کد خبر 462071
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور از تربیت یک‌هزار و 500 حافظ 4 جزء قرآن کریم در طرح ملی «رحله» خبر داد.

 به گزارش مشرق، نشست خبری طرح ملی «رحله» با حضور مرتضی خدمتکار مسئول آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد، حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور و حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)،‌ برگزار شد.

حسن محمدی با بیان اینکه طرح ملی «رحله» یکی از طرح‌های موفق در زمینه حفظ قرآن کریم است، اظهار داشت:  پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، جامعه قرآنی فعالیت‌هایی را اجرایی کرد،‌ اما تا پیش از این اتفاقی در حوزه قرآن نیفتاده بود.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی نقش مؤثری در ترویج فرهنگ حفظ در جامعه دارند، افزود: برجسته‌ترین این مؤسسات که تاکنون اقدام به تربیت حافظان کرده است، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس است که با گسترش فعالیت‌های خود و راه‌اندازی شعب در نقاط مختلف کشور در جهت تحقق مطالبه مقام معظم رهبری گام برداشته است.

محمدی با بیان اینکه برای داشتن حافظ قرآن کریم باید حفظ کلام وحی را عمومی کنیم، گفت: هم‌اکنون مدارس شبانه‌روزی بسیاری در کشور اقدام به تربیت حافظان قرآن می‌کنند، اما افراد برای حضور در این مؤسسات باید یک سال از تمامی کارهای خود دست بکشند و به حفظ قرآن بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به دلایل مختلف شاید نتوانند در این مدارس ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: برهمین اساس ما اقدام به برگزاری طرح «رحله» کردیم؛ در این طرح نوجوانان و جوانان 14 تا 22 سال در مدت 2 ماه تابستان 4 جزء قرآن کریم را حفظ کردند که البته با توجه به تجربه مؤسسه بیت‌الاحزان در این زمینه هم‌اکنون هزار و 500 نفر حافظ 4 جزء قرآن کریم در این طرح تربیت شده‌اند.

محمدی به حمایت سازمان اوقاف،‌ اتحادیه تشکل‌ها و معاونت قرآنی ارشاد اشاره کرد و گفت: مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، مجری طرح «رحله» بود که با توافقی که بین نهادهای مختلف صورت گرفت، در این طرح 2 هزار نفر ثبت‌نام کردند که در این میان هزار و 500 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به اهداف برگزاری طرح ملی «رحله» اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این طرح، جریان‌سازی در زمینه حفظ قرآن کریم است که امیدواریم پس از پایان این دوره‌ها بتوانیم موجی در رابطه با ضرورت ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در جامعه ایجاد کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس