کد خبر 463991
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

هزاران سوئدی در حمایت از مهاجران، در استکهلم تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران سوئدی روز گذشته در حمایت از پناهندگانی که به اروپا مهاجرت کرده اند، در یکی از میدان های شهر استکهلم، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

پلیس، جمعیت این افراد را 15 هزار نفر تخمین زد. برخی از تجمع کنندگان پلاکاردهایی با عنوان "خوش آمدید" و "متشکرم سوئد" در دست داشتند. "استفان لوفون،" نخست وزیر سوئد خطاب به تجمع کنندگان گفت: زمان آن رسیده است که کشورهای دیگر، تلاشهای بیشتری را برای مقابله با بحران مهاجرت به اروپا انجام دهند. وی همچنین اعلام کرد کشورش به پذیرش افراد در حال فرار از بحران ها ادامه خواهد داد. نخست وزیر سوئد از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست پذیرای تعداد بیشتری از مهاجران باشند.

سوئد چندین دهه سابقه در پذیرش مهاجران دارد. این کشور در دهه هفتاد میلادی میزبان پناهندگانی از شیلی، در دهه هشتاد میزبان پناهندگانی از جنگ ایران و عراق و در دهه نود میزبان پناهندگانی از جنگ یوگوسلاوی بود. همچنین در بحران کنونی سوئد میزبان بیشترین پناهنده به نسبت جمعیت خود در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر است. حدود 81 هزار نفر سال گذشته در سوئد پناهندگی دریافت کردند که با احتساب این آمار، این کشور دومین کشور مهاجر پذیر در اروپا پس از آلمان به شمار می رود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس