کد خبر 464007
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که وزیر امور خارجه شیلی از آمادگی کشورش برای پذیرش مهاجرین سوری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از «تله سور»، «هرالدو مونیوز» وزیر امور خارجه شیلی اعلام کرد که دولت شیلی در نظر دارد تا در راستای کمک به جنگ زدگان سوریه به حدود 50 تا 100 خانواده سوری پناهندگی بدهد.

وی اذعان داشت: شیلی قصد دارد تا به خانواده‌های سوری که به دلیل جنگ داخلی و بحران از کشورشان فرار می‌کنند، پناهندگی بدهد، البته در حال حاضر در مرحله ارزیابی موضوع هستیم.

«مونیوز» افزود: با توجه به شرایط کنونی جهانی به خصوص مسائل موجود در خاورمیانه، شیلی به شدت نگران نقض حقوق بشر و ظلم و ستمی‌ست که تروریست‌ها طی مدت اخیر به مردم سوریه روا داشته‌اند؛ در این راستا شیلی تلاش می‌کند تا کاری برای مهاجرین سوری انجام دهد؛ وی افزود که در حال ارزیابی موضوع و سنجش جوانب این برنامه هستیم.

در این راستا جامعه شیلی در انتظار استقبال از 50 تا 100 خانواده سوری که در طی مدت زمانی اندک به «سانتیاگو» پایتخت شیلی خواهند آمد، به سر می‌برد.

«سرخیو بیتار» عضو شورای مشورتی اصلاحات آموزش عالی شیلی در این رابطه گفت که در راستای بررسی جزئیات این برنامه با «مونیوز» و «ادگار ریورا» معاون وزیر امور خارجه دیدار خواهم کرد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در آخرین گزارش خود اعلام کرد که از ابتدای جنگ سوریه تاکنون بیش از 3 میلیون نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند.

به گزارش فارس،‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت اسفناک پناهجویان سوریه که مجبور به ترک کشور خود شده‌اند، آماری تکان‌دهنده درباره مرگ هزاران نفر در دریا منتشر کرده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل پنجشنبه 12 شهریور اعلام کرد که از سال 2011 بیش از 2000 سوری که در مسیر تلاش برای رسیدن به اروپا بودند، در دریای مدیترانه غرق شدند.

در همین راستا «نیلوفر دمیر» خبرنگار ترکیه‌ای که در حال تهیه گزارش از مهاجران غیرقانونی بود با جسد کودک 3 ساله‌ای روبرو می‌شود که قرار بود به همراه خانواده‌اش به یونان برسد؛ تصویری که این خبرنگار در رسانه‌ها منتشر می‌کند و خبر اول رسانه‌های جهان تبدیل می‌شود، تصویری متعلق به جسد یک کودک که امواج آب آن را به ساحل شهر «بدروم» در ترکیه آورده است.

تصویر بدن بی‌جان «آیلان کردی» این کودک 3 ساله، موجی از همدردی را با پناهجویان سوری برانگیخته است؛ بسیاری از دولت‌های اروپایی انتقاد می‌کنند که برای کمک به حل این بحران به اندازه کافی تلاش نکرده‌اند؛ روزنامه‌های جهان این تصویر تکان‌دهنده را به عنوان خبر نخست خود منعکس کردند.

«آیلان» به همراه برادر 5 ساله خود به اسم «غالب» و مادرش ریحان 35 ساله و پدرش، بعد از فرار از جنگ در کوبانی واقع در شمال سوریه قصد داشتند تا از طریق سواحل ترکیه به جزیره «کوس» در یونان مهاجرت کنند که قایق آنها در سواحل ترکیه غرق شد و جسدش بر روی شن‌های سواحل ترکیه آرام گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    اینا به کمتر از آلمان و اتریش رضایت نمیدن اونوقت بیان شیلی؟تعارف الکی نزن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس