کد خبر 464698
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

پارلمان انگلیس امروز درباره بحران پناهجویان نشستی اضطراری برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، جلسه‌ای فوری قرار است روز سه‌شنبه در مجلس عوام انگلیس درباره بحران پناهجویان برگزار شود.

ایوت کوپر یکی از نامزدهای ریاست حزب کارگر برگزاری این جلسه فوری را خواستار شده است. درخواست برای برگزاری این گونه جلسات در پارلمان انگلیس، روندی است که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

این جلسه از ساعت 11 و 45 دقیقه به وقت گرینویچ آغاز خواهد شد و ممکن است سه ساعت طول بکشد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دوشنبه پیشنهاد کرد کشورش حاضر است تا پنج سال آینده، 20 هزار پناهجوی سوری را بپذیرد. رقمی که بسیار کمتر از فرانسه یا آلمان است.

فرانسه اعلام کرد برای پذیرش 24 هزار پناهجوی سوری ظرف دو سال آماده است و آلمان نیز پیش‌بینی کرده است امسال با 800 هزار تقاضای پناهندگی مواجه شد.

کوپر توضیح داد: «من می خواهم نخست وزیر را ترغیب کنم که در پیشنهاد خود بازنگری کند و به آنچه که ما با همکاری شهرداری‌ها و جوامع در سراسر کشور که کمک خود را پیشنهاد کرده‌اند، قادر به انجامش هستیم، توجه کند».

وی همچنین قصد دارد از نخست وزیر بخواهد پذیرش پناهجویانی را که هم اینک در اروپا حضور دارند، مد نظر قرار دهد در حالی که دولت قصد دارد آوارگانی را که از اردوگاه‌های واقع در کشورهای هم مرز سوریه می آیند، بپذیرد.

انگلیس ظرف یک سال، 216 پناهجوی سوری را در خاک خود پذیرفت و نزدیک به پنج هزار سوری از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال 2011، حق پناهندگی در انگلیس گرفتند.

بیش از چهار میلیون سوری از آغاز مناقشه در سوریه از این کشور فرار کردند و بیش از 240 هزار نفر نیز کشته شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس