کد خبر 456221
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

جنگ و ویرانی‌های گسترده ناشی از آن در یمن موجب شده است مردم این کشور در آستانه قحطی قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی، در حالیکه جنگ در یمن موجب ادامه تشدید بحران انسانی در این کشور شده، سازمان ملل هشدار داد این کشور در پرتگاه قحطی قرار گرفته است و نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارد.

خبرنگار این شبکه در گزارشی با نشان دادن تصاویر پسربچه ای که در بیمارستان بستری است گفت: وی دو هفته پیش بر اثر انفجار مین زخمی شده است و پس از دو هفته به تازگی توان حرف زدن را باز یافته است. وی به همراه خانواده اش که از شهر فرار کرده بودند برای سرکشی به منزلشان بازگشته بودند که بر اثر انفجار مین مادر و شش برادرش کشته شدند.

موجی از زخمیان به بیمارستانهای یمن آورده می شوند و بیمارستانها قادر به پاسخگوئی و خدمات دهی به آنها نیستند. پزشکان می گویند تعداد زخمیان از تعداد کادر بیمارستان ها بیشتر است و ذخایر دارو و لوازم پزشکی به پایان رسیده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی افزود: جنگ در عدن فروکش کرده است اما آثار آن در همه جا مشاهده می شود. این شهر به تلی از خاک تبدیل شده است. خیابانها خالی و شبکه های آب و برق غیر فعال است. برخی امیدوارند که زندگی جدیدی را آغاز کنند اما همواره خطراتی را در افق مشاهده می کنند. با توجه به گستردگی ویرانی ها به نظر نمی رسد که در آینده نزدیک مردم بتوانند به خانه هایشان بازگردند.

هنوز بسیاری از مردم در مدارس و مساجد زندگی می کنند و به کمکهای محدود سازمانهای خیریه وابسته اند و نگران آینده فرزندانشان هستند. مردم این کشور با جنگی چند جانبه روبرو هستند و حتی نمی دانند که چه کسی را باید به خاطر ویرانی ها سرزنش کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس