کد خبر 520380
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین و رسوا شده ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه وعده احیای حزب جناح راستی خود و بیرون راندن ائتلاف چپ‌میانه از قدرت را داد.

به گزارش مشرق،سیلویو برلوسکنی در مصاحبه با روزنامه محلی «ایل جورناله» وعده داد تا دولت چپ میانه ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر کنونی ایتالیا را از قدرت کنار بزند و حزب «فورزا ایتالیا» را بار دیگر در عرصه سیاسی مطرح کند. برلوسکنی 79 ساله که در پرونده‌های متعددی دخیل بود، به دلیل فرار مالیاتی در سال 2013 از کار برکنار شد اما حال وعده بازگشت به خط مقدم سیاسی و احیای حزب دست‌راستی را می‌دهد که زمانی رهبری آن را در دست داشت.

وی گفت: «امسال، سال مبارزه علیه این رژیم چپگراست که دموکراسی را به حالت تعلیق درآورده است.» اشاره وی به رنتسی است که پس از جنگ قدرت داخلی در درون حزب دموکراتیک خود روی کار آمد اما هنوز در انتخابات پارلمانی به بوته آزمایش گذاشته نشده است. ظاهرا برلوسکنی خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید شده و تاکید دارد که عزل خودش از قدرت مغایر قانون اساسی بوده است.

این غول رسانه‌ای ایتالیا در 14 سال گذشته سه بار در انتخابات ملی پیروز شده اما نهایتا به دلیل رسوایی جنسی گسترده و محکومیت در پرونده فرار مالیاتی مجبور به کناره گیری شد. برلوسکنی در مصاحبه‌اش تاکید کرد که اختلافی میان فورزا ایتالیا و دو حزب دیگر راست‌میانه موسوم به لیگ شمالی ضد مهاجرتی و راست‌های افراطی برادران ایتالیا وجود ندارد. وی تاکید کرد که سه حزب مذکور می‌توانند در انتخابات شهرداری‌ها که امسال در رم، میلان، ناپل و بلوگنا برگزار می‌شود،‌ جبهه‌ای متحد تشکیل دهند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس