کد خبر 474344
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

یک رسانه روسی با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف جدید نظامی در سوریه، شکل آن را از نظر حضور ملت‌ها کاملا جدید و جهانی عنوان کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی «آگیتپرو.سو» ضمن انتشار مطلبی موضوع شکل‌گیری ائتلاف جدید نظامی در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بنا به نوشته این رسانه روسی، اعضای رسمی ائتلاف جدید نظامی روسیه (شامل همه اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی)، چین و هند خواهند بود و کشورهای نظیر ایران، عراق، پاکستان، آفریقای جنوبی، سوریه، سودان و برخی از کشورهای دیگر به صورت غیررسمی در آن حضور خواهند یافت.

نویسنده این مطلب احتمال پیوستن آلمان و فرانسه به این ائتلاف را بعید ندانسته و احتمال مشارکت ایتالیا، مجارستان، اتریش، لهستان و تعدادی دیگر از کشورهای کوچک اروپایی اشاره کرده است.  

پیوستن آلمان و فرانسه به این ائتلاف پس از رخ دادن یک سری از اتفاقات جدی در اروپا و فعال شدن روسیه و ائتلاف جدید علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی در خاورمیانه ممکن می‌باشد.

بنابراین «ولادیمیر پوتین» برای نابودی داعش موقعیت مناسبی را انتخاب کرده است. چرا که اروپا در حال حاضر مرعوب شده و ترس واقعی از داعش آن را فرا گرفته است.

این در حالی است که بیم زدگی اروپا از روسیه بیشتر حالت مجازی دارد و گذشته از آن پوتین تصمیم گرفته تا به اروپا نشان دهد که مسکو نه تنها تهدیدی برای اروپا نیست بلکه قادر به نجات آن از تهدیدات واقعی نیز می‌باشد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: طبق اطلاع موجود، به زودی گروهی از نخبگان واقعی فرانسه (نه مقامات رسمی بلکه نمایندگان محافل اشرافی فرانسه که در تعیین سیاست خارجی و داخلی این کشور نقش بازی می‌کنند) وارد روسیه خواهند شد.

این اقدام می‌تواند به معنای آغاز تجدید نظر در سیاست‌های فرانسه باشد و به دنیا این پیام را برساند که فرانسه در آینده نزدیک خط مشی خود را بازنگری خواهد کرد. در پی این اقدام، به احتمال زیاد آلمان نیز جرأت پیدا خواهد کرد چرا که در حال حاضر به دنبال پیدا کردن متفقین در داخل پیمان طرفدار آمریکاست.

متفقینی که با آمریکا موافق نبوده و دارای وزن سیاسی واقعی می‌باشند، دقیقا فرانسه می‌تواند چنین یک متفقی باشد.

بنا به نوشته این پایگاه اینترنتی، هفته قبل تعدادی از وزرای دفاع (معاونین و یا نمایندگان آنها) به صورت مخفیانه به روسیه سفر کرده و از مرکز جدید مانیتورینگ‬‎ تهدیدات نظامی روسیه بر علیه داعش دیدن کرده و به صورت کامل در جریان وضعیت سوریه، داعش، مخالفین، کردها و... قرار گرفتند.

همچنین توسط «یک شبیه ساز کامپیوتری» توان روسیه برای نابودی داعش طی مدت 2 هفته به نمایش گذاشته شد.

پایگاه اینترنتی «آگیتپرو.سو» با اشاره به انجام بازدید فوق در آستانه سخنرانی پوتین در نشست سازمان ملل متحد، تاکید کرده است، نظامیان خارجی متوجه شدند برخلاف آمریکا که فقط به تظاهر مبارزه با تروریسم در خاورمیانه مشغول است، روسیه از عزم و توان از بین بردن داعش برخوردار است.

همه این اقدامات در مجموع جهت نشان دادن عزم  مسکو برای ایجاد یک ائتلاف جهانی و از بین بردن داعش به خاطر صلح منطقه و جهان می‌باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس