در ادامه بازی‌های دور دوم از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا فردا شب هشت دیدار برگزار می‌شود که مهم‌ترین آنها تقابل منچستریونایتد و ولفسبورگ در اولدترافورد است.

هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهار‌شنبه) با برگزاری هشت دیدار در گروه‌های یک تا چهار دنبال می‌شود که تمامی این‌بازی‌ها به جز دیدار اف‌سی آستانا قزاقستان - گالاتاسرای ترکیه (ساعت 19:30) به صورت همزمان از ساعت 22:15 به وقت تهران برگزار می‌شوند.

منچستریونایتد - ولفسبورگ؛ فن‌خال و شاگردانش به دنبال اولین امتیاز

از گروه B این مسابقات منچستریونایتد در حالی در ورزشگاه اولدترافورد پذیرای ولفسبورگ آلمان است که در بازی اول خود با نتیجه 2 بر یک مغلوب پی‌اس‌وی آیندهوون هلند شده است. شاگردان لوئیز فن‌خال اما با روحیه‌ای مضاعف پا به تئاتر رؤیاها می‌گذارند، چرا که شنبه شب در همین ورزشگاه و در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر انگلیس با شکست ساندرلند 16 امتیازی شدند و به صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کردند.

در سویی دیگر ولفسبورگ که به نظر می‌رسد از روزهای اوج فصل گذشته‌اش فاصله گرفته است پس از شکست 5 بر یک مقابل بایرن مونیخ، در هفته هفتم بوندس‌لیگای آلمان مقابل میهمانش، هانوفر با نتیجه تساوی یک - یک متوقف شد. ولفسبورگ در حال حاضر با 12 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی آلمان جای دارد. شاگردن دیتر هکینگ اما با پیروزی یک بر صفر خانگی مقابل زسکا مسکو در دور اول از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حالا به دنبال این هستند تا در ورزشگاه اولدترافورد به دومین پیروزی متوالی خود برسند.

دو تیم پیش از این دو بار به هم مصاف رفته‌اند که به شش سال پیش بازمی‌گردد. در آن مقطع در بازی رفت منچستریونایتد موفق شد با گل‌های رایان گیگز و مایکل کریک، تک‌گل ادین ژکو را پاسخ دهد و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد. بازی برگشت را هم شیاطین سرخ با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان بردند، در آن بازی مجدداً ادین ژکو برای ولفسبورگ گلزنی کرد، ولی هت‌تریک مایکل اوون کار نماینده آلمان را تمام کرد.

منچستریونایتد در شش بازی اخیر خانگی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده و پنج پیروزی و یک تساوی حاصل تلاش این تیم بوده است. آخرین باری که شیاطین سرخ مقابل یک تیم آلمانی در اولدترافورد به میدان رفته‌‌اند به فصل 14-2013 بازمی‌گردد که جدال آنها با بایرن مونیخ به تساوی یک - یک انجامید. رکورد کلی منچستریونایتد مقابل تیم‌های آلمانی در دیدارهای خانگی هشت پیروزی، چهار تساوی و دو شکست بوده است.

این اولین بار پس از فصل 97-1996 است که منچستریونایتد بدون کسب امتیاز بازی دوم خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌کند. در آن سال سرخپوشان منچستر بازی نخست خود را با نتیجه یک بر صفر به یوونتوس واگذار کرده بودند.

در سوی دیگر ولفسبورگ فصل گذشته در رقابت‌های لیگ اروپا در شش بازی خارج از خانه تنها یک بار تن به شکست داده که آن باخت 4 بر یک در خانه اورتون بوده است. ولفسبورگی‌ها در سه بازی اخیر خود در خانه نماینده‌های انگلیس موفق به گلزنی شده‌اند، ولی در هر سه بازی شکست را پذیرفته‌اند.

منچستریونایتد برای این بازی بازیکنانی همچون نیک پاول (همسترینگ)، مارکوس روخو (همسترینگ)، باستین شواین‌اشتایگر (زانو)، لوک شاو (شکستگی ساق پا) را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و حضور پدی مک‌نیر هم برای این تیم در هاله‌ای از ابهام است. در ترکیب ولفسبورگ هم مصدومانی همچون روبین نوچ (قوزک پا) و وی‌یرینا (کشاله ران) حضور دارند و حضور کوئن کاستیلز و لوئیز گوستاوو ( مصدومیت زانو) نیز قطعی نیست.

یوونتوس- سویا؛ تلاش برای کسب دومین پیروزی متوالی

تیم‌های یوونتوس ایتالیا و سویای اسپانیا در حالی چهارشنبه شب از گروه D لیگ قهرمانان در تورین به مصاف هم می‌روند که هر دو به دنبال ثبت دومین پیروزی متوالی خود در فصل جدید این رقابت‌ها هستند. بانوی پیر که فصل گذشته به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان رسید، در بازی اولش با نتیجه 2 بر یک منچسترسیتی را در ورزشگاه اتحاد شکست داد. سویا، قهرمان لیگ اروپا هم در بازی نخست خود با نتیجه 3 بر صفر از سد بورسیا مونشن‌گلادباخ آلمان گذشت.

شاگردان ماسیمیلیانو آلگری در حالی پذیرای نماینده اسپانیا هستند که شنبه شب در هفته ششم سری A ایتالیا، مغلوب میزبان خود، ناپولی شدند تا همچنان وضعیتی بحرانی داشته باشند. یووه از شش بازی اول خود تنها یک پیروزی کسب کرده و در حال حاضر با پنج امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول 20 تیمی سری A ایستاده است.

در لالیگای اسپانیا هم، سویا وضعیت مشابهی دارد و با وجود پیروزی 3 بر 2 در بازی شنبه شب خود مقابل رایووایکانو با پنج امتیاز در رده شانزدهم این رقابت‌ها جای دارد.

یوونتوس در 13 بازی اخیر خانگی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تن به شکست نداده است و آخرین باختش به شکست 2 بر صفر مقابل بایرن مونیخ به ماه آوریل 2013 باز می‌گردد. رکورد بیانکونری در بازی‌های خانگی فصل گذشته لیگ قهرمانان پنج پیروزی و یک تساوی بوده است. رکورد کلی قهرمان ایتالیا در بازی‌های خانگی برابر نمایندگان اسپانیا 13 پیروزی، هفت تساوی و دو شکست است.

سویا فصل گذشته در رقابت‌های لیگ اروپا تنها در یک بازی از هفت دیدار خارج از خانه مغلوب شد و رکورد سه پیروزی، سه تساوی و یک شکست را بر جای گذاشت. آنها فصل گذشته با قهرمانی در لیگ اروپا به چهارمین عنوان قهرمانی خود رسیدند و از رکورد سه قهرمانی یوونتوس در این رقابت‌ها گذشتند و پرافتخارترین تیم دومین جام مهم فوتبال باشگاهی اروپا لقب گرفتند.

در ترکیب یوونتوس مصدومانی همچون سامی خدیرا، ماریو ماندزوکیچ و کلودیو مارکیزیو (هر سه از ناحیه کشاله ران) هستند و سویا هم مصدمانی نظیر بنگا (زانو)، کاریچو (همسترینگ)، اسکودرو (زانو)، کاکوتا (همسترینگ) و رامی (بالای پشت پا) دارد. حضور لیشت‌اشتاینر (مصدمیت از ناحیه سر) برای یووه و کریستوفورو (به دلیل بیماری) برای سویا هنوز مشخص نیست.

برنامه‌های بازی‌های شب  دوم از دور دوم بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که چهارشنبه شب برگزار می‌شود به شرح زیر است:

گروه A
مالمو - رئال مادرید
شاختار دونتسک - پاری‌سن‌ژرمن

گروه B
زسکا مسکو - پی‌اس‌وی آیندهوون
منچستریونایتد - ولفسبورگ

گروه C
آستانا - گالاتاسرای
اتلتیکومادرید - بنفیکا

گروه D
بورسیا مونشن‌گلادباخ - منچسترسیتی
یوونتوس - سویا

برنامه کامل بازی‌های شب نخست از دور دوم بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم که سه‌شنبه برگزار می‌شود به شرح زیر است:

گروه E
بارسلونا - بایرلورکوزن
باته‌بوریسوف - رم

گروه F
آرسنال - المپیاکوس
بایرن مونیخ - دیناموزاگرب

گروه G
پورتو - چلسی
مکابی - دیناموزاگرب

گروه H
لیون - والنسیا
زنیت‌سنت‌پترزبورگ - خنت

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس