گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟،سیاسی‌کردن خبرگان؛ بدعت جدید فتنه‌گران است، حمله اصلاح‌طلبان به افشاگری «صادق»‌ و رأی «راستگو»، چرا تیم مذاکره کننده قبلی به مجلس دعوت شد؟، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

***
در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟/ سیاسی‌کردن خبرگان؛ بدعت جدید فتنه‌گران است/ حمله اصلاح‌طلبان به افشاگری «صادق»‌ و رأی «راستگو»/  چرا تیم مذاکره کننده قبلی به مجلس دعوت شد؟سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به آغاز هفتمین جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام به ریاست آقای زاکانی گفت:‌ در جلسه امروز سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امینت ملی،‌ علی باقری معاون وی و فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی حضور داشتند.

وی اضافه کرد:‌ مباحث مورد بررسی در جلسه امروز ورود به محتوای برجام و قطعنامه 2231 از دیدگاه تیم مذاکره کننده قبلی بود.

نقوی حسینی در تشریح موضوعات مطرح در جلسه این کمیسیون تصریح کرد: آقای جلیلی در ابتدای جلسه با بحثی تحت عنوان داشته های پرونده هسته ای در زمان تحویل پرونده هسته ای از تیم مذاکره کننده قبلی به تیم مذاکره کننده فعلی، مواردی را بیان کرد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

عراقچی: توصیه می کنیم، مجلس برجام را به عنوان قانون تصویب نکند

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای تیم مذاکره کننده که روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد، در خصوص سوء تفاهم ایجاد شده در گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب از زاویه وزارت خارجه در این باره توضیح داد و گفت: متاسفم از سوء تفاهمی که بین وزارت خارجه، صدا و سیما و مجلس پیش آمد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در نشست کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: نظر کارشناسی وزارت خارجه این است که با توجه به این که طرف‌های دیگر ما برجام را در مجالس خود تصویب نمی‌کنند، بنابراین برجام را به قانون داخلی خود تبدیل نمی‌کنند و توصیه کارشناسی ما این است مجلس برجام را به عنوان قانون تصویب نکند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]
***
سیاسی‌کردن خبرگان؛ بدعت جدید فتنه‌گران است

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟/ سیاسی‌کردن خبرگان؛ بدعت جدید فتنه‌گران است/ حمله اصلاح‌طلبان به افشاگری «صادق»‌ و رأی «راستگو»/  چرا تیم مذاکره کننده قبلی به مجلس دعوت شد؟مشروح گفت‌و‌گوی تفصیلی با آیت‌الله حیدری درخصوص تشیع لندنی، تقیه یکی از ارکان اسلام، کشته‌شدن شیعبان توسط گروه‌های تکفیری، روشنفکران غرب زده، سران فتنه، سیاسی کردن خبرگان و برخی مسائل دیگر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای نگهبان شرعاً و قانوناً مسئول تأیید صلاحیت اعضای خبرگان است، تصریح کرد: سیاسی کردن خبرگان بدعت جدید فتنه‌گران است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***
حمله اصلاح‌طلبان به افشاگری «صادق»‌ و رأی «راستگو»

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟/ سیاسی‌کردن خبرگان؛ بدعت جدید فتنه‌گران است/ حمله اصلاح‌طلبان به افشاگری «صادق»‌ و رأی «راستگو»/  چرا تیم مذاکره کننده قبلی به مجلس دعوت شد؟زمانی با ژستی خاص زیباترین شعار در تاریخ سیاسی ایران را از آن خود می‌دانستند؛ در میتینگ‌هایشان بارها و بارها «زنده باد مخالف من» را تکرار می‌کردند.
 
اصلاح طلبان 16 سال پس از دوم خرداد هم خود را وارث آزادی بیان می‌دانستند و حاکمیت را نماد بستن دهان مخالف؛‌ اما این روزها اتفاقات عجیبی درون این جریان رخ می‌دهد.
 
اظهار نظرهای صادق خرازی در یک سال اخیر و بعد از تاسیس حزب ندا به صورت عادی به مذاق اصلاح طلبان خوش نمی آمد،‌ چه برسد به اینکه او بخواهد از اصلاح طلبان و پول گرفتنشان از خارج و سرسپردگی به غربی‌ها بگوید.
 
داستان خرازی و اظهارنظرش درباره «برخی اصلاح طلبانی که از خارج پول گرفتند» و «لیست هایی که از این مدل اصلاح طلبان در جیب دارد» باعث شد شدیدترین هجمه‌ها در چند هفته اخیر علیه وی به راه بیفتد؛‌ از پست توئیتری رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات و محکوم فتنه گرفته تا متلک‌پراکنی به سبک احمد پورنجاتی!

اصلاح‌طلبان ثابت کرده‌اند منتقد خود را تحمل نمی‌کنند و در این میان اگر منتقد از درون جریان اصلاحات باشد، آنقدر مورد هجمه قرار می‌گیرد که عطای سیاست را به لقای آن ببخشد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***
 چرا تیم مذاکره کننده قبلی به مجلس دعوت شد؟

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟/ سیاسی‌کردن خبرگان؛ بدعت جدید فتنه‌گران است/ حمله اصلاح‌طلبان به افشاگری «صادق»‌ و رأی «راستگو»/  چرا تیم مذاکره کننده قبلی به مجلس دعوت شد؟عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه "من طهران" به تشریح موضوعاتی مانند دعوت از تیم مذاکره کننده قبلی به مجلس، لغو تحریم‌ها، سخنان مقامات آمریکایی درباره برجام و نحوه کار کمیسیون ویژه مجلس در بررسی برجام پرداخت.

اسماعیل کوثری گفت: اصل موضوع مذاکره ما بر این اساس بوده که تحریم‌ها برداشته شود، و اگر این تحریم‌ها بخواهد به صورتی تعلیق باشد و یا اینکه 8 یا 10 سال طول بکشد تا به‌قول مذاکره کنندگان لغو شود، این زمان برای ما قابل قبول نیست؛ بلکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید همزمان با توافق و اقدامی که انجام می‌دهیم باشد، یعنی زمان آن باید همان زمانی باشد که توافق صورت گرفته است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    عاشق این بخش نظراتت هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس