کد خبر 474127
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

در یک نظرسنجی که سایت گل با همه زبان‌های خود درباره بهترین سنگربان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا انجام داد، ایکر کاسیاس دروازه‌بان پیشین رئال مادرید بیشترین رای را به خود اختصاص داد. بعد از او جیانلویجی بوفون و پیتر اشمایکل، بیشترین رای را کسب کردند.

به گزارش مشرق، سایت گل نوشت: در این نظرسنجی که بیش از 50 هزار نفر در آن شرکت کردند، ایکر کاسیاس که در سال‌های 2002 و 2014 موفق شده بود جام قهرمانی در اروپا را با پیراهن رئال مادرید بالای سر ببرد، در صدر ایستاد. او با 152 حضور در لیگ قهرمانان اروپا به همراه ژاوی هرناندس، بیشترین تعداد حضور را در این رقابت‌ها داشته است. البته او در دیدار امشب (سه‌شنبه) پورتو برابر چلسی رکورددار بیشترین حضور در لیگ قهرمانان خواهد شد.

سایت گل این نظرسنجی را به همه زبان‌ها انجام داد تا جایی که در 37 نسخه کاربران این سایت در این رای‌گیری شرکت کردند. بعد از کاسیاس نیز جیانلویجی بوفون، سنگربان باتجربه یوونتوس که دو نایب قهرمانی را در لیگ قهرمانان اروپا دارد، عنوان دوم را کسب کرد.

پیتر اشمایکل، اسطوره دروازه‌بانی شیاطین سرخ که در سال 1999 سه گانه فوتبال اروپا و انگلیس را به دست آورد در جایگاه سوم بهترین دروازبان‌ها قرار دارد.

در این نظرسنجی کاسیاس 33 درصد، بوفون 19 درصد و اشمایکل 10 درصد آراء را به خود اختصاص دادند.

دیگر دروازه‌بان‌های برتر لیگ قهرمانان اروپا از نگاه کاربران سایت گل به ترتیب عبارتند از:

ادوین فا در سار سنگربان سابق شیاطین سرخ

اولیور کان سنگربان سابق بایرن مونیخ

پتر چک سنگربان سابق چلسی که موفق شد با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 را تجربه کند.

مانوئل نویر که قهرمانی در سال 2013 در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد.

نلسون دیدا سنگربان سابق میلان که دو قهرمانی با این تیم را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد.

ویکتور والدس سنگربان سابق بارسلونا که سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال های 2006، 2009 و 2011 را در کارنامه داد. او کمترین آراء را به خود در این نظر سنجی اختصاص دد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس