گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

واریز یارانه نقدی باز هم به تاخیر افتاد، توضیح زاکانی در مورد حضور برخی نمایندگان در کمیسیون برجام، جلیلی: خطوط قرمز کشور در حوزه تحریم‌ها حفظ نشده است، مصباح یزدی: برخی حکومت خانوادگی را حق خود می‌دانند، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

یارانه نقدی با تاخیر واریز می‌شود/ میزان عیدی کارکنان دولت / تحریم‌ها آخر امسال یا اواخر سال آینده حذف می‌شود

واریز یارانه نقدی باز هم به تاخیر افتاد/ توضیح زاکانی در مورد حضور برخی نمایندگان در کمیسیون برجام/ جلیلی: خطوط قرمز کشور در حوزه تحریم‌ها حفظ نشده است/ مصباح یزدی: برخی حکومت خانوادگی را حق خود می‌دانندمحمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: یارانه نقدی این ماه تا ۲۷ یا ۲۸ شهریور به حساب سرپرست خانوارهای واجد شرایط واریز می شود و مبلغ یارانه نقدی مانند ماه های گذشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: البته هنوز تحریم ها برطرف نشده است و آخر امسال یا اواخر سال آینده پیش بینی می کنیم که تحریم ها حذف شود و برای دوره پساتحریم و شرایط جدیدی که در زمینه آزادسازی منابع ارزی و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی ایجاد می شود برنامه ریزی کاملی داریم که از این فرصت ها به طور بهینه استفاده کنیم.

سخنگوی دولت درباره منابع مالی دولت که با اجرای برجام آزاد می شود، گفت: بخشی از این منابع به دولت تعلق دارد که به 6 میلیارد دلار می رسد و 23 میلیارد دلار هم جزو ذخایر بانک مرکزی است و بخشی هم جزو دارایی ارزی کشور محسوب می شود و در مجموع به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی اضافه کرد: گروه های انقلابی هرگز فراقانونی رفتار نمی کنند و قانون را دور نمی زنند و منظور ما از گروه های افراطی کسانی هستند که از قانون  و حتی گاهی از رهبری هم جلو می زنند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 توضیح زاکانی در مورد حضور برخی نمایندگان در کمیسیون برجام

واریز یارانه نقدی باز هم به تاخیر افتاد/ توضیح زاکانی در مورد حضور برخی نمایندگان در کمیسیون برجام/ جلیلی: خطوط قرمز کشور در حوزه تحریم‌ها حفظ نشده است/ مصباح یزدی: برخی حکومت خانوادگی را حق خود می‌دانندعلیرضا زاکانی رئیس کمیسیون برجام در ابتدای جلسه نوبت صبح روز شنبه این کمیسیون که از شبکه خبر سیما پخش می شد، توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه داد.

نماینده مردم تهران گفت: ورود کمیسیون ویژه به بررسی برجام، ورودی کاملاً تخصصی، جدی و قانونی است.

رئیس کمیسیون ویژه برجام گفت: کمیسیون ویژه از هیچ نماینده‌ای برای حضور در جلسات دعوت نکرده است، اما حضور نمایندگان مغایرتی با آیین‌نامه مجلس ندارد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 جلیلی: خطوط قرمز کشور در حوزه تحریم‌ها حفظ نشده است

واریز یارانه نقدی باز هم به تاخیر افتاد/ توضیح زاکانی در مورد حضور برخی نمایندگان در کمیسیون برجام/ جلیلی: خطوط قرمز کشور در حوزه تحریم‌ها حفظ نشده است/ مصباح یزدی: برخی حکومت خانوادگی را حق خود می‌دانندسیدحسین نقوی حسینی در گفتگویی گفت: در نهمین جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام دکتر سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ، علی باقری معاون وقت وی و فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی میهمان جلسه نوبت صبح امروز بودند.

وی با اشاره به مباحث ابتدایی جلسه این کمیسیون و صحبت های اعضا افزود: طبق آیین نامه همه نمایندگان مجلس حق حضور در کمیسیون برجام و همچنین حق اظهارنظر دارند لذا کمیسیون از حضور همه همکاران استقبال می کند بعلاوه اینکه کمیسیون ویژه بررسی برجام با وجود حضور اعضایی از گرایش ها و دیدگاه های مختلف صرفاً در جایگاه داوری قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون برجام در گزارشی از مباحث ارائه‌شده توسط سعید جلیلی در جلسه صبح امروز گفت: از نظر ایشان خطوط قرمز کشور در حوزه تحریم‌ها حفظ نشده و هدف اصلی مذاکرات که لغو تحریم‌ها بود هم حاصل نشده است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
مصباح یزدی: برخی حکومت خانوادگی را حق خود می‌دانند

واریز یارانه نقدی باز هم به تاخیر افتاد/ توضیح زاکانی در مورد حضور برخی نمایندگان در کمیسیون برجام/ جلیلی: خطوط قرمز کشور در حوزه تحریم‌ها حفظ نشده است/ مصباح یزدی: برخی حکومت خانوادگی را حق خود می‌دانندآیت الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در دیدار رؤسای کلانتری های سراسر کشور که در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، با بیان این که امنیت یکی از نیازهای بشر به شمار می رود، گفت: انسان ها نیازهای گوناگونی دارند و زمانی که کسانی متعهد شوند تا نیازهای جامعه را برطرف کنند دولت نامیده می شود.

وی افزود: فلسفه وجود یک دولت در جامعه، شناسایی نیازها و تأمین آن ها است، اگر دولت وجود نداشته باشد تمدنی نخواهد بود؛ از همین رو جامعه نیازمند دستگاهی است که نیازهای جامعه و مردم را شناسایی کرده، آن ها را تأمین کند و بر روند آن نظارت داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: برخی معتقدند "اسلام و دین مردم وسیله‌ای بود تا شاه را ساقط کنیم، حالا خودمان جای شاه هستیم؛ مدتی خانواده پهلوی حکومت کردند و چون ما زندان رفتیم و شکنجه شدیم حکومت حق ماست". [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اجب
  • حسن ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    عجب یا اجب ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس