گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟،نوبخت: نیازی به ارائه لایحه برجام توسط دولت به مجلس نیست،  لاریجانی: برجام بی‌نقص نیست اما پذیرفتنی است، واکنش پورمحمدی به نامه مطهری در خصوص حصر، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

***
در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟/نوبخت: نیازی به ارائه لایحه برجام توسط دولت به مجلس نیست/ لاریجانی: برجام بی‌نقص نیست اما پذیرفتنی است/ واکنش پورمحمدی به نامه مطهری در خصوص حصرهشتمین جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام با حضور "علی‌اکبر صالحی"،رئیس سازمان انرژی اتمی و "علی شمخانی"، دبیر شورای عالی امنیت ملی آغاز شد.

گفتنی است؛ قرار است به موضوعات فنی و تخصصی برجام و سوالات پیرامون آن با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی  و دبیر شورای عالی امنیت ملی پرداخته شود.

 روایت نقوی از نشست کمیسیون ویژه برجام با شمخانی

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در بیان جزئیات جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: نشست امروز به ریاست زاکانی و حضور کلیه اعضا برگزار شد. میهمان جلسه جناب آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

وی اضافه کرد: شمخانی در این جلسه گفت، بررسی برجام در مجلس فرصت خوبی در جهت منافع ملی است و اینجانب از این بابت خوشحالم. مجلس به عنوان یک نهاد اثرگذار هم برای حال و هم برای آینده باید در موضع هسته‌ای حاضر باشد و نقش ایفا کند. همچنان که تاکنون هم مجلس منقطع از مباحث هسته‌ای نبوده است و تعارض هم وجود ندارد که هم شورای عالی امنیت ملی و هم مجلس شورای اسلامی به موضوع بپردازد. بعد از توافق ژنو، کمیته‌ای با عنوان شورای عالی هسته‌ای شکل گرفت و گاهی اوقات جلساتی داشت و گزارشاتی هم به این کمیته ارائه می‌شد ولی همه تصمیمات در آنجا گرفته نمی‌شد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


شمخانی پس از حضور در کمیسیون برجام اظهار داشت: قطعاً حضور نمایندگان در ایام تعطیلی پارلمان برای بررسی متن توافق برجام قابل تقدیر است، از این‌رو در نشست امروز سؤالات و موضوعاتی مطرح و تبادل‌نظر صورت گرفت.

وی با اشاره به موضوعات مطرح‌شده نسبت به تیم مذاکره‌کننده قبلی و فعلی گفت: به طور حتم تلاش تیم هسته‌ای قبلی و فعالیت دوستان منتج به این وضعیت شده و کسی نباید تلاش گذشتگان را نقد کند و همچنین باید نگاه منصفانه به تلاش مذاکره‌کنندگان کنونی وجود داشته باشد، از این‌رو نفی تلاش هر دو تیم خطای بزرگی است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


 روایت سخنگوی کمیسیون برجام از نشست با صالحی

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بخش دوم نشست امروز این کمیسیون علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای میهمان کمیسیون بودند.

وی هدف از حضور صالحی و همراهان را بررسی برجام از بُعد فنی- تخصصی عنوان کرد و افزود: غنی‌سازی، سانتریفیوژها، سایت هسته‌ای فردو و نطنز و آب سنگین اراک و نوع همکاری جمهوری اسلامی و آژانس محورهای اصلی گفت‌وگوی فنی-تخصصی بود.

نقوی حسینی در ادامه تصریح کرد: صالحی ابتدا گفت که سازمان انرژی اتمی متعلق به نظام است نه دولت‌ها و بدون توجه به چارچوب‌های نظام تصمیم‌گیری نمی‌کند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی عصر امروز ساعت 15 با حضور خبرنگاران در نشستی خبری به ارائه گزارشی از جلسات این کمیسیون پرداخت.

گزارش نقوی حسینی از جلسه امروز کمیسیون برجام در نشست خبری

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از روند عملکرد این کمیسیون طی 8 جلسه گذشته پرداخت و اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون با حضور آقایان شمخانی و صالحی دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس اعلام کرد: آقایان ولایتی، وزرای دفاع و اطلاعات، تیم اقتصادی دولت، وزیر امور خارجه و کارشناسان حقوقی در جلسات هفته آینده کمیسیون برجام حضور خواهند یافت. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***
نوبخت: نیازی به ارائه لایحه برجام توسط دولت به مجلس نیست

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟/نوبخت: نیازی به ارائه لایحه برجام توسط دولت به مجلس نیست/ لاریجانی: برجام بی‌نقص نیست اما پذیرفتنی است/ واکنش پورمحمدی به نامه مطهری در خصوص حصرمحمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز(سه‌شنبه) با اصحاب رسانه اظهارداشت: دو سال آینده که دولت در پیش دارد با یک رخداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه است و آن هم فراهم شدن زمینه لغو تحریم‌های غیرعادلانه خواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا دولت برجام را تحت لایحه‌ای به مجلس می‌فرستد یا خیر، تأکید کرد: دولت نظر رسمی خود را مبنی بر اینکه نیازی به لایحه نیست اعلام کرده بود. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان اشاره کردند که مجلس نباید از رسیدگی برجام کنار گذاشته شود و بیانات ایشان برای ما فصل‌الخطاب است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه برجام هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی است دولت هم هر اطلاعاتی که آنها نیاز دارند در اختیارشان خواهد گذاشته بنابراین نیازی به ارائه لایحه نیست. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
لاریجانی:  برجام بی‌نقص نیست اما پذیرفتنی است


در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟/نوبخت: نیازی به ارائه لایحه برجام توسط دولت به مجلس نیست/ لاریجانی: برجام بی‌نقص نیست اما پذیرفتنی است/ واکنش پورمحمدی به نامه مطهری در خصوص حصرعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روز پایانی اقامت خود در نیویورک (جمعه 13 شهریور) با رادیو ملی آمریکا گفت‌وگویی را انجام داد که ساعاتی بعد متن آن در خبرگزاری خانه ملت منتشر شد. امروز این گفت‌وگو به طور کامل از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.
 
پایگاه اینترنتی شبکه رادیویی «ان‌پی‌آر» در این زمینه نوشت: در گفت‌وگو با استیو اینسکیپ، مجری برنامه مورنینگ ادیشن، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران درباره توافق هسته‌ای، احتمال تحمیل تحریم‌های تازه ضد ایران و راه‌های عملی برای آزاد کردن زندانی‌های آمریکایی در بند در ایران سخن گفته است.

رئیس مجلس با بیان اینکه وزیر دفاع آمریکا هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب گزینه‌های علیه ایران را فریاد می‌زند، گفت: برجام بی‌نقص نیست اما پذیرفتنی است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
واکنش پورمحمدی به نامه مطهری در خصوص حصر

در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام چه گذشت؟/نوبخت: نیازی به ارائه لایحه برجام توسط دولت به مجلس نیست/ لاریجانی: برجام بی‌نقص نیست اما پذیرفتنی است/ واکنش پورمحمدی به نامه مطهری در خصوص حصرحجةالاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز داوری اتاق تعاون ایران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی این موضوع در رسانه مطرح شود، سیاسی می‌شود و طبعاً پیامدها و تبعات آن نیز سیاسی خواهد شد و به‌نفع منطق و مباحثه حقوقی نخواهد بود.

وزیر دادگستری اضافه‌ کرد: ما یک نظری داریم که ان‌شاءالله حقوقدانان در جای خود بیشتر آن را تبیین کنند.

پورمحمدی ادامه داد: اصلاً پرداختن به این بحث کمکی به حل مشکل نمی‌کند و شما خبرنگاران هم سیخ و قاشق به موضوع می‌زنید، در حالی که این کار هیچ کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

وزیر دادگستری افزود: بر این اساس فکر نمی‌کنم نیازی به تعقیب این موضوع از جانب بنده وجود داشته باشد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دانشجو ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    مردم ایران منتظر لغو تمامی تحریم ها در روز توافق هستند
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    درود بر نمایندگان پر تلاش مجلس
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    ان شاالله برجام سرانجام خوبی برای مردم داشته باشه
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    وقتی نیاز به تصویب در مجلس!! نیست برای چی بررسی میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس