکن مهر، با موانع بی دلیل وزیر راه و شهرسازی مواجه هستند و درخواست های آنها یکی پس از دیگری به بایگانی و سطل زباله حواله می شود.

جالب اینجاست که در مراجعه یکی از نمایندگان استیضاح کننده به مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سئوال از چرایی این اقدام مسئولان وزارتخانه مذکور، وی ضمن تقیبح این اقدام، درخواست کرده که این اسناد منتشر نشود چرا که با انتشار این اسناد، به حیثیت مجلس لطمه وارد شده و آبروی نمایندگان می رود!

در این که چنین درخواست های حقیرانه ای از سوی یک نماینده مجلس بر خلاف شأن این جایگاه و نقض قسم جلاله ای است که در ابتدای این دوره بر زبان آورده و بدون تردید 9 دی با ارائه این اسناد به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و شورای نگهبان، رفتار این نمایندگان را پیگیری خواهد کرد، اما نمی توان از خطای غیرقابل بخشش آقای آخوندی و موافقت وی با این درخواست های ناموجه آن هم در ایامی که استیضاح وی در کش و قوس با نمایندگان استیضاح کننده بوده گذشت، خصوصا که در یکی ازاین نامه ها نماینده متقاضی، یک سال قبل درخواست خود را به وزیر راه ارائه کرده اما وزیر راه و شهرسازی پس از یک سال، در ایام طرح موضوع استیضاح با این درخواست موافقت کرده است! این در حالی است که در هفته گذشته نیز پس از اعلام وصول استیضاح، خبرهای مختلفی در خصوص برگزاری برخی جلسات «شام خوری» از طرف رابطین این وزارتخانه شنیده شد که ...

این فقط چند مورد قابل تأمل در حوزه مسکن بود که اسناد آن به دست ما رسید اما سئوال مهم این است که آیا اکثریت نمایندگان مجلس نهم، روز استیضاح با رأیی آگاهانه از حیثیت خود دفاع می کنند یا رفتار غلط چند نماینده باعث خواهد شد تا عملکرد اکثریت مجلس زیر علامت سئوال برود؟ باید منتظر ماند و دید که با توجه به عملکرد بسیار ضعیف و پرحاشیه آخوندی و با توجه به باز کردن این نوع تعامل مفسده انگیز وزارت راه و شهرسازی با تعدادی از نمایندگان- که تعداد آن کمتر از انگشتان یک دست است - مجلس با رأی مثبت به استضاح این اطمینان خاطر را در دل مردم ایجاد خواهد کرد که منافع ملت را بر منافع خود ترجیح می دهد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    مشرق جان مگه درمزخرف بودن مسکن مهرشک داری برای یکبارهم که شده بروازنزدیک یکی ازپروژه هاروببین بعدببین تاچه حدمزخرف می باشد
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    خب مزخرف هست دیگر- باز مثل همیشه دارید انکار واقعیت می کنید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس