کد خبر 456238
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱

منابع قبایلی یمن اعلام کردند سه عضو احتمالی ستیزه جویان القاعده سحرگاه جمعه در حمله هواپیماهای بدون سرنشین که احتمالا آمریکایی بودند در استان مارب در شرق صنعا پایتخت یمن کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه از عدن، این منبع افزود این افراد سوار یک خودرو بودند که در منطقه بیابانی حریب هدف قرار گرفتند. جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

به رغم مناقشه یمن میان کمیته های مردمی و نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، حملات هواپیماهای بدون سرنشین که تنها آمریکا این حملات را در شبه جزیره عربستان انجام می دهد، متوقف نشده است.

این حملات بر استان گسترده حضرموت متمرکز است که در ماه آوریل به دست ستیزه جویان القاعده در شبه جزیره عربستان افتاد.

القاعده در شبه جزیره عربستان اذعان کرد ناصر الوحیشی رییس این گروه و فرد شماره دو القاعده در جهان در ماه ژوئن در حمله هواپیما بدون سرنشین آمریکایی کشته شد. همچنین دو عضو دیگر این گروه نیز در ماه آوریل کشته شدند.

القاعده در یمن در پی ناآرامی های سال 2011 در این کشور از ضعف دولت مرکزی برای تقویت مواضع خود استفاده کرد. امروزه نیز این گروه تلاش می کند از ناآرامی ها برای گسترش قلمرو خود استفاده کند.

آمریکا القاعده در شبه جزیره عربستان را یکی از خطرناک ترین شاخه های این گروه می داند که از به هم پیوستن شاخه های القاعده در عربستان و یمن تشکیل شده است. این گروه مسئولیت حملات بسیاری را در خارج از این کشور از جمله حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس را بر عهده گرفته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس