کد خبر 415521
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸

دو خواهر و برادر معلول جسمی و حرکتی استان فارس که در نابینایی مطلق به‌سر می‌برند، موفق به حفظ قرآن شده‌اند.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر و سمیه کاویانی دو خواهر و برادر معلول استان فارس از روستای پیرسبز بخش قائمیه شهرستان کازرون هستند که با توجه به مشکلات معلولیت جسمی و حرکتی، نابینایی مطلق و همچنین بی‌‌سوادی در مؤسسه قرآنی فرهنگی، بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه کازرون موفق به حفظ 27 و 13 جزء قرآن کریم شده‌اند.
 
افتخاری بزرگ نصیب این دو خواهر و برادر شده، که نصیب کمتر کسی می‌شود تا بتواند قرآن را در این وضعیت حفظ کند و با نور و انوار الهی جان خود را روشنی بخشد و نور وجودش تابناک باشد.
 
علی‌اصغر تاکنون موفق به حفظ 27 جزء و سمیه نیز موفق به حفظ 14 جزء از قرآن شدند. این دو خواهر و برادر از  اعضای خانواده‌‌ای هفت‌نفره هستند که با وجود مشکلات معلولیت از ناحیه کمر به پائین قلبشان با قرآن جلا یافته و موفق به حفظ قرآن شده‌اند.
 
پدر خانواده به‌دلیل بالا بودن سن و فرسودگی فعالیت بدنی نمی‌تواند به فعالیت‌های بیرون از منزل بپردازد، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد و مادر نیز برای ساماندهی امور زندگی به قالی‌بافی و خیاطی روی آورده است اما همچنان با مشکلات مالی مواجه هستند و در این راه همت مسئولان متولی و نیک اندیشان را می‌طلبد.
 

حفظ قرآن امید به زندگی را دوچندان کرده است
 
علی‌اصغر کاویانی که تنها پسر خانواده بوده و متولد سال 63 است، اظهار داشت از چند سال پیش زمانی که با مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان آشنا شده به‌اتفاق خواهر خود تصمیم به حفظ قرآن گرفته است.
 
وی افزود با توجه به کمبود امکانات و مشکلات زیاد معلولیت، حفظ قرآن سخت بود اما با کمکی که نور قرآن و معنویت آن کرد موفق به حفظ قرآن شد.
 
کاویانی با بیان اینکه حفظ قرآن امید به زندگی آنان را دوچندان کرده است، تصریح کرد با کمک اساتید قرآن و تشویق آن و گوش فرا دادن به نوارهای ترتیل قرآن موفق به حفظ قرآن شده و در رسیدن به این معنویت بزرگ خدای را شاکر است.
 
این حافظ قرآن خاطرنشان کرد: معلولیت محدودیت نیست و یک فرد با اراده و توسل به خدا و اهل بیت(ع) می‌تواند در زندگی خود موفق باشد و راه تعالی را در پیش گیرد.
 
آموزش قرآن در روستاهای محروم مورد توجه قرار گیرد
 
سمیه کاویانی نیز با بیان "حفظ قرآن برای ما که در وضعیت معلولیت قرار داریم یک سعادت بزرگ است که خداوند نصیبمان کرد" اظهار داشت: از زمانی که حفظ  قرآن را آغاز کردم  روحیه مضاعف گرفته و در زندگی نیز موفق‌تر بوده‌ام و خانواده نیز بسیار خوشحال هستند.
 
وی با قدردانی از اساتید قرآنی و حمایت مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان خاطرنشان کرد: آنچه در این زمینه حائز اهمیت است ترویج و آموزش قرآن در روستاهای محروم است و اینکه افراد بسیاری در روستاهای دورافتاده می‌توانند قرآن را فراگیرند.
 
این حافظ قرآن به مشکلات معلولیت خود در زمینه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: من و برادرم نیازمند حمایت بیشتر مسئولان بهزیستی هستیم و درخواست ما این است توجه ویژه در حمایت از ما داشته باشند تا بتوانیم قرآن را به‌طور کامل حفظ کرده و با مفاهیم آن نیز آشنا شویم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    احسنت خداوند به حق قرآن شفاء بده این انسانهای دل پاک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس