یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: ارتباط آمریکا با مقامات ایران برای آمریکا آبرو می‌خرد ،باید متوجه باشیم که آمریکا در پی سرنگونی و بی ابرو کردن جمهوری اسلامی ایران است.

ایزدی:دست‌دادن با آدمکش‌ها آبرو خریدن برای آنهاست

به گزارش مشرق، فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی، درباره خبر دست دادن محمد‌جوادظریف، وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور آمریکا گفت: خبر دست دادن ظریف با اوباما توسط یکی از مقامات آمریکایی بدون ذکر نام  توسط بولمبرگ منتشر شده است. لذا هیچ یک از مقامات رسمی و دو کشور خبر مطرح شده را تایید نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر فرض کنیم که  مسئله دست دادن اتفاق افتاده است ، باید بدانیم که تنها یک دست دادن موضوع و مشکل اصلی نیست، بلکه موضوع و مشکل اصلی، سیاست خارجی ایران است که به گونه ای عمل می‌کند که سبب خوشحالی مقامات آمریکایی می‌شود. همان طور که بارها اشاره شده است، ایران در مواجهه با غرب دارای اهرم‌های قدرت است که متاسفانه یکی پس از دیگری این اهرم‌ها را از دست می دهیم. 

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: یکی از اهرم‌های قدرت ایران، مسئله هسته‌ای بود که این اهرم استراتژیک توسط برجام ضعیف شده است و دچار مشکل خواهد شد. دیگر اهرم ما در مواجه با غرب ، قدرت ما در حوزه منطقه است. آمریکا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این قدرت را از ایران بگیرد. آمریکایی‌ها در منطقه بی آبرو هستند. این که وزیر امور خارجه ایران و آمریکا در مراسم سنتی دست دادن شرکت می‌کنند، تمام این مسئله به نفع آمریکایی‌ها است. زیرا در درجه اول قدرت ایران در منطقه تضعیف می‌شود و از جهتی آبروی رفته آمریکا احیا شده و شخصیت آمریکا ترمیم می شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: ارتباط آمریکا با مقامات ایران برای آمریکا آبرو می‌خرد. زیرا به دلیل جنایاتی که آمریکایی‌ها در منطقه انجام داده‌اند، شکست‌های متعددی که در خاورمیانه متحمل شده‌اند در میان مردم منطقه آبرویی ندارد، مقامات آنها قصد دارند تا خود را نزدیک ایران معرفی کنند تا جایگاه آمریکا را در منطقه ارتقا دهند. متاسفانه دوستان در دولت هم به هیچ عنوان به این مسائل توجهی ندارند، و تصور می کنند دست دادن به امریکا تعامل با این کشور است.

وی در خصوص تعامل با آمریکا تاکید کرد: باید متوجه باشیم که آمریکا در پی سرنگونی حکومت اسلامی ایران است، آمریکا دنبال بی آبرو کردن جمهوری اسلامی ایران است، وقتی شما به یک آدم‌کش دست می‌دهی به نفع آدمکش اقدام کرده‌ای. آمریکایی ‌ها در منطقه بی آبرو هستند، هزاران نفر را در عراق و افغانستان به قتل رسانده‌اند. با هواپیمای بدون سرنشین هر روز ملت‌های مختلف را بمباران می‌کنند، در یمن علیه مردم یمن اقدام می کنند. لذا تعامل با ایران تماما به نفع آمریکایی ها خواهد بود.نابودی ایران الویت اول آمریکا است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حکومت عربستان بدون حمایت آمریکا بیش از چند ماه  زنده نخواهد بود، تولد این حکومت با حمایت آمریکا بوده و به شرط همین مسئله ادامه حیات می دهد. اگر عربستان در یمن دست به جنایت زده نه تنها ما باید عربستان را محکوم بکنیم، بلکه  آمریکا را نیز باید محکوم کنیم. به عبارت دیگر زمانی که نگاه ما به  جنایات عربستان نگاه و سیاست درستی است، نباید در قبال حامیان عربستان سیاست دیگری را اتخاذ کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    درود بر دکتر ظریف
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    lمگر آبروی به دست آمده از خون هزاران شهید ثروت شخصی است که هرکس بنا بر سلیقه خود آن را به تاراج بگذارد درود به دلیر مردانی که برای استقلال این کشور جان خود را دادند
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    دست دادن با خوناشام ها
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    کشور امریکا عامل کشتار مردم بگناه و استعمار گر نوین است
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    شهدا
  • ناشناس ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    اگر آبروی به دست آمده از خون هزاران شهید قراره با یه دست دادن و احوال پرسی ره رسم دی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس