کد خبر 468685
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس که مخالف سیاست‌های جنگ افروزانه این کشور است، حملات هوایی پهپادهای انگلیسی را در سوریه از لحاظ قانونی سوال برانگیز خواند.

انتقاد «کوربین» به حملات انگلیس به سوریه
به گزارش مشرق، «جرمی کوربین» رهبر جدید حزب کارگر انگلستان که کمتر از یک هفته پیش به این سمت انتخاب شد، اقدام انگلیس و استفاده از پهپادهای نیروی هوایی این کشور در سوریه برای بمباران علیه مواضع داعش را از لحاظ قانونی، محل اشکال می‌داند.

به نوشته ایندیپندنت، کوربین در گفت‌وگو با شبکه خبر 4 انگلیس گفت «ما نمی‌دانیم چه چیزی در حال رخ دادن است .. آنچه می‌دانیم این است که کامرون حملات پهپادها را تایید کرده اما این مساله سوال‌برانگیز است.»

رهبر حزب کارگر خواهان حرکتی دیپلماتیک برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه شد. وی گفت «من حامی اسد یا داعش نیستم اما اگر ما به کمپین بمباران وارد شویم، مردم می‌میرند و آسیب می‌بینند اما در نتیجه راه حلی برای کل مشکل وجود نخواهد داشت.»

کوربین ادامه داد «ما در حال حاضر تمام حمایت خود را به پناه‌جویان اختصاص می‌دهیم؛ به دنبال توسعه سیاسی و راه حلی در همه زمینه‌ها هستیم. ما همه کشورهای همسایه را به علاوه آمریکا و اتحادیه اروپا در این موضوع وارد می‌کنیم تا توسعه سیاسی سریعی درمنطقه به دست آوریم.»

وی تصریح کرد انگلیس باید آماده پذیرش سهمیه تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجران باشد.

کوربین گفت اشتباه بزرگی است که انگلیس به برنامه مهاجران اتحادیه اروپا ملحق نشده است. وی یادآور شد بر اساس کنوانسیون ژنو، انگلیس مسئولیت دارد قربانیان ظلم، جنگ و همه این اتفاقات ناگوار را بپذیرد و سهم خود را ادا کند.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار از چندی پیش زمزمه پیوستن این کشور به ائتلاف هوایی ضد داعش را در سوریه به راه انداخت که این طرح دولت، با مخالفت فعالان ضد جنگ انگلیس مواجه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس