کد خبر 625495
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

وزیر خارجه آمریکا در هند گفت برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری باید با عوامل و ریشه‌های آن مقابله کرد و این کار یک ملت به تنهایی نیست.

 به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در پژوهشگاه تکنولوژی هند گفت دهلی نو نقشی حیاتی در دنیای امروز دارد و روابط مشترک روسای جمهور دو کشور بر پایه اهداف مشترک است.

به گزارش ان‌وی تی‌وی، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی برای دانشجویان این پژوهشکده در هند گفت باید ریشه عوامل خشونت و افراطی‌گری مقابله کنند.

کری افزود برای یافتن دلایل مختلف بوجود آمدن خشونت و افراطی‌گری باید کارهای زیادی انجام بگیرد. وزیر خارجه آمریکا ادامه داد مقابله با تروریسم و افراطی‌گری و مقابله با گروه‌هایی مانند داعش و القاعده کار یک ملت به تنهایی نیست.

کری در این سخنرانی همچنین از چین و فیلیپین خواست به حکم دادگاه بین‌المللی پایبند باشند و افزود این فرصتی حیاتی است تا با احترام به قانون بین‌الملل از ثبات منطقه حمایت کنند.

روز سه‌شنبه هند و آمریکا برای مقابله با چالش تروریسم با یکدیگر توافق کرده بودند و موافقت شد روابط دوجانبه برای تبادل اطلاعات را افزایش دهند.

کری در کنفرانس خبری مشترک با همتای هندی خود گفته بود که تروریست خوب و بد وجود ندارد و تصریح کرد که پاکستان باید در مقابله با تروریسم در منطقه اقدام کند.

جان کری بعد از سخنرانی در پژوهشگاه تکنولوژی هند، عصر روز چهارشنبه با «نرندا مودی» نخست وزیر هند دیدار خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس