وزارت راه و شهرسازی با توقف مسکن مهر، متقاضیان مسکن بالاخص جوانان را در بلاتکلیفی قرار داده است و عقب ماندگی شدید در عرصه حمل و نقل داخلی و بین‌المللی و مشکلات حمل و نقل ریلی و ..به شدت نگران کننده است.

حال مسکن خوب نیست؛ آخوندی در حال تئوری‌پردازی است
گروه اقتصادی مشرق- در حالی که مهمترین مطالبه مردم از دولت یازدهم در حوزه مسکن در 2 سال اخیر معطل مانده، وزیر راه و شهرسازی به جای تمرکز بر رفع مشکلات، ظاهرا حضور در همایش‌ها و اظهارنظر و ارائه مقاله درباره مفاهیم مختلف همچون مشکلات اقتصاد کلان کشور،‌ زنان ،نظام بانکی و حقوق شهروندی  را در اولویت خود قرار داده است.

از زمان روی کار آمدن دولت، به علت انتقاداتی که مقامات ارشد دولت نسبت به طرح مسکن مهر داشتند، این طرح مورد بی‌مهری قرار گرفت و به تدریج صدای متقاضیان را درآورد به طوری که در ماه‌های اخیر بارها مردم در اعتراض به بی‌توجهی دولت، استمداد خود را به مجلس برده‌اند.

در این مدت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی چندین بار با حملات کلامی عجیب و غریب به مسکن مهر، بر زخم متقاضیان نمک پاشیده است.

معطل نگاه داشتن مسکن مهر در حالی است که شهریورماه سال گذشته  رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت صراحتا تذکر دادند که با وجود انتقادات به مسکن مهر، دولت موظف است این طرح را تکمیل کند.

متاسفانه گویا آخوندی همچنان فرصتی را که برای شرکت در همایش‌ها می‌گذارند، برای اموری همچون طرح نیمه‌کاره مسکن مهر قرار نمی‌دهد؛ مروری بر همایش‌ها و مراسم‌هایی که ارتباط کمی به حوزه فعالیت وزارت راه و شهرسازی دارند و آخوندی شرکت کرده است خالی از لطف نیست:

+ همایش بانکداری سرمایه گذاری و صنعت اوراق بهادار

+ همایش ملی بهره‌ وری

+ همایش «توسعه و عدالت آموزشی»

+ همایش سیاست های پولی و ارزی

+ همایش بین‌المللی روابط عمومی

+ کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی در ایران

+ همایش ملی نقش پژوهش در قانونگذاری

+ همایش خروج از رکود

+ کنگره سراسری خانه کشاورز

+ همایش روز صنعت، معدن و تجارت

+ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران

+ کنفرانس حسابداران

+ بازدید از خانه هنرمندان

و.........

 
شاه بیت اکثر صحبتهای آخوندی در مراسمات فوق، انتقاد از طرح مسکن مهر و اعلام وضعیت اضطراری در اقتصاد کشور است.

نمونه‌ای از نسخه‌پیچی‌های پرشمار آخوندی برای مشکلات کلان اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای ایران!

حال مسکن خوب نیست؛ آخوندی در حال تئوری‌پردازی است/مسکن در برزخ؛ نسخه‌پیچی آخوندی برای اقتصاد کشور
حال مسکن خوب نیست؛ آخوندی در حال تئوری‌پردازی است/مسکن در برزخ؛ نسخه‌پیچی آخوندی برای اقتصاد کشور


نگاهی به تیترهای مربوط به سخنان 2 سال اخیر آخوندی نشان می‌دهد او بیش از آن که خود را وزیر راه و شهرسازی بداند، در جایگاه تئوریسین اقتصادی جمهوری اسلامی به اظهارنظر می‌پردازد و برای مشکلات کلان اقتصادی کشور، نسخه می‌پیچد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در آخرین اظهار نظر خود درباره نتایج مذاکرات هم گفته که فصل جديدي از نظم و امنيت منطقه‌اي و جهاني با توافق ايران و گروه ١+٥ شروع خواهد شد، پس از سال‌ها كشمكش جهان وضعيت ايران را پذيرفت و به قدرت منطقه‌اي ايران ايمان آورد و الان با تفاهم بيشتر، نظم نويني را در منطقه آغاز مي‌كنيم!

حال مسکن خوب نیست؛ آخوندی در حال تئوری‌پردازی است

این در حالی است که عملکرد آخوندی در 2 سال اخیر با انتقادات فراوانی مواجه بوده است؛‌چه در حوزه مسکن و چه در بخش‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی.

حال مسکن خوب نیست؛ آخوندی در حال تئوری‌پردازی استبه همین دلایل بوده که نمایندگان مجلس چند بار برای استیضاح وی دست به کار شدند و روز گذشته سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس درباره استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خروج رسیدگی به این استیضاح از مرحله بررسی کمیسیونی و ضرورت استیضاح مذکور به علت عدم همراهی در حل مشکلات موجود درخواست اجرای موثر و به موقع مفاد آئین نامه داخلی در نحوه اعلام وصول و بررسی تقاضاهای استیضاح را مطرح کرد.

در بخشی از متن نامه هاشمی به هیأت رئیسه مجلس آمده است که وزارت راه و شهرسازی پس از گذشت 2 سال از دولت یازدهم با توقف مسکن مهر متقاضیان مسکن بالاخص جوانان را در بلاتکلیفی قرار داده است و این در حالی است که مشکلات ساخت و ساز در حاشیه شهرها نیز تشدید یافته و نابسامان شده است.

عقب ماندگی شدید در عرصه حمل و نقل داخلی و بین‌المللی بالاخص نسبت به کشورهای رقیب منطقه، عدم همکاری وزارتخانه در این زمینه اعم از هوایی، ریلی و کاهش میزان و کیفیت خدمات داخلی در حوزه‌های مختلف و نادیده گرفتن اصول تامین ایمنی و نیاز پروازهای داخلی و مشکلات حمل و نقل ریلی اعم از عدم توسعه و ارتقای شبکه ریلی و بروز تخلفات مالی، حقوقی و مدیریتی گسترده و گزارش نهادهای نظارتی، کارشناسان این حوزه را به شدت نگران و جامعه را معترض نموده است.

{$sepehr_album_31106}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ارغوان ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    احمدی نژاد قشرمستضعف جامعه را صاحبخانه کرد اما دولت یازدهم صاحبخانه ها را کارتن خواب کرد
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    ایشان باجناق ناطق است و هیئت رئیسه مجلس موافق استیضاح وی نیست و زمان می خرد.
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    البته تقصیر احمدی نژاد است
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    وضعیت مسکن برای چه کسانی نامساعد است ؟ اینکه قیمت مسکن پایین امده است نشان از نامساعدی دارد؟
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    آقای آخوندی مشکل راحل کرده به زودی شرکت های فرانسوی برای ساخت وساز مسکن به ایران میان طبق قانون چندماه پیش مجلس دیگه کسی نمی تونه خودش خونه سازی کنه فقط شرکت های انبوه ساز از مالیات سی درصدی معاف خواهند بود
  • علی نام آور ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    باسلام :گشنه خبراز سیر ندارد
  • اهوازی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    از اشتباهات دولت قبل ادغام بدون دلیل و مطالعه وزارتخانه ها بود.از جمله ادغام وزارتحانه های راه و ترابری و مسکن شهرسازی.این دو وزارتخانه باید از هم جدا و به حالت قبل برگردند.
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    خوبی؟؟؟؟
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    آفرین خیلی ها سونامی افزایش قیمت مسکن در زمان احمدی نژاد را از یاد برده اند طرح مسکن مهر هم سرابی بیش نیست خونه به مردم دادند درست ولی مرد می خواد وقتی عمر بنا های مسکن مهر دو رقمی شد توش زندگی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس