کمیسیون برجام در هفته‌ای که گذشت/ از تاسیس پنج حزب جدید تا نشست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان برای انتخابات/ جزئیات چهار سندی که در کمیسیون برجام بررسی می‌شود
گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

کمیسیون برجام در هفته‌ای که گذشت، درخواست «دوم» رحیمی از آقازاده جنجالی چه بود؟، از تاسیس پنج حزب جدید تا نشست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان برای انتخابات، جزئیات چهار سندی که در کمیسیون برجام بررسی می‌شود،  عارف: گروه‌های هوادار دولت، خود را در اردوگاه اصلاح‌طلبی تعریف کنند، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

***

کمیسیون برجام در هفته‌ای که گذشت
 
کمیسیون برجام در هفته‌ای که گذشت/ از تاسیس پنج حزب جدید تا نشست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان برای انتخابات/ جزئیات چهار سندی که در کمیسیون برجام بررسی می‌شودکمیسیون ویژه بررسی برجام هفته‌ شلوغی را سپری کرد که در این گزارش نگاهی به مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسات خواهیم داشت.
 
کمیسیون ویژه بررسی برجام طی این هفته میزبان عباس عراقچی، سعید جلیلی، علی شمخانی و علی اکبر ص
الحی بود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
درخواست «دوم» رحیمی از آقازاده جنجالی چه بود؟

کمیسیون برجام در هفته‌ای که گذشت/ از تاسیس پنج حزب جدید تا نشست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان برای انتخابات/ جزئیات چهار سندی که در کمیسیون برجام بررسی می‌شودتصورش هم برای برخی جالب است؛ در یک سوئیت در زندان اوین نشسته و به سقف خیره شده باشی که ناگهان نگهبانان هم سلولی جدیدت را می آورند.

البته شاید برای خیلی‌ها قابل هضم نباشد که این دو زندانی از دیدار یکدیگر خوشحال شوند؛ اما محمد رضا رحیمی و مهدی هاشمی برخلاف همه تصورها از دیدار و هم‌سلولی بودن با یکدیگر حداقل ناراحت نبودند.

بیشتر از 20 روز پیش مهدی هاشمی راهی زندان اوین شد تا دوران محکومیت خود را بگذراند؛ خیلی ها دوست داشتند بدانند اولین شب و روز آقازاده جنجالی در اوین چگونه خواهد گذشت.

فاطمه هاشمی اولین خبر از درون اوین و آنچه بر مهدی هاشمی در شب اول گذشت را به روزنامه شرق گزارش داد.

تیتر روزنامه شرق در نوع خودش جالب بود «شب نشینی در اوین»؛ این تیتر به همراه کاریکاتوری خندان از رحیمی و مهدی هاشمی، در نوع خود جالب توجه بود.

و همچنین
معاون اول دولت احمدی نژاد و استاندار دولت هاشمی در برابر آقازاده آیت‌الله نشسته است و از درخواست هایش می‌گوید؛ اولین درخواست درباره بازنشستگی‌اش است و مهدی قول پیگیری می دهد.

دومین درخواست رحیمی از مهدی اما درباره حمله‌هایی است که برخی روزنامه‌های نزدیک به خانواده هاشمی به وی و مرخصی رفتن‌هایش از زندان داشته‌اند؛ «به روزنامه‌هایتان بگوئید اینقدر به مرخصی رفتن‌های من از زندان حساسیت نشان ندهند» [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
از تاسیس پنج حزب جدید تا نشست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان برای انتخابات

کمیسیون برجام در هفته‌ای که گذشت/ از تاسیس پنج حزب جدید تا نشست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان برای انتخابات/ جزئیات چهار سندی که در کمیسیون برجام بررسی می‌شودنشست اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان برای لیست انتخاباتی

رئیس دوره‌ای جبهه اعتدالگرایان از نشست مشترک تشکل سیاسی خود با جبهه اصلاح‌طلبان درباره لیست انتخاباتی در هفته آینده خبر داد.

محسن صفرپور رئیس دوره‌ای جبهه اعتدالگرایان از نشست مشترک تشکل سیاسی متوبع خود با جبهه اصلاح‌طلبان خبر داد و اظهار داشت: قرار است در این نشست که هفته آینده برگزار می‌شود در مورد انتخابات و لیست انتخاباتی پیشنهادات و تبادل نظر صورت گیرد.

معاونان سیاسی و اجرایی حزب اتحاد ملت ایران انتخاب شدند

در جلسه شب گذشته شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، اشرف بروجردی به عنوان معاون سیاسی و حسین کاشفی به عنوان معاون اجرایی دبیرکل این حزب انتخاب شدند.

در این جلسه اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران به بررسی مسائل روز سیاسی کشور و تصویب آئین‌نامه داخلی پرداختند.

 کمیسیون احزاب با تاسیس پنج حزب جدید موافقت کرد

محمد امین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره مصوبات جلسه این هفته کمیسیون ماده 10 احزاب اظهار داشت: در جلسه مذکور درخواست تاسیس 5 حزب در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار گرفت.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به بررسی مجمع عمومی سه حزب در جلسه این هفته کمیسیون ماده 10 احزاب تصریح کرد: کمیسیون ماده 10 احزاب با اصلاحاتی مجمع عمومی حزب تمدن اسلامی، جمعیت پیروان زینب و خانه پرستار را تائید کرد.

تشکیل خانه احزاب استانی در سراسر کشور در آینده

محمدحسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به برنامه‌های خانه احزاب ایران برای شکل‌گیری تشکیلات خانه احزاب در استان‌ها، اظهار داشت: تشکیل خانه احزاب در استان‌ها یک فکر اولیه است و ما بنا داریم در آینده این اقدام را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همیشه به ما گفته‌اند که اگر خانه احزاب در مرکز مفید است، چرا در استان‌ها شکل نمی‌گیرد.

رئیس خانه احزاب با اشاره به تصویب قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی در مجلس، افزود: در طرح اصلاح قانون احزاب که در مجلس تصویب شد، احزاب ملی، استانی و محلی تعریف شده است.

***
جزئیات چهار سندی که در کمیسیون برجام بررسی می‌شود

 کمیسیون برجام در هفته‌ای که گذشت/ از تاسیس پنج حزب جدید تا نشست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان برای انتخابات/ جزئیات چهار سندی که در کمیسیون برجام بررسی می‌شودنبویان: عراقچی منکر وجود سند چهارم در مذاکرات شد

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برجام توافق نیست، گفت: هر زمان کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی برجام را تصویب کنند توافق صورت گرفته است.

عضو کمیسیون برجام مجلس گفت: عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان منکر وجود برنامه بلندمدت تحقیق و توسعه است، درحالی که دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گویند که در مذاکرات هسته‌ای سند چهارمی نیز وجود دارد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

نقوی حسینی: صالحی با ارائه توافق محرمانه ایران با آژانس به کمیسیون برجام موافقت کرد

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 از درخواست اعضای این کمیسیون از علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی برای ارائه توافق محرمانه ایران با آژانس به کمیسیون برجام خبر داد و اظهار داشت: خود آقای صالحی در جلسه کمیسیون برجام عنوان کردند سندی در ارتباط با همکاری ایران با آژانس وجود دارد که لازم است کمیسیون ویژه از محتوای آن سند هم مطلع باشد تا بتوانند پیرامون روابط ایران و آژانس قضاوت بهتری کند.

وی برهمین اساس اضافه کرد: کمیسیون نیز به همین دلیل از آقای صالحی درخواست کرد که اگر چنین سندی وجود دارد، این سند را در اختیار کمیسیون بگذارد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 بذرپاش: صالحی گفت در حال نگارش و تدوین این برنامه با آژانس هستیم

مهر داد بذرپاش عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس با اشاره به برنامه بررسی 4 سند در این کمیسیون از جمله "برجام"؛" قطعنامه 2231 "؛ " برنامه بلند مدت غنی سازی" و "توافق محرمانه بین ایران و آژانس برای روشن شدن مسائل حال و گذشته(pmd) ،اظهار داشت: دو سند اول موجود است و در جلسه دیروز از رئیس سازمان انرژی اتمی خواستیم تا دو سند دوم را به کمیسیون برجام تقدیم کنند.

وی در همین رابطه توضیح داد: سومین سند یعنی " برنامه بلند مدت غنی سازی" افق بلند مدت برنامه غنی سازی کشور را نشان می‎دهد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 کارخانه‌ای: سند محرمانه، از ایرادات کمیسیون برجام است

ابراهیم کارخانه‌ای عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس بند 63 ضمیمه 1 برجام عنوان شده است ایران در پایان سال هشتم می‌تواند به تعداد 200 سانتریفیوژ از نوع ‌IR6 و IR8 بدون روتور(چرخنده) تولید کند.

وی افزود: در ادامه آن آمده است که در پایان سال دهم می‌تواند به همین تعداد تولید سانتریفیوژ داشته باشد و آنها را برای نیازهای تحقیقاتی و غنی ‌سازی همچنین تحقیق و توسعه آن به‌کار گیرد.

عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی گفت: سند محرمانه ایران با آژانس، از ایرادات مهم کمیسیون برجام به توافق است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 عارف: گروه‌های هوادار دولت، خود را در اردوگاه اصلاح‌طلبی تعریف کنند

کمیسیون برجام در هفته‌ای که گذشت/ از تاسیس پنج حزب جدید تا نشست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان برای انتخابات/ جزئیات چهار سندی که در کمیسیون برجام بررسی می‌شودمحمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدارهای جداگانه با جمعی از نخبگان حوزه علوم انسانی و همچنین مدیران دولت اصلاحات در استان ایلام و نمایندگان ادوار این استان با گرامی‌داشت واقعه 17 شهریور از این روز به عنوان نقطه عطفی در تاریخ  مبارزات ملت ایران یاد کرد و گفت: واقعه 17 شهریور روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تسریع کرد و کسانیکه تا آن زمان اعتقاد جدی به مبارزه علیه رژیم شاه نداشتند بعد از واقعه 17 شهریور همراه انقلاب شدند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: گروه‌هایی که با عنوان هوادار دولت محسوب می‌شوند، خود را در اردوگاه اصلاح‌طلبی تعریف کنند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    آجب روزگاری شده اا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس