وزیر امورخارجه سوئیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد، در صورت بهبود اوضاع در اوکراین لغو تحریم‌ها علیه روسیه به نفع همه طرفین است.

وزیرخارجه سوئیس: تمام تحریم‌ها علیه روسیه باید لغو شودبه گزارش مشرق،«دیدیر بورکهالتر» وزیر امور خارجه سوئیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، «غرب باید تمام تحریم ها علیه روسیه را که به دلیل درگیری اوکراین وضع شده، در صورت بهبود اوضاع در این کشور اروپایی لغو کند».

وی در گفت‌وگو با «اسپوتینک» تأکید کرد: ما بر این باوریم که لغو تحریم های اعمال شده علیه روسیه در ارتباط با اوکراین در صورت بهبود شرایط از اهمیت بسیاری برخوردار است و سوئیس مدت ها است که در اتخاذ سیاست های خود درباره تحریم ها با آزادی عمل رفتار می کند.

وزیر امورخارجه سوئیس در ادامه گفت: ما همچنان به اجرای این سیاست آزادانه ادامه می دهیم و صرف اینکه اتحادیه‌ها و دیگر کشورها تحریمی را اعمال کنند، ما به آن عمل نخواهیم کرد اما به هر حال نمی خواهیم کشوری باشیم که مجبور شویم سیاستی خصمانه در قبال تحریم های اروپا اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: ما مطمئن هستیم که در صورت بهبود اوضاع در اوکراین رفع این تحریم‌ها به نفع همه و نیز روسیه خواهد بود.

 بنا بر این گزارش، اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر متحدانشان تا کنون به بهانه تحولات اخیر در اوکراین، چندین سری تحریم علیه روسیه اعمال کرده‌ و روسیه را به مداخله در بحران اوکراین متهم کرده‌اند. مسکو نیز تمام این اتهامات را به شدت رد کرده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس