کد خبر 469343
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

رهبر حزب کارگر انگلیس در گفت‌وگو با پایگاه میدل ایست‌آی گفت داعش مخلوق مداخلات غربی‌ها در منطقه خاورمیانه است و تسلیحات فروخته شده انگلیس به عربستان سعودی به اینجا ختم شده است.

به گزارش مشرق، «جرمی کوربین» رهبر جدید حزب کارگر انگلیس که به ضدجنگ بودن مشهور است، در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» بیان کرد سیاست لندن در فروش تسلیحات به عربستان سعودی غلط بوده است.

وی در این گفت‌وگو تصریح کرد که با بمباران عراق و سوریه مخالف است. کوربین در رابطه با تشکیل داعش گفت «داعش از نامکان نیامده است، آنها [داعشی‌ها] از جایی پول دریافت می‌کنند و تسلیحات فراوانی به آنها داده می‌شود. [داعش] نه به طور کامل ولی تا حدی خلق شده مداخلات غربی‌ها در منطقه است.»

رهبر حزب کارگر انگلیس افزود برای از میان برداشتن داعش باید این گروهک را به انزوا کشید و گروه‌های دیگر را در منطقه با هم متحد کرد.

جرمی کوربین خاطر نشان کرد «باید تشخیص بدهیم که تسلیحاتی که به عربستان فروختیم، به جایی ختم شده است. بمباران سوریه به دست غربی‌ها تنها می‌‌تواند به بدتر شدن اوضاع بیانجامد.»

در ادامه کوربین درباره حضور السیسی در انگلیس گفت که وی هرگز السیسی را به انگلیس دعوت نمی‌کرد. وی دلیل این را رفتار نادرست السیسی با مردم عنوان کرد و گفت «مردم بخشی از دولت پیشین یعنی دولت مُرسی بودند. مهم نیست که مُرسی عضو اخوان المسلمین یا هر گروه دیگری بود یا نه، مهم این بود که انتخاب مردم بود.»

در ادامه گفت‌وگو کوربین در پاسخ به سوالی در رابطه با عربستان سعودی گفت «در مورد عربستان سعودی هم موارد متعددی وجود دارد که یکی مساله زنان در عربستان است و دیگری حکم سر زدن در این کشور است. مساله دیگر رفتار عربستان با مهاجران و کارگران مهاجر است. همین بود که من چند هفته پیش در پارلمان خودمان مطرح کردم که آیا مساله فروش سلاح به عربستان مهم‌تر از مساله حقوق بشر در این کشور است.»

کوربین هم‌چنین به سوالی درباره راه‌های ممکن برای انگلیس در راستای امن‌تر کردن جهان گفت «به نظرم اگر بخشی از سیاست‌خارجی کاخ سفید نباشیم، جهان را امن‌تر خواهیم کرد. از سوی دیگر به جای اینکه به نیرویی برای تسلیحات نظامی مشغول باشیم، به نیرویی برای حقوق بشر تبدیل شویم.»

کوربین یک هفته پیش از این به رهبری حزب اپوزیسیون انگلیس یعنی حزب کارگر انتخاب شد و تشکیل کابینه داد. وی همواره مخالف جنگ‌افروزی دولت انگلیس در دوره «تونی بلر» و بعد از آن بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس