جرمی کوربین رهبر جدید حزب کارگر انگلیس از دولت این کشور خواست به حمایت از دولت های سرکوبگر عربستان و بحرین پایان دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جرمی کوربین رهبر جدید حزب کارگر انگلیس به سرکوب شهروندان بحرین و عربستان از سوی دولت های این کشورها انتقاد کرد و گفت: دولت کامرون نباید از این کشورها به خاطر نقض حقوق بشر حمایت کند.

وی گفت: هر روز در کشورهای عربستان و بحرین شهروندان به خاطر آزادی بیان و پیگیری حقوق خود شکنجه می شوند و تظاهرات مردمی توسط نظامیان سرکوب می شود. مردم یمن نیز به خاطر خواسته های خود از سوی جنگنده های سعودی بمباران می شوند.

کوربین در بخش دیگری از صحبت های خود به توافق هسته ای ایران با قدرت های جهان اشاره کرد و از این توافق در جهت برقراری صلح و امنیت در جهان استقبال کرد. وی همچنین درباره بحران سوریه اظهار نظر کرد و گفت: مسئله این کشور با سلاح و بمب حل نمی شود و باید به راهکارهای بیشتری فکر کرد.

رهبر حزب کارگر انگلیس که پیش از این با نمایندگانی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس و حزب‌الله لبنان دیدار کرده بود، از کامرون خواست درخصوص پرونده «علی النمر» نوجوان ۲۰ ساله عربستانی که به اتهام مشارکت در تظاهرات در شرق این کشور به اعدام محکوم شده است، اقدام کند.

کوربین با اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیارد دلاری برای مدرنیزه کردن سلاح‌های اتمی انگلیس نیز مخالفت کرد. وی همچنین تصویب قطعنامه ای درباره سوریه از سوی شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس