کد خبر 464042
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

اسم این سرباز محمد است که از سال 2012 به سواحل بدروم مامور شده است.سواحل اعیان نشین ترکیه که سالهاست مهاجران غیرقانونی در آن طعمه امواج شده و اجساد بسیاری به آن آورده شده است.

به گزارش مشرق، مصاحبه رسانه های ترکیه با سربازی که بدون توجه به پروتکل امداد ساحل،جنازه (آیلان کردی) پناهجوی کودک سوری را شخصا در آغوش گرفت:

بر اساس پروتکل من نباید به جسد دست می زدم و این تیم ویژه حمل جسد بود که باید جسد آیلان کردی را با برانکارد حمل می کرد اما من جسد کودک را که دیدم یاد پسر 6 ساله ام افتادم که وقتی خسته است با صورت بر زمین می خوابد.برای همین بدون اینکه منتظر برانکارد و تیم حمل جسد بمانم او را در آغوش گرفتم و از ساحل دور کردم.

رسانه ها بعد از نیلوفر دمیر عکاس زن ترکیه ای که با ثبت تصویر (آیلان کردی) کودک پناهجوی سوری در سواحل ترکیه دنیا را تکان داد،سراغ سربازی رفتند که جسد آیلان را شخصا در آغوش گرفت و از امواج دور کرد.سربازی که طبق وظیفه و بر اساس پروتکل امداد ساحل نباید به جسد دست می زد و وظیفه حمل جسد با تیم حمل جسد آن هم با برانکارد بود اما او بدون توجه به پروتکل جسد کودک بی پناه را در آغوش گرفت و خود او را به ماشین حمل جسد منتقل کرد.

اسم این سرباز محمد است که از سال 2012 به سواحل بدروم مامور شده است.سواحل اعیان نشین ترکیه که سالهاست مهاجران غیرقانونی در آن طعمه امواج شده و اجساد بسیاری به آن آورده شده است.

محمد می گوید ساعت 04.00 صبح بود که یک شهروند با خط امداد پلیس 156 تماس گرفت و از جسدهای بی جانی خبر داد که به سمت ساحل روان هستند.پلیس به محل اعزام می شود و به جستجوی اجساد می پردازند.اجساد افراد بزرگسال به راحتی رویت شده و جمع آوری می شوند.اما پلیس به خاطر امواج ساحل متوجه جسد کوچک (آیلان کردی) نشده و نزدیکی های صبح در روشنایی هوا وقتی امواج آرام می شوند جسد آیلان کردی رویت می شود.

محمد می گوید:در حالیکه به تن کوچک کودک افتاده در ساحل نزدیک می شدم در دلم فقط گفتم "انشاء الله که زنده است" و وقتی به او نزدیک شدم و او را دیدم که با صورت بر ماسه ها افتاده،یاد پسر 6 ساله ام افتادم که وقتی خسته است با صورت بر زمین می خوابد.

محمد می گوید:تیم امداد اغلب جنازه را ثبت می کند و این تیم ویژه حمل جسد است که جنازه را باید به ماشین حمل جسد با برانکارد انتقال دهد.اما من آن لحظه به این فکر نکردم که باید منتظر نیروهای حمل جسد بمانم تا با برانکارد جسد آیلان را ببرند.من با این فکر که او پسر خودم است که وقت خسته است با صورت بر روی زمین می خوابد جسد او را بدون اینکه از جنازه کنار بکشم در آغوش گرفتم و داخل ماشین حمل جسد گذاشتم.

گفتنی است عکاس تصویر جسد بی جان آیلان کردی که دنیا را تکان داد توسط یک خبرنگار زن ثبت شد که او در مورد آن لحظه تلخ می گوید آن لحظه خون در رگهایم منجمد شد.

***
روایت عکاس از عکسی که جهان را تکان داد

تلخ ترین تصویر سال دنیا را بهت زده کرد


منبع: خبرایرانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    بدترین تصویری که تو عمرم دیدم و واقعا تا دو روز جلو چشمام بود همین عکس پسر بچه بود که با صورت رو ماسه ها افتاده بود. هر وقت پسره خودمو میبینم که هم سن همین بچس بغض میخاد خفم کنه. ای لعنت خدا و انس و جن بر این حیوونای پلید وهابی که بویی از حیوانیت هم نبردن چه برسه به انسانیت. همه این جنایت ها از گور اون شیخ شون ابن تیمیه هرانی و محمدبن عبدالوهابه . همه فتوا های این دو رو دارن اجرا میکنن.
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    به بی شرفی رئیس جمهورشون درود بفرستند. آیلان اهل شهر کوبانی بود که از جنگ سوریه دور بود. اردوغان بود که با حمایت مستقیم و عیر مستقیم از داعش با نیت دوگانه دور کردن کردها از تشکیل ناحیۀ به هم پیوسته در مرزهای جنوبیش و هم چنین قدرت گرفتن بیشتر داعش (که در دنیا تنها با کشور ترکیه هماهنگی هایی داره و نه حتی عربستا ن وقطر )؛ داعش را به سمت کوبانی هدایت کرد و در نهایت با فشار جامعۀ جهانی مجبور شد اجازه بده گروهی وارد کوبانی بشند از کردهای عراق تا داعش را دفع کنند. به نوشته گاردین باز هم مشکلات اداری در ترکیه باعث نقص مدارک آیلان و مادرش و رد درخواست پناهندگیشون از کانادا شد و باعث شد روانۀ مدیترانه بشند برای مهاجرت غیر قانونی. جالبه این ترکیه و اردوغان جالا شدند نگران آیلان در حالیکه یک ماهه از هیچ جنایتی در حق کردها فروگذار نشدند و عمالشون با بی شرمی ایران و سوریه را مقصر مینامند و برای کودک سوری ختم می گیرند!!!
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    من هم هر بار با دیدن این عکس یاد پسر 2 سال هام می افتم که این طوری می خوابد و هر بار گریه ام می گیرد. خدا لعنت بانیان این فجایع که کودکان معصوم در این سن این گونه فدا می شوند
  • ایرانی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    ببنید چه طور خودشان را انسان دوست نشان میدهند. امثال همین سربازهای ترکیه بودند که در زمان حمله داعش به کوبانی، آنجا را محاصره کردند و امثال این کودک ناچار به فرار شدند.
  • امیر ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    من هر بار با دیدن این عکس یاد پسر 3 ساله خودم میافتم به خدا از شدت ناراحتی حتی دیشب هم نتونستم بخوابم خدا ترکیه و عربستان و آمریکا رو به عذاب الهی دچار کنه واقعا متاسفم به سازمان فرمایشی ملل متحد
  • ناشناس ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    بالاخره معنی حقوق بشر و دمکراسی را فهمیدیم
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    خدا لعنت کند اردوغان اسرائیلی وال سقوط صهیونیست ودیگر نوکران غرب واسرائیل اعم از قطر امارات اردن وغیره را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس