یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: مقامات آمریکایی فکر می‎کنند که اگر با توجه به اجرایی شدن برجام با فشار به ایران درباره اینکه اگر توانمندی موشکی خود را افزایش دهند تحریم‎ها را باز می‎گردانند به اهداف خود می‎رسند اما باید بدانند که سیاست‌های موشکی ایران به هیچ وجه قابل کنترل نیست.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا درباره صدور بیانیه اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم 11 فرد و شرکت ایرانی در ارتباط با برنامه موشکی پس از اجرایی شدن برجام اظهارکرد: برجام در نگاه طرف مقابل ابزاری است برای مدیریت و کنترل عملکرد کشورمان در حوزه سیاست خارجی و داخلی که این موضوع جای تاسف دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها لیستی را از اهرم‌های قدرت ایران تهیه کرده‌اند که در این میان قدرت ایران در بحث هسته‌ای و همچنین توانمندی‌های موشکی بسیار مهم است لذا آنها درصدد هستند با استفاده فرصت برجام قدرت هسته‌ای و موشکی ایران را مدیریت کنند که ما نباید اجازه تحقق این موضوع را به آنها بدهیم.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: توانمندی ایران در حوزه موشکی و تسلیحاتی برای کشورهای منطقه و جهان اثبات شده است که در این راستا طرف مقابل یعنی مقامات آمریکایی می‌خواهند با اعمال تحریم‎های جدید در این حوزه نیز وارد عمل شوند و اجازه ندهند پیشرفتی در زمینه موشکی کشورمان صورت گیرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی با گرو گرفتن موضوع برجام و تعهداتی که طرف ایرانی در آن به اجرای آنها متعهد شده است درصدد است مدیریت عملکرد ایران در بعد توانمندسازی و پیشرفت موضوعات مربوط به تولیدات موشکی ما را در اختیار قرار بگیرد غافل از اینکه این موضوع به طور حتم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین نظام امکانپذیر نخواهد بود.

وی اظهار کرد: مقامات آمریکایی فکر می‎کنند که اگر با توجه به اجرایی شدن برجام با فشار به ایران درباره اینکه اگر توانمندی موشکی خود را افزایش دهند تحریم‎ها را باز می‎گردانند به اهداف خود می‎رسند اما باید بدانند که سیاست‌های موشکی ایران به هیچ وجه قابل کنترل نیست.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند از نقشه تعلیق تحریم‎ها در جهت کاهش پیشرفت‌های موشکی ایران استفاده کند گفت: در قضیه برجام امکان برقراری مجدد تحریم‌ها وجود دارد از این رو مقامات کشورمان باید هوشیاری خود را در این زمینه به بهترین شکل ممکن به کار بگیرند تا زمینه برای سوء‌استفاده مقامات آمریکایی فراهم نشود.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در مقطع فعلی برای موفقیت در بعد دستیابی به موشک‌های پیشرفته و افزایش توان دفاعی خود باید به این موضوع توجه داشته باشند که طرف مقابل می‌خواهد از قضیه برجام به نفع خود استفاده کند لذا بهتر است ما از موضع دفاعی در این زمینه وارد عمل شویم.

ایزدی اظهار کرد: دولت باید در زمینه سیاست داخلی و خارجی در مقابل کشورهای غربی به خصوص آمریکا با هوشیاری بسیاری به پس از برجام وارد عمل شود و اجازه دخالت در حوزه موشکی و دفاعی و حتی موارد دیگر را هم ندهد.

وی تاکید کرد: ما نباید با اجرای برجام بستری را فراهم کنیم تا طرف غربی به خواسته‌ها و مطالبات خود به راحتی دست پیدا کند از این رو حفظ آرمان‌هایمان در اجرای برجام باید در دستور کار قرار بگیرد و نسبت به اقدامات نقض برجام به مانند اعمال تحریم‌های جدید واکنش جدی را نشان دهیم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    دیگه کنترل بیشتر از این، اجازه برد بیشتر از دوهزار کیلومتر رو نداریم و قبولمم کردیم دیگه اونا خیلی رو دارن وگرنه ما بچه های خوبی هستیم اره بابام جان.میدونم پخش نمیکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس