کد خبر 475536
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

بر اساس آخرین نظرسنجی منتشر شده موسسه «آی‌‌سی‌ام» شمار انگلیسی‌هایی که خواهان باقی ماندن در اتحادیه اروپا هستند به شدت رو به کاهش گذاشته است.

به گزارش مشرق، احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در نظرسنجی‌های جدید رو به افزایش گذاشته است.

به نوشته تلگراف، امروز (پنج‌شنبه) نظرسنجی «آی‌سی‌ام» نشان می‌دهد قابلیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با کاهش چشمگیر خواست مردم برای باقی ماندن در این اتحادیه، رو به افزایش گذاشته است.

در ماه ژوئن سال جاری میلادی، میزان تمایل مردم انگلیس به ماندن در اتحادیه اروپا به بالاترین میزان خود از سال 2000 رسید که تا مرز 61 درصد افزایش یافت.

اما نظرسنجی که امروز از «آی‌سی‌ام» منتشر شد نشان می‌دهد 45 درصد از مردم انگلستان خواستار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا هستند در حالیکه 38 درصد از خروج انگلیس حمایت می‌کنند.

دو روز پیش از این نظرسنجی‌ موسسه «یوگاو» در انگلیس نشان داد که 40 درصد از مردم این کشور خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند و 38 درصد به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا رای می‌دهند در حالیکه 16 درصد هنوز تصمیم اتخاذ نکرده‌اند.

در یک نظرسنجی پیش از این «یوگاو» نشان داد 41 درصد مردم گفته بودند که رای به خروج از اتحادیه اروپا می‌دهند در حالیکه موافقان ماندن در این اتحادیه همان 38 درصد بود.

تلگراف دلیل افزایش تمایل مردم بیشتری در انگلیس برای جدایی از اتحادیه اروپا را در نتیجه مشکلات اروپا بعد از هجوم مهاجران مدیترانه و همچنین گفت‌وگوهای اتحادیه اروپا با یونان بعد از کمک مالی به این کشور افزایش یافت.

 «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس سال گذشته وعده داده بود در صورت پیروزی حزبش در انتخابات سال جاری در سراسر انگلستان، همه‌پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا را سال 2017 میلادی برگزار می‌کند. بعد از پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات سراسری، کامرون خبر داد این انتخابات را زودتر و در سال 2016 برگزار می‌کند.

همچنین دولت انگلستان به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده بود طرح این کشور رای اعمال برخی تغییرات در رابطه انگلیس واتحادیه اروپا را بپذیرد تا انگلستان همه‌پرسی جدایی را برگزار نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس