کد خبر 465185
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

علاقه‌مندان به شرکت در چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی می توانند از تاریخ 16 شهریور تا 20 مهر در سایت quranedu.ir ثبت‌نام کنند.

 به گزارش مشرق، مرتضی خدمتکار رئیس اداره آموزش معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام آغاز ثبت نام چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: دوره چهاردهم این آزمون در بیست و دوم آبان سال جاری برگزار می شود و طبق مصوبه شورای آموزش قرآن و عترت از این پس سالانه فقط یک نوبت آزمون در سال برپا خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است که آزمون قرآن و عترت سال‌های گذشته در دو نوبت و در ماه‌های اردیبهشت و مهر آزمون برگزار می‌شد که اجرای مصوبه اخیر و برگزاری سالانه یک نوبت آزمون تفاوت این دوره با دوره‌های گذتشه از جهت زمان‌بندی است.

رئیس اداره آموزش معاوت قرآن و عترت وزارت ارشاد حذف دو رشته و اضافه شدن یک رشته به دوره چهاردهم آزمون را تفاوت محتوی این دوره با دوره‌های قبلی برشمرد و توضیح داد: دو رشته مرتبط با مفاهیم قرآنی به علت آنکه استقبال کمی از آنها صورت می‌گرفت حذف شد و در عوض با توجه به مشارکت وزارت ارشاد در طرح قرآنی 1449 رشته حفظ و مفاهیم سوره مبارکه یاسین به این دوره اضافه شد.

وی ادامه داد: طرح 1449 با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما در حال برگزاری است که دوره‌های آموزشی حفظ و مفاهیم سوره مبارکه یاسین در کلاس‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی در طول تابستان برگزار شد.

خدمتکار در پایان خاطرنشان کرد: به تمامی نفراتی که حد نصاب قبولی در آزمون را کسب کنند گواهینامه‌ای از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اهدا می‌شود و علاوه بر آن حدود 500 نفر برتر جوایز معنوی از جمله کمک هزینه عمره مفرده و عتبات عالیات تعلق می‌گیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس